נהג אוטובוס הודה והורשע בגרימת מוות בנהיגה רשלנית של ארבעה נוסעים ופציעתם של נוסעים אחרים, במסגרת תאונה עם משאית שאירעה עקב חוסר זהירותו של הנהג. בשבוע שעבר (יום ה') גזר עליו בית משפט השלום לתעבורה באשדוד עונש מאסר בפועל של ארבע שנים, פסילת רישיונו לרכב ציבורי לצמיתות ולרישיון נהיגה על שאר סוגי הרכב ל-15 שנים, ופיצוי למשפחות ההרוגים בסכום של 80 אלף שקלים.


על האוטובוס היו 15 נוסעים במסלול לבאר שבע. כשהגיע לכביש 6 נסע הנהג במהירות 100 קמ"ש, ופגע בעוצמה במשאית עם נגרר אשר חנתה בשולי הדרך באופן בולט ומסוכן. עוצמת הפגיעה גרמה לכך שהמכולה אשר הייתה מותקנת על הנגרר חדרה לתא הנוסעים, והאוטובוס המשיך להתקדם מעוצמת ההתנגשות תוך שכל צדו הימני מתחכך עם צדה השמאלי של המשאית.


לתאונה הקשה היו תוצאות טרגיות. ארבעה מנוסעי האוטובוס מצאו את מותם בתאונה, ושישה נוסעים נוספים נפצעו באופן בינוני עד קשה ואושפזו בבתי החולים בגין שברים שונים. אחד מהם מאושפז עד היום בבית החולים. הנהג וארבעה נוסעים נוספים נפצעו בצורה קלה.


הנהג לא האט את המהירות למרות הסכנה שבנסיעה ליד משאית חונה


הנהג לא הבחין במשאית אף על פי שנהג באור יום ושדה הראייה שלו היה פתוח, הוא לא נקט כל פעולה שתפחית את הסיכון שבנסיעה ליד משאית הבולטת לתוך הכביש, ולא האט את מהירות הנסיעה תוך סיכונם של הנוסעים. בכך הפך את החובה לזהירות המוטלת עליו כנהג של רכב ציבורי.


מטעם ההגנה הובאו עדים מחברת האוטובוסים שבה עבד הנהג, אשר העידו כי היה חביב ואהוד, ללא בעיות משמעת או תלונות על מקצועיותו לאורך שמונה השנים שעבד בחברה. בתו העידה כי עלה לרוסיה כשהיה ילד ונשלח לפנימייה. בילדותה עבד קשה מאוד לפרנסתם ובקושי נמצא בבית. מאז התאונה הוא נמצא בדיכאון קליני, וכבר נענש מעצם העובדה שהתאונה תלווה אותו למשך שארית חייו.


ההגנה ציינה כי יש לייחס אשמה ואחריות גם לנהג המשאית שיצר את הסיכון כאשר חנה בצורה מסוכנת בצד הכביש, ולכן הרשלנות המיוחסת לנהג האוטובוס גבוהה מהרשלנות שהייתה בפועל. הסנגור הוסיף כי הלחץ הנפשי שבו הנהג נתון מאז התאונה גרם להתדרדרות במצבו הרפואי, להרעה בראייתו ולמחלת כלי דם, וטען כי עונש מאסר בפועל עלול להחמיר את מצבו ולגרום לו למחשבות אובדניות.


המדינה הזכירה כי גרם למותם של ארבעה צעירים בעקבות תאונת הדרכים הרשלנית, ולא נהג כפי שמצופה מנהג אוטובוס האחראי על שלומם ובטיחותם של הנוסעים. הודגש כי נהיגתו הייתה ברשלנות משמעותית, כאשר לא האט את מהירות הנסיעה עד שהיה מאוחר מדי.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים
פורום ביטוח חיים


לאחר שקילת הנסיבות, ובהן העברת המסר כי יש להעניש בחומרה על גרימת מותם של אנשים בגלל נהיגה רשלנית מחד גיסא, ונסיבותיו האישיות של הנהג מאידך גיסא, גזר בית המשפט על הנאשם עונש מאסר לארבע שנים, פסילת רישיונו לרכב ציבורי לצמיתות ולכל רכב אחר ל-15 שנים, ופיצוי למשפחות ההרוגים בסכום של 80 אלף שקלים.


גמ"ר 10288-10-13

 

 


עודכן ב: 04/03/2015