שלושה ימים בלבד לפני שנולדה בתם השנייה המשותפת, הגיש הבעל תביעת גירושין מאשתו לבית הדין הרבני, בטענה שאינו יכול עוד להתמודד עם התנהגותה כלפיו. בשבוע שעבר (יום ב') פסק בית הדין הרבני האזורי שלא ניתן לחייב את האישה להתגרש משום שהבעל לא הוכיח עילה מוצדקת לכך, אך לאור העובדה כי לא ייתכן שלום בית בין הצדדים אושרו הגירושין שיחולו באופן מיידי. הבעל חויב לשלם לאישה את מלוא סכום הכתובה, ונקבע שהילדים יישארו במשמורת האם.


בכתב התביעה תיאר הבעל את המשבר העמוק והממושך במערכת היחסים בין הצדדים, שלא הותיר לו ברירה אלא להגיש את התביעה, אף על פי שבתו השנייה עומדת להיוולד בכל יום. הוא הסביר שאשתו ממררת את חייו, אינה לנה איתו באותו חדר כבר שמונה חודשים, לא מנהלת קשר טוב עם משפחתו, ואף מערבת את ילדם הבכור בסכסוך ביניהם. לכך הוסיף כי יש בידו ראיות כי האישה מעוניינת להתגרש בעצמה, וכי גם ייעוץ זוגי שעברו לא הצליח לעזור להם.


כמו כן טען הבעל כי רק לאחר שנישאו נודע לו כי אשתו סובלת מבעיות נפשיות ואפילו ניסתה להתאבד בעבר, וכי לא קיים כל סיכוי לשקם את חיי הנישואין.


הבעל: חיי הנישואין הם כמו גופה שלא ניתן עוד להחיותה


לאחר שבתם נולדה הוא תיקן את כתב התביעה כך שיכלול גם אותה, וטען שאשתו אינה מאפשרת לו לראות את הילדים, ואפילו את שמה של הילדה גילה רק בדרך עקיפה. במקום לסיים את הקשר בצורה הוגנת וראויה, לטענת התובע אשתו מעדיפה את דרך המריבה, ואף תקפה באלימות את אמו שליוותה אותו לאסוף את הילד.


האישה טענה לעומת זאת כי מאז שבעלה הגיש את התביעה הוא ניתק כל קשר איתה ועם הילדים, התנער מכל חובותיו כלפיהם ואינו משלם מזונות. לטענתה, הוא הגיש את תביעת הגירושין מיד לאחר שהבין כי גילתה את הסוד שהצליח להסתיר ממנה בשנות נישואיהם: כי הוא מהמר כפייתי אשר מפסיד עשרות אלפי שקלים מדי חודש בהימורים.


היא הוסיפה כי סבלה מיחס מתנכר מצד בעלה, ואף שהייתה בשמירת הריון לא סייע לה בטיפול בילד או בעבודות הבית. הוא עבר לישון בסלון לאחר שהעירה לו על כך ואמרה לו שאם ימשיך בדרך זו היא תיאלץ להיפרד ממנו, בתקווה שאמירה זו תגרום לו לשנות את התנהגותו. לבסוף הכחישה שהיא סובלת מבעיות נפשיות, וטענה שבעלה מנסה לפגוע בה ולהכפיש את שמה באמצעות טענות שקריות. עם זאת טענה שאינה מוכנה להתגרש ומעוניינת בשלום בית ובניסיון להציל את הנישואין.

 

יש לך שאלה?

פורום בית דין רבני
פורום טוען רבני | סרבנות גט | כתובה - יש לך שאלה?


לאחר ששמע את טענות שני הצדדים קבע בית הדין כי לא הובאה בפניו כל עילה ממשית לחייב את האישה להתגרש, גם אם מדובר באישה "רעה" שמציקה לבעלה כטענתו. עם זאת, לא ניתן לכפות שלום בית מאחר שהבעל נחוש להתגרש. לפיכך הוחלט שהצדדים יתגרשו, אך הבעל חויב בכתובת האישה בסכום של 300 אלף שקלים.


תיק ‏977262/1‏