בעלי דירת פנטהאוז בנהריה הגישו תביעה לפינוי הדיירים ששוכרים את הדירה, בטענה שכאשר החלו שיפוצים בדירה השוכרים לא אפשרו לקבלנים להיכנס לדירה ובכך הפרו את ההסכם בין הצדדים. בשבוע שעבר (יום ד') קיבל בית המשפט את התביעה והורה לדיירים להתפנות מהדירה. כמו כן חויבו השוכרים בהוצאות המשפטיות של התובעים בסכום של 5,000 שקלים.


בעלי הדירה השכירו אותה לדיירים לתקופה של שנה, ולאחר מכן סיכמו שהדירה תושכר לתקופה נוספת של חמישה חודשים עקב כוונת המשכירים לבצע שיפוצים.


לטענת המשכירים, לקראת תום חמשת החודשים ביקשו השוכרים להאריך את השכירות למרות השיפוץ המתוכנן, והצדדים חתמו על הסכם שכירות לתקופה נוספת שלפיו הובהר כי עבודות השיפוצים יחלו בזמן השכירות למשך כמה חודשים, והן עלולות לגרום למטרדים כגון אבק ורעש.


על פי הסכם השכירות, השוכרים רשאים לעזוב לפני תום התקופה מכל סיבה בתנאי שימצאו שוכר חלופי שיתגורר בדירה במקומם, ואילו אם המשכירים יבקשו לסיים את השכירות, עליהם להודיע על כך שלושה חודשים מראש ולפצות את השוכרים ב-20 אלף שקלים.


השוכרים טענו שהשיפוצניקים גנבו מהדירה תכשיטים יקרים


בעלי הדירה טענו כי כאשר החלו השיפוצים, היה צורך לתקן גם ליקויי רטיבות. לשם כך נדרש שבעלי המקצוע ייכנסו לחלל מתחת לדירה שבו נמצאות תשתיות המים, הביוב ומיזוג האוויר. כמו כן נדרשו בעלי המקצוע לעלות אל הגג שבו נמצאות מערכות החשמל, כאשר הדרך היחידה להגיע אל הגג בבטחה היא כניסה דרך הדירה המושכרת.


ואולם, כאשר ביקשו מהשוכרים להיכנס דרך הדירה לצורך השיפוצים הם סירבו, למעט פעם אחת שבה הואילו להכניס את בעלי המקצוע, אך לאחר שאפשרו זאת טענו כי גנבו מהדירה רכוש יקר, ולאחר אותו מקרה לא אפשרו עוד למפקח ולשיפוצניקים להיכנס. לאור זאת הגישו בעלי הדירה את תביעתם, בטענה שהשוכרים הפרו את הסכם השכירות ולכן הם זכאים לבטלו.


השוכרים טענו כי התביעה מטעם בעלי הבית מעולם לא הגיעה אליהם וביקשו לבטל את הדיון. בתגובה לכך הצהירו התובעים כי כתב התביעה הודבק על דלתם, לאחר שלושה ניסיונות למסור להם אותו אישית אך ללא הצלחה, מכיוון שהנתבעים לא פתחו את הדלת. באותו יום שלחה השוכרת הודעת טקסט לתובעת שבה הביעה כעס על כך שהגישה נגדם תביעה, ומהתנהגות זו עלה כי כתב התביעה אכן נמסר לנתבעים והם אף עיינו בו היטב.


השוכרים: בעלי הדירה מונעים מאיתנו ליהנות מהמרפסת מכיוון שהם מגדלים גורי כלבים


בסופו של דבר הגישו השוכרים כתב הגנה ובו טענו כי בעלי הדירה גרמו להם נזק מכיוון שהם מחזיקים גורי כלבים במרפסת לידם וכך גורמים להם להסתגר בבית. כמו כן טענו שבדירה יש ליקויים שונים וכי בעלי המקצוע שנכנסו לדירה גנבו מהם תכשיטים יקרי ערך.

 

יש לך שאלה?

פורום חוזה שכירות - יחסי שוכר משכיר ושכירות הוגנת
פורום פינוי שוכר ומקרקעין, פירוק שיתוף


בית המשפט דחה מכל וכל את טענות השוכרים על כך שלא קיבלו בזמן את כתב התביעה, והוסיף כי התכחשותם לכך בניגוד לכל הראיות אינה הגיונית ושופכת אור על התנהלותם הכללית. השוכרים אף לא שילמו את כל שכר הדירה ובכך הפרו את הסכם השכירות בצורה מהותית. לפיכך, לא נותר לבית המשפט אלא לקבל את התביעה ולהורות על פינוי המושכר לאלתר. כמו כן חויבו השוכרים בהוצאות המשפט של התובעים בסכום של 5,000 שקלים.

תא"ח 53461-01-15