מה עונשה של אישה שעסקה בהסרת כישופים, אשר סחטה באיומים שלוש נשים שפנו אליה לקבלת טיפול, תוך אזהרה שאם לא ישלמו לה יקרו אסונות על טבעיים להן ולמשפחתן? ביום ד' גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב על הנאשמת 30 חודשי מאסר בפועל, וכן תשלום פיצויים לשלוש הקורבנות בסכומים של 362 אלף שקלים, 34 אלף שקלים ו-76 אלף שקלים.


הנאשמת הורשעה בשלוש עבירות סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה, לאחר שדרשה משלוש הנשים אשר פנו אליה ל"טיפולים" של "הוצאת כישופים על ידי שדים והחזרת אהבות", סכומים בגובה מאות אלפי שקלים לצורך מימון הטיפולים והכנת חומרי הכישוף. היא לא הסתפקה בכך אלא איימה על קורבנותיה כי אם לא ישלמו לה, צפויים להן ולמשפחתן מיני אסונות על טבעיים.


המדינה דרשה מבית המשפט להטיל עליה עונשי מאסר בפועל של בין 20 ל-48 חודשים עבור כל מקרה, ובסך הכול חמש שנים מאחורי סוגר ובריח, וכן תשלום פיצויים ראויים לשלוש המתלוננות. היא הדגישה את חומרת המעשים ואת העובדה שאפילו היום הנאשמת אינה לוקחת אחריות על מעשיה, אלא סבורה שפעלה כשורה וכמנהג רבנים גדולים.


הנאשמת ביקשה להסתפק בעונש של עבודות שירות, ועמדה על כך שהיא אם לארבעה ילדים ללא עבר פלילי. היא הוסיפה כי לא כפתה את הטיפולים על הנשים או מנעה מהן להפסיק את הקשר עמה, ואילו כל אחת מהן בחרה מרצונה החופשי להמשיך ולקבל ממנה את הטיפול שסיפקה. כמו כן טענה שחקירת המשטרה בעניינה הייתה מרובת מחדלים, וחוקרי המשטרה ניסו לגרום לנשים להתלונן בכל דרך אפשרית.


הנאשמת לכדה את הקורבנות ברשת של שקרים מעולמות על טבעיים


השופט בחר להתייחס לכל אחד מהמקרים כאל אירוע נפרד ולא כאל עבירה אחת מתמשכת, מאחר שמדובר בשלוש נשים שונות שנסחטו במועדים שונים. הוא ציין את הפגיעה בערכים החברתיים שביצעה הנאשמת, לרבות חופש הבחירה ושלוות החיים, כאשר ניצלה בציניות את אמונתן של קורבנותיה כדי לגזול מהן סכומי כסף גבוהים.


נסיבות העבירות שביצעה הנאשמת המשיכו להתגולל בבית המשפט, ולפיהן היא הציגה עצמה באמצעי פרסום שונים כבעלת כוחות על טבעיים כדי לצוד את קורבנותיה. אחרי שהנשים יצרו עמה קשר, היא ניצלה את אמונתן בכוחותיה הנטענים וגנבה את כספן לאחר שהטילה בהן פחד ופגעה בשלוות נפשן.


השופט המשיך ותיאר כיצד הנאשמת טמטמה את הנשים והקסימה אותן באמצעים מניפולטיביים, עד שנלכדו בסבך הרשת הארוגה בכשפים ובדיבוקים שונים. לאחר שהסתבכו ברשתה ללא יכולת להיחלץ, שאבה מכיסן עשרות אלפי שקלים. היא ניצלה את תמימותן והטילה עליהן אימה כשבדתה תרחישים מזוויעים שיקרו להן אם לא תעזור להן באמצעות הפעלת כוחותיה, ואת כל זאת עשתה מתוך תאוות בצע שלא ידעה שובע.

 

יש לך שאלה?

פורום נפגעי עבירה פלילית, קורבנות ופיצויים בגין עבירה פלילית
פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה


לאחר שפירט את התנהלותה של הנאשמת, גזר עליה השופט מאסר בפועל לתקופה של כשנתיים וחצי, והטיל עליה תשלום פיצויים לשלוש הנשים בסכומים של 362 אלף שקלים, 34 אלף שקלים ו-76 אלף שקלים.


ת"פ 15128-08-14