רוכב אופניים בן 40 שנפגע מרכב בזמן שרכב על אופניו ונפצע בפניו, תבע את הנהג בגין נזקי הגוף שנגרמו לו בתאונה, אשר נחשבת לתאונת דרכים לכל דבר בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. הנהג הפוגע לא כפר באשמתו, וביום ה' חייב אותו בית משפט השלום בהרצליה בתשלום פיצויים בסך של 20 אלף שקלים, ונוסף על כך בתשלום הוצאות המשפט בסך של כ-3,000 שקלים.


התובע פונה באמבולנס ממקום התאונה לבית חולים לאחר שאיבד את ההכרה לזמן קצר, שם אובחנו חבלות בפניו ובראשו ודימום מאפו ומהמצח. יומיים לאחר מכן חש סחרחורות והפרעות בשיווי המשקל. בחלוף ארבע שנים ממועד התאונה, בדיקת רופא העיניים בקופת החולים אבחנה פגמים בעיניו ופגיעה בשדה הראייה שלו.


בית המשפט מינה רופאת עיניים מומחית, אשר קבעה בחוות דעתה כי אכן ישנה הפרעה בשדה הראייה של התובע, ולא ניתן לשלול את האפשרות שהפגיעה אירעה כתוצאה מהתאונה, אם כי בהתחשב בזמן שחלף זה לא סביר. בסופו של דבר היא קבעה לו נכות בשיעור 5%, ואף על פי שמדובר בקביעה מחמת הספק בלבד, היא לא חזרה בה, אך ביקשה להבהיר כי לדעתה מבחינה רפואית אין קשר בין התאונה לבין ההפרעה בשדה הראייה או לתחושות הסנוור שהתובע חש.


הפרעה בשדה הראייה וצלקת במצח: כיצד חושב סכום הפיצויים?


התובע טען בסיכומיו כי מאחר שלא הוכחה כל סיבה רפואית אחרת לפגיעה בראייתו, כגון מחלה ממארת או נוירולוגית, המסקנה הסבירה היא שנגרם לו בתאונה דימום פנימי שגרם לפגיעה בראייה, וכי הנכות שנקבעה לו נגרמה בעקבות התאונה.


לעומתו טען הנתבע כי אין קשר בין הנכות לתאונה, בהתבסס על קביעתה של הרופאה, בייחוד כאשר חלפו ארבע שנים ממועד התאונה ועד הפגיעה הנטענת בראייה.


לאור חוות הדעת הרפואית, קבע השופט שאין מנוס אלא לקבוע כי הנזקים שנגרמו לרוכב האופניים הקשורים לפגיעה בשדה הראייה, אינם קשורים לפציעתו מתאונת הדרכים. עם זאת, לתובע נותרה צלקת במצחו, אשר הובאה בחשבון בחישוב הפיצוי עבור הנזק הלא ממוני. הנזק הלא ממוני נקבע כאמור בשל הצלקת שנשארה במצחו של התובע והחבלות שספג בפניו, והוא היה רכיב הפיצויים המשמעותי במקרה זה ונקבע על סך של 15 אלף שקלים.


התובע טען שנגרמו לו הפסדי השתכרות עקב הפציעה, מאחר שעבד בהפעלת תאורת במה למופעים, עבודה אשר מחייבת מבט ישיר לכיוון הפנס, כאשר לאחר שהחל לסבול מסנוור לא יכול היה להמשיך ולעסוק בה. אך משהגיע השופט למסקנה כי בעיית הסנוור של התובע לא נבעה מהתאונה, הוא דחה טענה זו, וקבע לו פיצוי בסך של 3,000 שקלים בלבד עבור הפסדי שכר מכיוון שנעדר מהעבודה במשך תשעה ימים בשל התאונה. עוד 2,500 שקלים נוספו לסכום הפיצויים עבור הוצאות הטיפול הרפואי והפינוי לבית החולים באמצעות אמבולנס.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד
פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים


לאור כל זאת חויב הנהג הפוגע לפצות את רוכב האופניים בסכום של 20 אלף שקלים, וכן נקבע שישלם את הוצאות המשפט בסך של כ-3,000 שקלים.


ת"א 5555-05-12