גבר שהודה והורשע בהטרדה טלפונית של אישה ובפגיעה בפרטיותה, לאחר שבמשך שבוע התקשר אליה עשרות פעמים בכל שעות היממה, ואף הגיע לביתה ובעט בדלת, נשלח ביום א' על ידי בית משפט השלום ברמלה לבצע שירות לתועלת הציבור במשך 180 שעות. כמו כן הוטלו עליו ארבעה חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצוי למתלוננת בסכום של 1,000 שקלים.


על פי כתב האישום שהוגש נגדו, שלפיו כאמור הוא הודה והורשע, הנאשם היה מעוניין בקשר רומנטי עם המתלוננת אך היא הבהירה לו כי אינה מעוניינת בכך. הוא לא קיבל את סירובה, והתקשר אליה שוב ושוב במשך כל שעות היממה במטרה להטריד ולהפחיד אותה. הוא אף הגיע פעמיים לביתה, כאשר בפעם הראשונה הוא דפק על הדלת אך היא סירבה לפתוח לו, ופעם השנייה כבר בעט בדלת, וברח מהמקום רק אחרי ששמע את המתלוננת מזמינה משטרה.


המדינה ביקשה להטיל עליו עבודות שירות, מאסר על תנאי, פיצוי למתלוננת וקנס כספי, לאור העובדה שהורשע בשמונה עבירות חמורות וכן מכיוון שהורשע בעבר באיומים ותקיפה.


הנאשם הביע חרטה על מעשיו, וביקש להתחשב בכך שלא איים על האישה. מאז אותן הטרדות טלפוניות שאירעו לפני שנה וחצי הוא כבר נישא לאישה אחרת והמשיך בחייו, ולא שב להטריד את המתלוננת. לכן ביקש מבית המשפט להסתפק בעונש מאסר על תנאי והתחייבות כספית.


בית המשפט התחשב בעובדה שמאז ביצוע העבירות, נישא הנאשם לאישה אחרת


שירות המבחן המליץ להטיל עליו שירות לתועלת הציבור, לאחר שהמתלוננת סירבה לשתף פעולה עם שירות המבחן ולהטיל אור על נסיבות המעשים.


במקרה הנדון פגע הנאשם בשלוות נפשה של האישה, אשר כל חטאה היה כי לא הייתה מעוניינת לקיים עמו קשר רומנטי. עם זאת, להטרדות לא נלוו איומים מצדו או פגיעה פיזית, ואף על פי שהגיע לסף דלתה ובעט בה, קבע השופט כי הפגיעה בפרטיות נמצאת ברף התחתון של העבירה.


בבואו לקבוע את העונש הראוי בגין המעשים, התייחס השופט לכך שמדובר באדם נשוי שכבר ריצה עבודות שירות בעבר, וכל עונש קונקרטי שיוטל עליו עלול לפגוע בו ובתא המשפחתי שהקים. כמו כן, הוא הודה באופן מידי במעשיו, הביע חרטה עליהם ומאז חזר למוטב.


השופט סקר את מדיניות הענישה של בתי המשפט שנהוגה בגין עבירות דומות, ובחינתו העלתה כי מנעד העונשים רחב מאוד. הזמן שחלף מאז שהמעשים בוצעו היה שיקול שפעל לטובת הנאשם, אך עם זאת עברו הפלילי והעובדה שהורשע שלוש פעמים באיומים, בחבלה ברכב ובתקיפה, פעלו לרעתו. לכך הוסיף השופט כי יש להטיל עליו עונש שירתיע אותו מביצוע עבירות דומות בעתיד, אך התחשב בעובדה שכיום הוא נשוי לאישה אחרת.

 

יש לך שאלה?

פורום הטרדה מינית - פגיעה מינית
פורום נפגעי עבירה פלילית, קורבנות ופיצויים בגין עבירה פלילית


לאחר שאיזן בין השיקולים השונים, הטיל השופט על הנאשם צו שירות לתועלת הציבור למשך 180 שעות, מאסר על תנאי של ארבעה חודשים, וכן פיצוי כספי למתלוננת בסכום של 1,000 שקלים.


ת"פ 21724-07-14