משפחה בת חמש נפשות שרכשה חבילת נופש לבולגריה תבעה את ספקית השירות, מאחר שלטענתה החבילה לא תאמה את ששילמה עבורה. ביום ד' התקבלה התביעה בחלקה בבית משפט השלום בעכו, אשר חייב את הספקית לפצות את המשפחה ב-4,000 שקלים בגין אי ההתאמה בין החדרים שהוזמנו לבין החדרים שקיבלה המשפחה בפועל בשני הלילות הראשונים. כמו כן חויבה הספקית בהוצאות המשפט בסכום של 750 שקלים.


בני המשפחה, בעל ואישה ושלושת ילדיהם, הזמינו מהספקית חבילת נופש מסוג "הכול כלול" לבולגריה למשך חמישה ימים, הכוללת שני חדרים משודרגים עם נוף לים אשר יש לשלם בגינם תוספת כספית.


לטענתם, אף על פי שבהתאם לחבילה הובטחה להם כניסה חופשית ללונה פארק הצמוד ושימוש חופשי בכל מתקני המלון, הם חויבו בתשלום עבור שתייה וכיסאות, סבלו מחום בלתי נסבל במתקני המלון שלא היו ממוזגים, המים בבריכת השחייה היו קרים מדיי ולא ניתן היה להיכנס אליהם, וכן הם נאלצו לרכוש אוכל מחוץ לשטח המלון שסיפק מזון המבוסס על בשר חזיר.


נוסף על כך, במקום שני החדרים שהזמינו הם קיבלו חדר ללא מיטות לילדים, ללא מיזוג וללא נוף. בחדר היה ריח רע כל כך עד שנאלצו לעבור לחדר רגיל, גם הוא ללא מזגן עובד, ובשל החום הרב ישנו עם מרפסת פתוחה ואף רכשו מאוורר.


המשפחה לא קיבלה את השירות שהזמינה, שכלל חדרי שינה המשקיפים לים


זאת ועוד, המשפחה טענה כי החבילה לא כללה למעשה חמישה ימים מלאים, היות שהטיסה לבולגריה יצאה רק בצהריים כך שהם הגיעו רק בערב, והטיסה חזרה יצאה כבר בשעות הבוקר המוקדמות.


השופטת התרשמה כי המשפחה אכן התאכזבה מאוד מהחופשה שציפתה לה, וייחסה לעדויות בני הזוג מהימנות מלאה. עם זאת היא ציינה כי הם אמנם תיארו בפירוט את מהלך החופשה עצמה, אך לא הסבירו את פרטי ההתקשרות עם הספקית וכיצד הזמינו את החופשה.


כמו כן הוסיפה השופטת כי כל אי ההתאמות שהתגלו בנוגע לטיב המלון, החום הבלתי נסבל והתאמת האוכל לצורכי המשפחה אינן באחריותה של ספקית השירות, אשר לא הוכח כי הציגה בפניהם מצג שווא או מסרה להם מידע שקרי.


ואולם, הספקית כן נושאת באחריות לוודא שהמשפחה קיבלה את השירות ששילמה עבורו, כלומר את חבילת הנופש אשר כללה כאמור שני חדרי שינה משודרגים עם נוף לים. מאחר שהמשפחה לא קיבלה חדרים אלו בשני הלילות הראשונים במלון, והספקית לא הסבירה כיצד אירעה תקלה זו, מצאה השופטת שהיא אחראית לכך.

 

יש לך שאלה?

מימוש זכויות נוסעים עקב עיכוב בטיסה או עקב ביטול טיסה
פורום דיני חוזים / הסכמים


לאור זאת קבעה השופטת כי המשפחה זכאית לפיצויים עבור אי התאמת החדרים לחבילה ששילמו עליה, וכן לפיצויים עבור עוגמת נפש בגין חלק זה. התביעה התקבלה בקשר לטיב החדרים, והשופטת קבעה סכום פיצוי גלובלי של 4,000 שקלים אשר על הספקית לשלם למשפחה. כמו כן חייבה השופטת את הספקית בתשלום הוצאות המשפט בסכום 750 שקלים.


תא"מ 23659-11-12