נער כבן 12 שנפצע בתאונת דרכים במהלך נסיעה במיניבוס, הגיש באמצעות הוריו תביעה נגד נהג המיניבוס, ונגד מבטחת הרכב לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. בית משפט השלום בתל אביב - יפו חייב לאחרונה את הנתבעים לפצותו בסך של 85,000 שקלים.

 

בחודש אוקטובר 2010, בהיות התובע כבן 12 שנים, הוא נפגע בתאונת דרכים, כאשר המיניבוס שבו נסע התהפך ולכד אותו תחתיו. בסיוע עוברי אורח הוא חולץ ופונה בניידת מגן דוד אדום לבית החולים.

 

התובע אושפז למשך 27 ימים עקב חבלות בגפיים, במהלכם עבר תפירה של הקרעים באמצעות מספר ניתוחים בהרדמה כללית, ונבדק על ידי רופאי ילדים, רופא שיניים, פסיכולוג ואורתופד. במשך כשנה לאחר השחרור עבר סדרת טיפולים לשם סגירה וריפוי של הפצעים הפתוחים. וכיום נותרו לו צלקות ביד, בגב וברגליים.

 

לטענת התובע בעקבות התאונה הוא עבר מספר ניתוחים מאוד קשים, ובמהלך אשפוזו סבל מכאבים עזים בכל חלקי הגוף. לאחר שחרורו שוחח עם פסיכולוג אשר הפנה אותו להמשך טיפול פסיכיאטרי וקבע כי על רקע התאונה הופיעו מחשבות ופחדים. עוד ציין כי בעקבות פציעתו נעדר למשך מספר חודשים מבית הספר ובמהלך תקופה זו בני משפחתו נאלצו לסעוד אותו ולהעניק לו תמיכה.

 

מומחה רפואי מטעם בית המשפט סבר שהצלקות יפריעו לו במידה מסוימת לקיים את שגרת חייו הנורמלית בעיקר בשל השפעה על תדמיתו העצמית. התובע הצהיר כי הוא נמנע מחשיפה לשמש, לובש רק בגדים ארוכים ומתבייש ללכת עם מכנסיים קצרים. ואף הוסיף כי בזמן ההרדמה הכללית באחד הניתוחים אחת משיניו נשברה ומאז לא הצליח לשחזרה.

 

התובע העמיד את סכום התביעה על סך של 942,000 שקלים, בגין כאב וסבל, הוצאות רפואית, עזרת צד ג' והפסד השתכרות לעתיד. בית המשפט קבע כי התובע זכאי לפיצוי על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אולם עיקר המחלוקת נסבה סביב השאלה האם נותרה לו נכות תפקודית כתוצאה מהתאונה, ומה סכום הפיצויים.

 

הנתבעים טענו מנגד כי לתובע נותרה רק נכות פלסטית בגין הצלקות שאינן רגישות למגע ואינן מכאיבות, ואף טענו כי במהלך האשפוז לא נדרש לניתוחים אלא להטריה של הפצעים ותפירתם בלבד. לטענתם התובע סבל מהפרעת קשב וריכוז ומבעיה נפשית טרם התאונה, והוא מטופל באופן קבוע מאז שנת 2005, כחמש שנים לפני האירוע, בריטלין ובקונצרטה.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, השתכנע בית המשפט כי הנכות הרפואית בגין הצלקות לא הותירה פגיעה כלשהי בכושר ההשתכרות. ואף סבר שהתובע לא הוכיח את טענתו בדבר פגיעה נפשית כתוצאה מהתאונה או כתוצאה מהנכות הפלסטית.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות תלמידים וזכויות בגין ביטוח ילדים וסטודנטים
פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

 

בסופו של דבר קבע בית המשפט כי נכותו הרפואית של התובע, היא נכות אסתטית בלבד, בעלת השפעה מזערית על התחום הגופני והתחום הנפשי , לפיכך הוא זכאי לפיצויים בגין כאב וסבל, ועזרת צד שלישי בתקופת הטיפולים בסך של 85,000 שקלים, בצירוף הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

 

ת"א 27685-10-11