מסתבר שניתן לקבל פיצויים בשל פציעה בתאונת דרכים, גם אם הפציעה אירעה בזמן הכניסה למכונית. אדם תבע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב מסיבה זו בדיוק, וביום ה' קבע בית משפט השלום כי הוא זכאי לפיצויים בסכום של 70 אלף שקלים. חברת הביטוח אף תשלם לו את הוצאות המשפט בסך של 9,100 שקלים.


בכתב התביעה שהגיש טען התובע, נגר בן 44, כי בוקר אחד התכוון לעלות על רכבו במטרה לנהוג בו, כאשר לפתע נהדפה דלת המכונית ופגעה בעוצמה בפניו. בעקבות הפגיעה הוא נאלץ לעבור ניתוח שחזור לאפו.


ואולם, חברת הביטוח סירבה לשלם לו פיצויים, הכחישה את גרסתו לנסיבות הפציעה וטענה שנפצע בנסיבות אחרות שאינן מסווגות כתאונת דרכים על פי החוק ואינן קשורות לשימוש ברכב.


רופא מומחה שמינה בית המשפט קבע כי לתובע נגרמה סטייה קלה של האף והפרעה בנשימה ולכן נותרה לו נכות צמיתה בשיעור של 5%, וכן הוסיף כי היה באי כושר מלא במשך כמעט חודש מהמועד שבו אושפז לצורך הניתוח. הוא אף קבע כי אם יעבור התובע ניתוח ליישור מחיצות האף שיסתיים בהצלחה לא תיוותר לו עוד נכות, אך לא סיפק נתונים לגבי סיכויי ההצלחה של הניתוח.


הפציעה אירעה כאשר התכוון התובע לנהוג ברכב, ולכן נחשבת לתאונת דרכים


השופט קיבל במלואה את גרסתו של התובע על אופן קרות פציעתו, וקבע כי הוא הותיר רושם אמין וכי עדותו הייתה עקבית ועולה בקנה אחד עם המסמכים הרפואיים. נוסף על כך נקבע כי חברת הביטוח לא הצליחה לספק גרסה נגדית שמפריכה את גרסתו. לפיכך נקבע כי הוא אכן נפגע באפו מהדלת כאשר התכוון לנהוג בו, ולכן התאונה נחשבת תאונת דרכים על פי חוק המזכה בפיצויים.


בין הצדדים הייתה מחלוקת לגבי שיעור הנכות התפקודית שנותרה כתוצאה מתאונת הדרכים, כאשר מצד אחד טען התובע כי נותרה לו נכות של 15% ומצד שני טענה חברת הביטוח כי כלל לא נותרה לו נכות.


לצורך ההכרעה בנושא זה הביא השופט בחשבון את מהות הפגיעה, שהיא הפרעה בנשימה, וכן את מקצועו הכולל מאמץ פיזי, השכלתו וגילו. בשקלול כל המרכיבים המסקנה שהגיע אליה הייתה כי הנכות התפקודית זהה לכות הרפואית, והיא נקבעה על 5%.


קביעת גובה הפיצויים נערכה בהתחשב בכאב וסבל שהיו מנת חלקו של התובע, אשר נאלץ להתאשפז ולעבור ניתוח ואף צפוי לו ניתוח נוסף בעתיד. עוד הובאו בחשבון הפסדי ההכנסה שלו לעבר ולעתיד, והפסדי הפנסיה והתנאים הסוציאליים הנוספים שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים
פורום תביעת ביטוח


כמו כן הובאו בחשבון הוצאותיו הרפואיות של התובע לעבר ולעתיד, עם התייחסת מיוחדת לניתוח העתידי שייאלץ לעבור ליישור מחיצות האף שלא ניתן לבצעו במסגרת הרפואה הפרטית, ועזרה מהזולת שנאלץ התובע לקבל.


בשורה התחתונה חויבה חברת הביטוח לפצות את התובע בגין פציעתו בסך של 70 אלף שקלים, בתוספת הוצאות המשפט שהסתכמו ב-9,100 שקלים.


ת"א 11295-05-12