הנאשם הורשע בביצוע עבירות מין לאור יום, בבחורה שנרדמה על שפת הים ובעבירות של בעילה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה המונע מתן הסכמה חופשית. בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עליו 9 שנות מאסר. הנאשם ערער על גזר הדין וביקש להקל בעונשו. בית המשפט העליון קיבל אתמול (יום ג') את הערעור, וקבע שתקופת המאסר לריצוי תקוצר ותעמוד על 7.5 שנים.

 

בחודש דצמבר 2011, בשעת צהריים שהתה המתלוננת יחד עם בן זוגה בחוף הים. המתלוננת שכבה על בטנה, כשחלקו העליון של בגד הים פתוח, ובשלב מסוים היא ובן זוגה נרדמו על החוף. הנאשם שצפה בהם ממרחק, הבחין כי השניים נרדמו, התקרב והחל ללטף את הבחורה.

 

בשלב מסוים חשה הבחורה בליטוף, אך חשבה שמדובר בבן זוגה, ולא פתחה את עיניה. הוא המשיך ללטף אותה, ובהמשך חשף את איבר מינו, הסיט את תחתונה וביצע חדירה. המתלוננת התעוררה בבהלה והנאשם ברח מהמקום.

 

הנאשם שבאותה עת, שהה בישראל שלא כדין הורשע בעבירות אינוס וביצוע מעשה מגונה ושהייה בישראל שלא כדין. במהלך הדיון המשפטי הנאשם לא לקח אחריות על מעשיו, לא הביע כל חרטה ואף הטיל אשם על המתלוננת. בנסיבות אלה נגזרו עליו 9 שנות מאסר בפועל, 23 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ופיצוי למתלוננת בסך של 30,000 שקלים.

 

הנאשם טען כי העונש שהושת עליו מופרז לחומרה, מאחר שהוא לא נהג כלפי המתלוננת באלימות, פרט לחדירה עצמה. וביקש להקל באופן משמעותי בעונש המאסר. עורך דינו הוסיף כי בית המשפט החמיר עמו באופן חסר תקדים, וביקש להתחשב במצבו הכלכלי הרעוע ולהפחית מסכום הפיצויים שהוטל עליו לשלם.

 

המאשימה הדגישה כי מעשיו ייחודיים בחומרתם ומעוררים שאט נפש, מאחר שמדובר באונס לאור יום, לעיני עוברים ושבים, בשעה שהמתלוננת לא היתה יכולה לצפות שיאונה לה כל רע. כתוצאה מההלם וההשפלה שחוותה נותרו השפעות קשות וארוכות טווח והיא נאלצה לעבור טיפולים נפשיים ממושכים. על כן טענה המאשימה כי יש לדחות את הערעור ואין מקום להפחית בסכום הפיצויים.

 

במהלך הערעור הנאשם הביע חרטה והתנצל בפני המתלוננת

 

מתסקיר שירות המבחן שנערך בעקבות הערעור עלה כי הנאשם כיום כבן 26 שנים, נשוי ואב לשתי בנות. אין לו עבר פלילי, אך הוא נהג במשך שנים לעבוד לפרנסת משפחתו בשטח ישראל ללא אישור כדין. במהלך פגישותיו עם גורמי השב"ס הכחיש כי תקף או ביצע אקט מיני, והפסיק להשתתף בתכנית טיפולית המיועדת לעברייני מין. עם זאת בעת הערעור התנצל בפני המתלוננת והביע חרטה על מעשיו.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה
פורום משפט מנהלי, עתירות, בג"צ ורשויות מקומיות

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, הגיע בית המשפט העליון למסקנה כי יש מקום להפחתה מסוימת מתקופת המאסר שנגזרה עליו, וקבע כי העונש חמור בהשוואה למקרים אחרים של אונס תוך ניצול מצב של חוסר הכרה. עם זאת עקב הפגיעה הנפשית הקשה של המתלוננת קבע כי אין להפחית בסכום הפיצויים, על כן העמיד את תקופת המאסר לתקופה של 7.5 שנים במקום 9 שנים.

 

ע"פ 6859/13