אם ובתה הגישו תביעה כנגד שוטר מג"ב, נשוי ואב לילדים, בטענה שלקח מהן הלוואות תוך מצג שווא ורמייה ואף יצר קשר רומנטי עם הבת לצורך כך, ומעולם לא השיב את הכספים. בכך גרם להן נזקים ממוניים ולא ממוניים. לאחרונה, אחרי שמיעת עדויות שני הצדדים התרשם בית משפט השלום כי אכן הנתבע רימה אותן כדי להוציא מהן כסף ושיקר להן על עבודתו ומצבו המשפחתי. התביעה התקבלה, והנתבע התבקש להשיב את הכספים שקיבל בסך של כ-66 אלף שקלים, לפצות אותן על עוגמת נפש בסכום של 12 אלף שקלים, וכן לשלם את הוצאות המשפט בסך של 15 אלף שקלים.


התובעות תיארו כיצד הכירו את הנתבע, אשר פגש את בנה של התובעת ואחיה של התובעת השנייה בקורס חובשים, גילה כי נוצר בינו ובין התובעות נתק, ויצר קשר עם האם כדי לנסות ולתווך בין הצדדים. ניסיונותיו צלחו, הבן חזר לחיק המשפחה וכך הצליח הנתבע לקשור יחסים חמים עם האם ובתה.


התובעות: הנתבע ניצל את היחסים החמים והרומנטיים כדי להוציא כספים


היחסים הלכו והתהדקו, הנתבע בילה בדירתן במשך שעות, וכך החלו להתפתח יחסים רומנטיים בינו לבין הבת. במהלך היחסים הוא סיפר שקרים על עצמו ועל חייו, וניצל את היחסים החמים כדי להוציא מהן כספים, אשר מעולם לא הושבו להן. הוא סיפר כי נותר לבד בעולם אחרי שהוריו ואחותו נפטרו, וכן כי הוא עובד כסוכן סמוי במשטרה ולכן אינו זמין רוב הזמן בטלפון.


לגבי הכספים סיפר שנקלע לחובות מפני שעזר לגיסו, וביקש מהן 25 אלף שקלים כדי לכסות את החוב. הבת לקחה על עצמה לגייס עבורו את הסכום מקרובי משפחה, כאשר היא ואמה השיבו להם את הסכום בהמשך, ומסרה לו את הכסף במזומן. במועדים אחרים העבירה לחשבונו כספים נוספים כדי למלא את דרישותיו.


אחרי שטען כי אינו יכול להחזיר להן את הכסף, הן פנו למפקדו וסיפרו על מעלליו, דבר שהוביל אותו להשיב להן 9,000 שקלים. מאוחר יותר החליטו לאתר את מקום מגוריו, שם נדהמו לגלות כי הוא נשוי ואב לשלושה ילדים, וכי כל משפחתו בחיים. מעשי ההתחזות וההונאה שלו גרמו להן עוגמת נפש רבה.


הנתבע: מדובר בניסיון לסחוט ממני כסף ולהכפיש את שמי


הנתבע הכחיש את כל המעשים שייחסו לו, טען כי לווה מהן כספים באופן חד פעמי והשיב את כל הסכום, וכן כי הן מנסות להכפיש אותו על לא עוול בכפו ולסחוט ממנו כסף שאינו מגיע להן, כאשר בדבריהן אין שמץ של אמת.


השופטת בחנה היטב את טענותיהם והתרשמה מעדויותיהם באופן בלתי אמצעי, והעדיפה ללא היסוס את גרסתן של הבת ואמה לגבי מהות היחסים ביניהם ומצג השווא שהציג בפניהן. עדויותיהן היו כנות, מפורטות ותואמות והותירו רושם אמין, והשופטת נתנה אמון מלא גם בעדותה של הבת אשר חשבה שהיא נמצאת בקשר רומנטי רציני ולא ידעה שמדובר באדם נשוי. גרסתו של הנתבע לעומת זאת הייתה לא עקבית וסותרת, והשופטת התרשמה כי הוא אדם מתוחכם עם לשון חלקלקה.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה


התביעה התקבלה, והנתבע חויב להשיב להן את הכספים שלא החזיר, ואף לפצות אותן על עוגמת נפש בסך של 12 אלף שקלים ולשאת בהוצאות המשפט בסך של 15 אלף שקלים.

 

ת"א 30104-09-10