נהג המתין לחניה שתתפנה והבחין בנהג אחר שהצליח לחנות באותו מקום לפניו. ברוב כעסו יצא מהרכב והכה את הנהג השני בפניו. הוא הורשע בתקיפה על רקע שימוש בדרך, והוטל עליו מאסר על תנאי, קנס בסכום של 500 שקלים ופיצוי לקורבן בסכום של 4,000 שקלים. המדינה ערערה על העונש שלטעמה היה קל מדיי, ובשבוע שעבר (יום ד') קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את הערעור באופן חלקי, והטיל עליו חודשיים של עבודות שירות. יתר העונשים נותרו כפי שהיו.


הנהג שהותקף המתין בעצמו שמקום החניה יתפנה, ולאחר שחנה שם יצא התוקף מרכבו, התכופף לחלונו בזמן שעוד ישב ברכב ותקף אותו בידיו ובפניו. כתוצאה מהתקיפה נחבל המתלונן בפניו ונגרמה לו תזוזת שיניים.


התוקף הסביר כי אשתו עמדה במקום החניה כדי לשמור עליה כאשר לפתע נכנס למקום המתלונן. הוא נלחץ מהסכנה שנשקפה לאשתו ולכן פעל כפי שפעל ותקף את הנהג השני.


המדינה ערערה כאמור על העונש שהוטל עליו, בטענה שבית המשפט צריך לנקוט ענישה קשה ומרתיעה שתוקיע מקרים כאלו של אלימות בשל שימוש בדרך, אשר הפכו לתופעה שגרתית ונפוצה.


הנהג כעס על תפיסת מקום החניה ותקף אדם שמבוגר ממנו ב-20 שנה


במקרה זה התקיפה אירעה רק מכיוון שהנהג כעס על כך שמקום החניה אשר רצה לתפוס בעצמו נתפס על ידי אחר, והמדינה הדגישה כי תקף אדם שמבוגר ממנו ב-20 שנה וגרם לו נזק קשה. המתלונן אף העיד וסיפר כי מאז אותו אירוע הוא חווה פחדים. בשל כך עתרה המדינה להטיל על התוקף עונש של מאסר בפועל.


התוקף ביקש להדגיש שוב כי חשב שהמתלונן כמעט פגע באשתו כשביקש לחנות במקום שהתפנה, וזו הסיבה שנהג באלימות. כתמיכה לגרסתו ציין שלאורך כל חייו תמיד היה אזרח שומר חוק, וזהו האירוע היחידי שבו פעל באופן פלילי אשר אינו מאפיין אותו בדרך כלל. כמו כן הוא הביע חרטה על המעשים והכיר באחריותו, ולכן ביקש להשאיר את העונש כפי שהוא.


בית המשפט שמע את טענות הצדדים והכריע כי אין מנוס אלא לקבל את ערעור המדינה. הוא הדגיש כי אכן תופעת האלימות על הכבישים נהפכה יומיומית ושגורה, והמדינה צודקת בכך שעל בתי המשפט מוטלת האחריות לעצב נורמה שתוקיע מעשים כאלו מתוכה, ותאפשר לכל המשתמשים בדרך לחיות בשלום זה לצד זה, הן נהגים והן הולכי רגל.

 

יש לך שאלה?

פורום נפגעי עבירה פלילית, קורבנות ופיצויים בגין עבירה פלילית
פורום רישום פלילי


בית המשפט הדגיש כי הנהג תקף את המתלונן מבלי שנשקפה כל סכנה ממשית לאשתו, כאשר התקיפה באה רק כדי לתת ביטוי לכעסו, ללא כל הצדקה, והכה אדם כבן 65 המבוגר ממנו ב-20 שנים. עם זאת, בית המשפט נתן משקל רב לעובדה שמדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, אשר הגיב באופן לא פרופורציונלי ל"גניבת" החניה.


בנסיבות האמורות הטיל בית המשפט על הנאשם חודשיים של עבודות שירות תוך ציון שעונש זה לא יפגע בעבודתו ובמהלך חייו, והותיר את יתר העונשים שהוטלו עליו בעינם.


עפ"ג 32560-10-14