תביעה הוגשה נגד מד"א בגין תאונת דרכים שבה היה מעורב אמבולנס, אשר חצה צומת באור אדום ופגע ברכב. הנתבע טען כי האמבולנס היה בנסיעת חירום, ולכן זכות הקדימה הייתה של נהג האמבולנס גם אם עבר באור אדום. בשבוע שעבר (יום ב') קבע בית משפט השלום כי רוב האחריות לתאונה מוטלת על נהג האמבולנס, אשר נכנס לצומת ללא נקיטת אמצעי הזהירות הראויים וגם לא הפעיל סירנה, ואילו נהגת הפרטי אשמה רק ב-30% בתאונה. לפיכך מד"א יפצה את בעלת הרכב בסך של כ-32 אלף שקלים עבור הנזקים, וכן ישלם את הוצאות המשפט בסכום של 2,800 שקלים.


התובעת טענה כי חצתה את הצומת בירוק כאשר לפתע ראתה את האמבולנס שנסע באדום במהירות גדולה. היא לא הצליחה לבלום בזמן ופגעה בו. היא לא שמעה סירנה של אמבולנס ולכן פתאום הופתעה לראות אותו במרחק חמישה מטר ממנה. לפני שנכנסה לצומת עמדו משמאלה רכבים שהסתירו לה את שדה הראייה, ולא הייתה לה כל דרך לדעת על קיומו של האמבולנס לפני שהתאונה אירעה.


נהג האמבולנס לא הפעיל את הסירנה ולכן לא נקט את אמצעי הזהירות הנדרשים


היא אישרה כי חלונות הרכב היו סגורים באותו זמן, אך טענה שהייתה שומעת בוודאות את הסירנה גם עם החלונות הסגורים וגם אם הרדיו היה מופעל, כפי שהיא שומעת תמיד. אילו הייתה שומעת סירנה או רואה אורות מהבהבים, היא הייתה נותנת זכות קדימה לאמבולנס.


לדברי עד הראייה שמסר את גרסתו מטעם התביעה, ראה משאיות שעומדות בירוק ולא הבין למה. לפתע הגיח האמבולנס מאחוריהן, מאחר שהן הסתירו אותו. הרכב שנסע לפניו כבר נכנס לצומת, כאשר הרמזור היה ירוק, והתנגש באמבולנס. הוא הדגיש שלא שמע סירנה בזמן התאונה, אלא רק אחרי שבאמבולנס התהפך פתאום שמע אותה.


הנתבעים טענו כי האשמה בתאונה היא של התובעת, מאחר שהאמבולנס נכנס לצומת באור ירוק כאשר לפתע היא התפרצה אליה באור אדום ובמהירות מופרזת ופגעה באמבולנס. הנהג טען כי הפעיל אורות מהבהבים וסירנה, נכנס לצומת לירוק ופתאום הרגיש מכה חזקה ברכב והאמבולנס התהפך. לגבי הסירנה הסביר כי לעתים לא מפעילים אותה לכל אורך הנסיעה גם אם מדובר בנסיעת חירום כדי להתחשב בציבור, אך בעת כניסה לצומת יש חובה להפעיל אותה וכך עשה.


אחרי שהתרשמה מהעדויות של שני הצדדים, העדיפה השופטת את גרסת הנהגת על פני גרסתו של נהג האמבולנס, והגיעה למסקנה כי הוא זה שנכנס לצומת באדום, לא הפעיל סירנה ולכן אשם בתאונה. היא קיבלה את טענת נהגת הפרטי כי לא הבחינה באמבולנס שהוסתר על ידי כלי רכב אחרים, וקבעה כי נהג האמבולנס לא פעל לפי כללי הזהירות, ואף לא האט לפני שנכנס לצומת ברמזור אדום.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים
פורום תביעת ביטוח


עם זאת היא סברה שהתובעת נכנסה לצומת במהירות ולכן פגעה באמבולנס, ולפיכך הטילה עליה רשלנות תורמת בשיעור של 30%. לאור זאת נקבע סכום הפיצויים על כ-32 אלף שקלים, והנתבעים חויבו גם בהוצאות המשפט בסך של 2,800 שקלים.


תא"מ 33002-07-13