שלושה נאשמים הורשעו על פי הודאתם בשיבוש הליכי משפט, לאחר שמסרו עדויות כוזבות במשטרה כדי לספק אליבי שקרי לשני אנשים שירו למוות באדם. ביום ה' ניתן גזר דינם בבית משפט השלום ברמלה, ונקבע כי עליהם לרצות עבודות שירות למשך חודשיים. כמו כן נגזרו עליהם ארבעה חודשי מאסר על תנאי.


הסיפור החל כאשר אדם נורה בגבו והובהל לבית החולים, על רקע סכסוך בין שתי משפחות. אחיו של אותו אדם ושני אנשים נוספים החליטו לנקום על כך, הגיעו לדירתו של האחראי לירי וירו בו למוות. כדי ליצור לעצמם אליבי, נסעו מיד לאחר הירי לבית החולים.


שלושת הנאשמים אשר ידעו מיהם האחראים לירי, זומנו לחקירות במשטרה במספר מועדים ומסרו עדויות כוזבות במודע כדי לספק אליבי לחשודים ברצח. הם טענו כי בעת הרצח הם היו בחברת החשודים. הם חזרו על העדויות השקריות במספר חקירות, ובחקירה אחת אף תועד אחד מהם אומר לשני בערבית שלא ידבר על השעות. לאחר שנתפסו, הודו במעשיהם והביעו חרטה.


שירות המבחן ערך תסקיר לשלושת הנאשמים. הנאשם הראשון עובד כמהנדס מודד וחי חיים נורמטיביים, אולם משפחתו הייתה מעורבת בסכסוך דמים. הוא הסביר כי דאג לאחיינו ולכן שיקר עבורו בחקירות.


הנאשם ביקש לבטל את ההרשעה כדי שיוכל לעבוד כסוכן ביטוח


הנאשם השני הוא בעל תואר ראשון שהתכוון לעבוד כסוכן ביטוח, אך לא קיבל רישיון לכך בשל הרשעתו. הוא הסביר כי פעל ממניעים רגשיים כאשר העיד במשטרה לאחר שאמו של החשוד ברצח, שהיא קרובת משפחתו, לחצה עליו לשקר למען בנה במשטרה. הוא הביע חרטה עמוקה וחש בושה ממעשיו. לאור הפגיעה בעתידו המקצועי אם אכן לא יוכל לעבוד כסוכן ביטוח, המליץ קצין המבחן להימנע מהרשעה פלילית.


הנאשם השלישי נשוי ואב לילד קטן. הוא עובד כמנהל בחברה במשך עשר שנים וחי חיים נורמטיביים. הוא מודע לחומרת מעשיו והביע צער גדול עליהם, והסביר כי פעל מתוך דאגה לחברו מבלי לשקול לעומק את השלכות מעשיו.


המדינה ביקשה להטיל על הנאשמים עונש של עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס, נוכח העובדה שמסרו עדויות שקריות במשטרה בכמה מועדים ולא בצורה חד פעמית, ובעצם בחרו לסייע לחשודים ברצח להתחמק מעונש בגין העבירה החמורה ביותר.


הנאשמים טענו כי הם אנשים נורמטיביים שעשו טעות, וביקשו להתחשב בכך שלקחו אחריות על המעשים והביעו חרטה. הנאשם השני אף עתר לביטול הרשעתו כדי שיוכל לעסוק במקצוע שלמד.

 

יש לך שאלה?

פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית
פורום רישום פלילי


בית המשפט קבע כי מדובר במקרה חמור ביותר של שיבוש הליכי משפט, כאשר הנאשמים בחרו לשקר שוב ושוב ובאופן מודע למשטרה, כדי לשבש את החקירה ולמנוע מהרשויות להגיע אל האמת ולהעמיד לדין את האשמים.


מסיבות אלה נקבע כי אי אפשר שלא להרשיע את הנאשמים. לאחר שבחן את הנסיבות ואת מדיניות הענישה הנהוגה, גזר בית המשפט על הנאשמים חודשיים של עבודות שירות וכן ארבעה חודשי מאסר על תנאי.


ת"פ 2078-10-13