בעל דוכן בשוק הורשע לפי הודאתו במכירת פריטי לבוש מזויפים של מותגים ידועים, וכן בהפרת מעצר בית שהיה נתון בו לצורך מכירת בגדים בדוכנו. בשבוע שעבר (יום ד') גזר עליו בית משפט השלום בראשון לציון מאסר בפועל לתקופה של שנה, וכן קנס כספי נמוך יחסית בסכום של 1,000 שקלים, בהתחשב במאסר שהוטל עליו ובמצבו הכספי.


הנאשם הודה בעבירות בשלושה תיקים פליליים שונים, ובמסגרת גזר הדין דן בית המשפט בשלושתם.


לפי התיק הראשון, במהלך השנים 2014-2013 נהג בעל הדוכן לרכוש פריטי לבוש מזויפים בהיקף מסחרי, מתוך ידיעה ברורה שמדובר בפריטים מזויפים. את הפריטים מכר בדוכנו בשוק "רמלוד", ויום אחד נתפס בזמן שמכר לשוטר חולצה מזויפת של המותג "אדידס" ב-30 שקלים. באותו אירוע נתפסו בדוכנו פריטים מזויפים רבים, וכאשר ניגשו אליו השוטרים כדי להודיע לו על מעצרו, התנגד להתלוות אליהם תוך שהוא צועק עליהם ודוחף אותם.


לפי התיק השני נגדו, הודה בעל הדוכן כי בשנים 2012-2011 החזיק ומכר בדוכנו בשוק בראש העין מאות פריטים מזויפים.


התיק השלישי נגדו הוגש לאחר ששוחרר ממעצרו בתנאים מגבילים, ובין היתר הוטל עליו להיות במעצר בית. ואולם, הוא הפר את תנאי השחרור ונתפס מוכר בגדים בשוק אף על פי שחויב לשהות בביתו במסגרת מעצר הבית.


בעל הדוכן ביקש מידת רחמים מבית המשפט, מכיוון שמכר את הבגדים המזויפים בניסיון לפרנס את משפחתו


הנאשם הופנה לתסקיר שירות המבחן, וקצין המבחן המליץ להתחשב במצבו הכלכלי הקשה שבעטיו בחר לפרנס את משפחתו על ידי מכירת בגדים מזויפים בשוק, ולהטיל עליו עבודות שירות בלבד.


במסגרת טיעוני התביעה לעונש התגלה כי נגד בעל הדוכן עומדים שלושה מאסרים על תנאי, אך אפילו עונשים אלה לא הרתיעו אותו מלבצע את העבירות. משכך עתרה התביעה להחמיר בעונשו ואף להפעיל את המאסרים המותנים.


הנאשם ביקש רחמים מבית המשפט ותיאר את עצמו כאיש קשה יום המפרנס את משפחתו בדוחק. נוצרו לו חובות רבים ונושיו מאיימים עליו, וכן כונס נכסים ימכור את ביתו בקרוב ויותיר את המשפחה בסיכון ממשי לאבד את קורת הגג שלה. הנאשם הסביר שמלחמת ההישרדות היומיומית שלו היא שהביאה אותו למכור את הבגדים המזויפים ולהסתבכות בעבירות הפליליות.

 

יש לך שאלה?

פורום סימני מסחר | מדגמים
פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה


בית המשפט הבהיר כי מכירת בגדים עם סימן מסחרי מזויף זהה לכל מכירת סחורה גנובה אחרת, אף שמדובר בקניין רוחני ולא ממשי, והמעשים חמורים כפליים מאחר שהנאשם ידע כי הוא מוכר בגדים מזויפים. נוסף על כך, מדינת ישראל נמצאת תחת איום בינלאומי להיכנס לרשימה שחורה של מדינות אשר תושביהן פוגעים בקניין רוחני בהיקף גדול, ולכן מדיניות הענישה במקרים אלו היא להחמיר עם הנאשמים בעבירות מסוג זה כדי להגן על האינטרס הכלכלי-לאומי של המדינה.


בית המשפט הוסיף כי מצבו הכלכלי של בעל הדוכן אינו מצדיק את בחירתו להתפרנס בניגוד לחוק, ולכן לא מצא נסיבות להקל בעונשו. אי לכך, גזר בית המשפט על הנאשם עונש מאסר למשך שנה וקנס בסכום של 1,000 שקלים.


ת"פ 58145-03-14