מוכר צעיר בחנות "ג'ימס ריצ'רדסון" בדיוטי פרי גנב במהלך עבודתו עשרות בגדים ונעליים בשווי של עשרות אלפי שקלים, ומכר אותם למכריו. לפיכך הורשע בעבירה של גניבה מהמעביד. בית משפט השלום בראשון לציון גזר עליו בשבוע שעבר (יום ג') חמישה חודשי עבודות שירות, חמישה חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 500 שקלים, ופיצוי למעסיק בסך של 20,000 שקלים.

 

על פי עובדות כתב האישום, בחודש מאי 2013, סמוך לחצות, נטל הנאשם מכנסיי ריצה מהחנות, החביאם במכנסיו ונכנס לחדר האוכל של העובדים, שם הכניס את המכנסיים לתיקו. לאחר מכן עזב את חדר האוכל ושב לחנות. באותו מועד הנאשם חזר על מעשיו פעם נוספת עם מכנסי ריצה נוספים.

 

הנאשם גנב באותה שיטה במספר הזדמנויות פריטי לבוש לרבות סוודרים בשווי של אלפי שקלים, ונעליים יקרות, תוך החבאתם במכנסיו, יציאה לחדר האוכל והכנסתם לתיק. בתום המשמרת לקח עמו את הפריטים הגנובים ועזב את החנות.

 

הנאשם הודה כי במהלך ארבעה חודשים נהג לגנוב פריטים שונים מהחנות, ואף הודה כי חלק מהמוצרים מכר לאחרים תמורת סכום של 7,000 שקלים, וחלק שמר ברכבו ובביתו. בנסיבות אלה הורשע בעבירה של גניבה מהמעסיק.

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשם כבן 23, חסר הרשעות קודמות, אשר ניהל אורח חיים נורמטיבי עד למקרה זה וסיים שירות מלא בצה"ל. קצין המבחן התרשם לחיוב מהצעיר והמליץ על עונש לריצוי בשירות לתועלת הציבור תוך הימנעות מעונש מאסר שירוצה בעבודות שירות.

 

התביעה הדגישה את חומרת העבירות וריבוי המקרים שבהם גנב הנאשם פריטים מהחנות שבה עבד. היא ציינה את הנזק הכלכלי שנגרם לעסק בעקבות מעשיו, מלבד העבירה החמורה של מעילה באמון. עוד טענה כי אין מדובר במקרה חד פעמי בודד אלא בגניבות שיטתיות, על כן עתרה להשית עליו עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות.

 

הסנגור ציין שמעשיו של הנאשם חריגים לאורח חייו וביקש להקל בעונשו, ועל פי המפורט בתסקיר שירות המבחן עתר גם להימנע מהרשעתו בפלילים, למרות שקצין המבחן נמנע מהמלצה לאי הרשעה.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, התרשם בית המשפט כי הנאשם מצא דרך לגנוב באופן שיטתי סחורה ממקום עבודתו המיועדת למכירה. וציין כי מעשיו דומים לאמרה העממית: "אדם היורק לבאר ממנה הוא שותה". עוד הוסיף כי עובד שגונב ממעבידו מוכיח שמעבר לפגיעה הכלכלית שרמתו המוסרית אינה ראויה.

 

בית המשפט סבר כי מתחם העונש ההולם בעבירות שביצע הנאשם הוא עונש מאסר בפועל, אולם לנוכח גילו הצעיר והיעדר עבר פלילי, השתכנע כי יש מקום לגזור עליו עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות.

 

יש לך שאלה?

פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית
פורום כתב אישום במשפט הפלילי

 

בסופו של דבר גזר בית המשפט על הנאשם חמישה חודשי מאסר בפועל לריצוי בדרך של עבודות שירות, חמישה חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שבמשך שלוש שנים לא יעבור עבירות רכוש, קנס בסך 500 שקלים או חודש מאסר תמורתו ופיצוי למתלוננים בסך של 20,000 שקלים.

 

ת"פ 55422-02-14
 


עודכן ב: 03/02/2020