תלמיד בן 15 נפצע בזמן שרכב על אופניו, כתוצאה מפגיעת רכב שלא הספיק לראות את פרטיו. הוא הגיש תביעה נגד קרנית, קרן שמפצה נפגעי תאונות דרכים, אך מכיוון שקרנית טענה כי כלל לא מדובר בתאונת דרכים ולא הוכח שהיה מעורב רכב בתאונה, הגיש גם תביעה חלופית כנגד חברת הביטוח לפיצויים מכוח ביטוח תאונות אישיות לתלמידים. ביום ו' הכריע בית משפט השלום כי קרנית היא האחראית לתשלום הפיצויים, וחייב אותה בסכום של 129 אלף שקלים, בהוצאות משפטיות בסך 19 אלף שקלים, וכן בתשלום לחברת הביטוח על הוצאות משפט בסכום של 7,000 שקלים.


התלמיד טען כי רכב על אופניו מבית הספר בכביש תלול, ולפתע שמע רעש מנוע מאחוריו. מיד לאחר מכן נפגע ועף לצדי הדרך על הסלעים. הוא נפצע בראשו, וטען כי אינו זוכר את פרטי הרכב או מי פינה אותו לבית החולים.


דודו של הנער העיד כי היה בביתו ושמע צעקות. כשיצא לבדוק מה קרה ראה שני אנשים שמצאו את התובע מוטל בשולי הכביש בקרבת בית הספר, והביאו אותו הביתה. הוא הצטרף לרכב והם פינו את הנער לבית החולים.


התובע הצליח להוכיח שנפגע מרכב אף על פי שלא היו עדים לתאונה


לתאונה עצמה לא היו עדי ראייה, אך במקום התאספו מספר תלמידים, והוכח כי רכב שעבר במקום אסף את התלמיד לביתו ומשם לבית החולים, כפי שתיארו דודו של הנער ושני האנשים שהיו ברכב. גם המסמכים הרפואיים מבית החולים חיזקו את גרסתו של התלמיד על נסיבות התאונה, והביאו את בית המשפט למסקנה כי הוא אכן נפגע מרכב חולף בתאונת פגע וברח בזמן שרכב על האופניים, ולכן קרנית אחראית לתשלום הפיצויים בגין נזקי הגוף.


באשר לגובה הפיצויים נדרש לקבוע מה הנזק הרפואי שנגרם לתובע, ובית המשפט מינה רופאה מומחית בנוירולוגיה לצורך חוות דעת רפואית, שקבעה לו נכות צמיתה של 5%.


בעקבות הפציעה בראשו עבר התובע ניתוח בראשו ולאחר מכן נעדר במשך כמה חודשים מהלימודים. לטענתו, מאז התאונה הוא סובל באופן קבוע מכאבי ראש חמורים, שבגינם נפלט מבית הספר בכיתה י' עקב פגיעה בריכוז, וכן יש לו קשיי ראייה, כאבים בחזה, חלומות רעים וכאבים בכתף. מאז שנפלט ממערכת החינוך ועד היום, כשהוא בן 26, לא הצליח לרכוש הכשרה תעסוקתית, והוא עובד לסירוגין בעבודות מזדמנות ולעתים אינו עובד כלל.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים
פורום תאונות תלמידים וזכויות בגין ביטוח ילדים וסטודנטים


לאור כל האמור, התביעה כנגד קרנית התקבלה ואילו התביעה כנגד חברת הביטוח נדחתה. בית המשפט חייב את קרנית לשלם לתובע פיצויים בסכום של 129 אלף שקלים, המורכבים מאובדן הכנסה בעבר ובעתיד, פיצוי עבור כאב וסבל, הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד ועזרה שנזקק לקבל מהזולת.


נוסף על כך חויבה קרנית לשאת בהוצאות שכר טרחת עורכי דינו של התובע בסכום של 19 אלף שקלים, וכן בהוצאות המשפטיות של חברת הביטוח בסכום של 7,000 שקלים.

 

ת"א 2480-06