גבר כבן 60 אשר נהג להסתובב עירום בבניין המגורים שלו ובמרפסת ביתו החשופה לעיני כל, הודה והורשע במעשה מגונה בפומבי. במקרה אחר איים על שכניו שיפוצץ את הבניין, והורשע גם בעבירת איומים. ביום ד' החליט בית משפט השלום בירושלים כי האיזון הנכון בין זכויותיו לבין הגנה על הציבור מחייבת מאסר בפועל, אך עם זאת התחשב בנסיבותיו האישיות הקשות, ודן אותו לתקופת מאסר קצרה של חודשיים בלבד, בתקווה שדי בפרק הזמן הקצר כדי להרתיעו. כמו כן הוטלו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי.


על פי עובדות כתב האישום שבהן הודה, אף על פי ששכניו סבלו מהמעשים וביקשו ממנו לחדול מהם הוא נהג לעמוד עירום בחדר המדרגות ובמרפסתו. במקרה מסוים אונן בחדר המדרגות, אחד השכנים ביקש ממנו להפסיק את מעשיו, אך מיד כששב לדירתו הנאשם המשיך במעשיו.


במקרה אחר הבחין באחת השכנות תולה כביסה במרפסתה, ויצא אל המרפסת עירום כשהוא מחזיק באיבר מינו. בעלה של השכנה התריע בפניו כי הוא מזמין משטרה, ובתגובה צעק הנאשם לשכניו כי יפוצץ את הבניין באמצעות מצית שיש לו. הוא אמר להם כי הם הורסים את חייו ולא אכפת לו שכולם יתפוצצו, ואז הסתגר בביתו.


כוחות המשטרה שהוזעקו למקום ניהלו איתו משא ומתן במשך שעתיים עד שהשתכנע לצאת מהדירה, וכתוצאה מאירוע זה אחת השכנות סבלה מחרדה והיו לה קשיים להירדם בלילות.


מעשי הנאשם הטילו אימה על השכנים ופגעו קשות בשלוות חייהם


השופט התייחס למעשיו של הנאשם שחומרתם ברורה, בייחוד מכיוון שחזר על המעשים פעם אחר פעם, וציין כי זכותו של כל אדם להיכנס לביתו מבלי שייתקל במראות ובמעשים שנהג לבצע הנאשם. כמו כן הוסיף כי חיי השכנים לצד שכן המבצע לנגד עיניהם עבירות מין נפגעו, ותחושת הביטחון שלהם לוותה בחשש כבד שמא מעשיו יחמירו לפגיעה מינית חמורה אף יותר.


גם איומיו לפוצץ את הבניין הטילו על השכנים אימה קשה, שאף הובילה את אחד השכנים לעזוב. כמו כן, הוא הורשע כבר מספר פעמים בעבר בגין מעשים מגונים בפומבי, ושירות המבחן תיאר אדם ללא קשרי משפחה אשר חי בבדידות מוחלטת, מאז שאשתו חלתה במחלה קשה ועברה למוסד סיעודי. מסכת חייו של הנאשם קשה, הוא אינו עובד כבר יותר מ-15 שנים, וחווה טרגדיה גדולה כאשר בנו היחיד נפטר ממחלה בהיותו רך בשנים.


קצין המבחן ציין כי הנאשם סובל מסטייה מינית, כאשר במסגרת הרשעתו הקודמת ניתן לו טיפול תרופתי להורדת הדחף המיני, אך ניסיונות הטיפול לא צלחו מאחר שהנאשם סירב לשתף פעולה עם התהליך.

 

יש לך שאלה?

פורום הטרדה מינית - פגיעה מינית
פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה


השופט התחשב בנסיבותיו הקשות ובמצבו מעורר החמלה, ואף הביא בחשבון את העובדה שאם יישלח לכלא אשתו הסיעודית תיפגע. מצד שני, הוא זקף לחובתו את כישלון הניסיונות הטיפוליים ואת עברו הפלילי המכביד. איזון בין השיקולים השונים הביא למסקנה כי יש להטיל עליו מאסר בפועל אך לפרק זמן קצר, בתקווה שיספיק כדי להרתיע אותו בעתיד, והוא נשלח לחודשיים מאחורי סורג ובריח.

ת"פ 40826-05-14