סב בן 73 הודה והורשע בארבעה מעשים מגונים שביצע בנכדתו, שהייתה בת 13 באותו מועד. ביום ד' ניתן גזר דינו בבית משפט השלום בכפר סבא, ולמרות גילו המבוגר, לאור חומרת מעשיו הוא נשלח למאסר בפועל למשך שלוש שנים. כמו כן נגזר עליו מאסר על תנאי של שנה וחצי והוא חויב בתשלום פיצויים לנכדתו בסך של 18 אלף שקלים.


על פי כתב האישום שהוגש נגדו, הסב ואשתו נהגו להתארח בסופי שבוע בביתה של הנכדה ואמה, ובמשך ארבעה חודשים הוא ניצל את השהות שם כדי לבצע בה מעשים מגונים.


הפעם הראשונה אירעה בשעות הערב, כאשר הנכדה, הסבא והסבתא יצאו לטיול רגלי ביישוב. הם עצרו לנוח על ספסל, והסב התיישב ליד נכדתו, הצמיד אותה אליו והחל ללטף אותה בחזה ובישבנה. אף על פי שהנכדה הזיזה אותו, הוא לא הרפה ואף הכניס את ידו מתחת לחולצתה, עד שאמרה לו שיפסיק ועזבה את המקום.


במקרה אחר ניצל מצב שבו הייתה לבדה בחצר, תפס אותה בידיה, משך את חולצתה ונגע בה בניגוד לרצונה, אף על פי שדרשה ממנו שיפסיק. בשני מקרים נוספים נגע בחזה בעת שישבו על ספה בביתה שוב ושוב למרות התנגדותה המפורשת.


הסב ניסה להטיל את האשמה בנכדה ובאמה


תסקיר הוכן בנוגע לנכדה, וממנו עלה שחייה לא היו קלים עוד לפני קרות האירועים. היא גדלה בחלק מחייה במשפחות אומנה עקב חוסר יכולתה של אמה לטפל בה, ובמקרה אחר עקב ריצוי מאסר בפועל של אמה. אחרי שמעשי הסב נחשפו, האם ובתה ניתקו קשר עם שאר המשפחה, ורשויות הרווחה שקלו להוציאה שוב ממשמורת אמה.


מאז המעשים היא סובלת ממצב נפשי קשה. היא אינה ישנה בלילות ונוהגת לפרוץ בבכי לעתים תכופות, נרתעת ממגע וסובלת מהתקפי זעם. בעקבות הפגיעה היא עוברת טיפול פסיכולוגי ותזדקק להליך שיקום ממושך.


הסב עצמו ניסה למזער את חומרת מעשיו והטיל את האחריות על התנהגותו בכך שהיה שתוי, ובטענה שנכדתו היא נערה פתיינית. הוא לא חש אשמה בעקבות מעשיו, ובעצם הודה בעבירות רק מבחינה פורמלית. מהתסקיר שנערך אודותיו עלה כי הוא מאשים בעיקר את בתו, אמה של הנכדה, וטוען שהתלוננה נגדו כדי לנקום בו. לפיכך המליץ קצין המבחן להמחיש לו את חומרת מעשיו באמצעות עונש מאסר מאחורי סורג ובריח ותשלום פיצויים לנכדתו.


המדינה ביקשה לגזור עליו עונש חמור שיהלום את מעשיו, והדגישה כי יש לנקוט כלפיו חומרה מיוחדת מכיוון שניצל את האמון שנתנה בו נכדתו ואת תמימותה, כדי להביא לסיפוק את יצריו המעוותים. הנאשם ביקש להתחשב בגילו המבוגר ובמצבו הרפואי והנפשי הקשה.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה
פורום נפגעי עבירה פלילית, קורבנות ופיצויים בגין עבירה פלילית


השופט בחן את הנסיבות ולא מצא סיבות מיוחדות להקל בעונשו ולמלט אותו ממאסר ממושך בפועל, אם כי ציין שאף אין עילות להחמרה בעונש מעבר למתחם ההולם. לפיכך הוא הטיל עליו עונש מאסר בפועל בן שלוש שנים, מאסר על תנאי של שנה וחצי ותשלום פיצויים לנכדתו בסכום של 18 אלף שקלים.


ת"פ 51524-05-14