צעיר שעמד להחנות את רכבו כאשר התקרבה אליו ניידת משטרה, נבהל ונמלט במכוניתו במהירות מופרזת ובניגוד לכיוון התנועה, ולא עצר גם כשהניידת דלקה אחריו. לאחר שנתפס הגיע להסדר דיוני עם המדינה שלפיו הוא הורשע על פי הודאתו בעבירה של נהיגה פוחזת, וביום ג' הטיל עליו בית משפט השלום ברמלה, בהתחשב בגילו הצעיר, שישה חודשי מאסר על תנאי, קנס בסכום של 6,000 שקלים, פסילת רישיון הנהיגה למשך שנה וכן חצי שנה של פסילה על תנאי.


על פי כתב האישום שבו הודה והורשע, הוא נמלט ברכבו במהירות מופרזת אף על פי שהניידת נסעה מאחוריו תוך הפעלת סירנה ואורות כחולים, וכרזה לו לעצור ולעמוד בצד. הוא המשיך בנסיעתו הפרועה בניגוד לכיוון התנועה, תוך שהוא גורם לרכבים אחרים לסטות מנתיבם וכן תוך עקיפה מצד ימין ופנייה מבלי לעצור בעצור.


שוטרים המתינו לו בפינת הרחוב, אך גם כשהגיע למקום הנאשם לא עצר והמשיך להימלט בנהיגה מהירה. השוטרים אף זרקו אבן לכיוון רכבו בניסיון לעצור אותו, אולם גם אז המשיך בנסיעתו ונמלט מהם.


לאחר שנתפס ולאור גילו הצעיר, הוא נשלח לתסקיר שירות המבחן, שממנו עלה כי סיים את לימודי התיכון עם תעודת מקצוע ושירת בצבא שירות חלקי בלבד של שנה, מכיוון ששוחרר על רקע עריקות. קצין המבחן התרשם כי הוא עדיין מגבש את זהותו והשתכנע כי בבסיסו הוא בעל ערכים חיוביים, ולכן המליץ לשלבו בטיפול ולהימנע מעונש מאסר בפועל.


הנאשם: מדובר בתגובה ספונטנית ולא מתוכננת על רקע פחד מהשוטרים


הצעיר הורשע כבר בעבר בעבירות תעבורה, והחל בהליך הטיפולי. וקצין המבחן התרשם כי הוא משתף פעולה ומפגין אחריות רבה במפגשים.


במסגרת הטיעונים לעונש טענה המדינה כי הצעיר סיכן את עצמו, את השוטרים ואת הנהגים האחרים בכביש, ורק בנס איש לא נפגע בצורה חמורה. לטענתה, קצין המבחן מתעלם מהרשעותיו הקודמות, והעונש הראוי בגין העבירות שביצע בהתחשב בעברו התעבורתי יכול להגיע עד למאסר בפועל של שנתיים, בייחוד כאשר הוא אינו לוקח אחריות מלאה על המעשים. עם זאת, לאחר שהתקבל תסקיר משלים בעניינו, החליטה המדינה להסתפק בדרישת עונש של עבודות שירות.


הנאשם ביקש להתחשב בכך שהיה רק בן 20 וקצת באותו הזמן, וכי העבירה שביצע הייתה תגובה ספונטנית ומבוהלת מהשוטרים שלא גרמה כל נזק ממשי. הוא הודה במעשים בהזדמנות הראשונה ולקח אחריות עליהם, ולכן ביקש להסתפק בעונש עם אופק שיקומי ולהימנע מעונש חמור.

 

יש לך שאלה?

פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון
פורום מהירות מופרזת | תאונות קטלניות ותאונות פגע וברח


השופט בחן את נסיבות העבירה והגיע למסקנה כי הסיכון למשתמשים בדרך היה ממשי וחמור, וכי נהיגה באופן שבו נהג הנאשם עלולה הייתה להסתיים בפגיעה חמורה בגוף או בנפש, הן של עצמו, הן של השוטרים שרדפו אחריו והן של הנהגים האחרים בכביש.


עם זאת הוא התחשב בגילו הצעיר, בחלוף הזמן מאז שבוצעו העבירות ובחזרתו למוטב מאז. לאור מכלול השיקולים, גזר עליו השופט חצי שנת מאסר על תנאי, קנס בסכום 6,000 שקלים ופסילת רישיון הנהיגה למשך שנה.

 

ת"פ 7190-05-12