בשבוע שעבר (יום א') גזר בית משפט השלום לתעבורה בחיפה על נהג שהודה והורשע בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים במהירות של 147 קמ"ש, במקום המתיר לנהוג במהירות של 90 קמ"ש, עונש מאסר בפועל למשך חמישה חודשים, פסילת רישיון הנהיגה בפועל למשך 11 חודשים, פסילת הרישיון על תנאי לתקופה של חצי שנה ומאסר על תנאי לחצי שנה. כמו כן חויב הנאשם לחתום על התחייבות כספית בסכום של 7,000 שקלים כי יימנע מביצוע עבירות תעבורה נוספות.


תחילה הושג בין הצדדים הסדר טיעון חלקי, שבמסגרתו התקבלה הסכמה בנוגע לרכיב הפסילה בפועל, והנאשם נשלח לממונה על עבודות שירות כדי לבדוק אם הוא מתאים לרצות את העונש שיוטל עליו בעבודות שירות.


הממונה קבע שהנאשם כשיר לרצות את עונשו בעבודות שירות, אך לאחר מכן עבר הנאשם תאונה ולא התייצב אצל הממונה כדי לקבל חוות דעת משלימה, והוא ביקש מבית המשפט להפסיק את ההליכים מול הממונה ולרצות את עונשו בדרך של מאסר בפועל.


במהלך המשפט ציין השופט את חומרת מעשי הנאשם, אשר נהג במהירות כה גבוהה תחת השפעת האלכוהול ששתה וסיכן את עצמו ואת שאר הרכבים והאנשים שהשתמשו בדרך, וקבע כי התנהגותו של הנאשם מלמדת על פזיזות רשלנית, שרק בדרך נס לא גרמה לתאונת דרכים קשה עם נפגעים.


הנאשם צבר שבע הרשעות מאז שהחל לנהוג


כמו כן שקל השופט לחומרה את העובדה שהנאשם צבר כבר שבע הרשעות קודמות מאז שקיבל את רישיון הנהיגה שלו בשנת 2001, אשר כוללות גם שתי הרשעות בגין עבירות דומות לתיק זה, אחת מהן בוצעה בשנת 2010.


מהצד השני של השיקולים בעת קביעת העונש ההולם, מצא השופט מקום להתחשב בכך שהנאשם הודה בעבירות, וכן להקל בעונש בשל נסיבותיו האישיות ובפרט בשל העובדה שעבר לאחרונה תאונה, ולאור האפשרות שאלמלא התאונה שעבר גזר הדין יכול היה להסתיים בעונש של עבודות שירות במקום עונש מאסר.


על פי מכלול כל הנסיבות לקולא ולחומרא, הורה לבסוף בית המשפט על פסילת רישיון הנהיגה של הנאשם הכוללת איסור על נהיגה, קבלת רישיון או החזקתו למשך תקופה של 11 חודשים, ורישיונו הופקד במועד מתן גזר הדין. תקופת הפסילה כללה בתוכה גם עונש פסילה על תנאי שנגזר על הנאשם בעבירת התעבורה הקודמת שביצע. כמו כן פסל השופט את הנאשם מלהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה של חצי שנה על תנאי.

 

יש לך שאלה?

פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון
פורום נהיגה בשכרות


נוסף על כך נקבע שהנאשם ירצה מאסר בפועל למשך חמישה חודשים, ואף הוטלו עליו שישה חודשי מאסר על תנאי אם יבצע בתוך שלוש שנים עבירה של נהיגה בשכרות או נהיגה בזמן פסילה.


לאור שליחתו למאסר מאחורי סורג ובריח ונסיבותיו האישיות, החליט השופט להסתפק בכך שהנאשם יחתום על התחייבות כספית בסכום של 7,000 שקלים למשך שלוש שנים, כי יימנע מביצוע עבירות תעבורה נוספות בזמן זה, ולא הטיל עליו קנס כספי.

תת"ע 925-12-11