כלה שמסרה את שמלתה לניקוי יבש כיומיים לפני חתונתה, קיבלה בחזרה שמלה קרועה ונאלצה להתרוצץ בין החנויות, כדי למצוא בטווח קצר שמלה חדשה. בנסיבות אלו פנתה אל בית משפט לתביעות קטנות בכפר סבא והגישה תביעה לפיצוי בגין עגמת נפש נגד בעל המכבסה. בית המשפט קבע לאחרונה כי מדובר ברשלנות של בעל העסק וחייב אותו לשלם לתובעת פיצויים בסך של 5,700 שקלים.

 

כחצי שנה לפני מועד החתונה, רכשה התובעת שמלה בעלות של 3,500 שקלים, ואחסנה אותה בארון מכוסה בניילון. כארבעה ימים לפני יום האירוע, אמה של התובעת מסרה את השמלה לניקוי במכבסה, ובעל העסק המליץ על עריכת ניקוי יבש, למרות שלדבריה ביקשה גיהוץ בלבד.

 

כעבור יומיים הגיעה האם למכבסה וגילתה כי השמלה שינתה גוון ואף נקרעה, ובמצבה לא ניתן היה ללבוש אותה בחתונה. עקב כך הכלה נאלצה להתרוצץ בין החנויות, במטרה למצוא שמלה שמתאימה למידות ולסגנון שלה, בטווח הזמן הקצר שעמד לרשותה, בלחץ ומתוך מצוקה רבה, כשהיא סובלת עגמת נפש עצומה.

 

הכלה דרשה פיצויים בגין עגמת נפש בסך של 33,000 שקלים

 

לטענת התובעת בעל המכבסה אחראי למצב הדברים שנוצר, אשר גרם לה סבל רב, ואף אישרה כי הוא הציע לה לקבל שמלה חלופית ללא עלות כספית, אך היא לא הסכימה לכך. על כן דרשה לקבל פיצויים בסך של 33,000 שקלים בגין עגמת נפש שנגרמה לה כיומיים לפני יום חתונתה.

 

מנגד הנתבע הכחיש את המיוחס לו, וטען כי בשל ניסיונו הרב בתחום, הבחין כי עשויה להיגרם בעיה בניקוי השמלה, כיוון שמדובר בשמלה מרופטת מיד שנייה. לכן הודיע לאמה של התובעת, כי אינו נוטל אחריות על הניקוי, אולם לאור פרק הזמן הקצר עד למועד החתונה ולבקשת האם, הוא הסכים לבצע ניקוי יבש.

 

בעל המכבסה זיהה את השמלה הקרועה שהוצגה בפני בית המשפט, אולם טען כי מדובר בקרע שהתרחב עם הזמן בשל סוג הבד. לאחר הצגת הראיות ושמיעת טיעוני הצדדים, קבע בית המשפט כי התובעת הוכיחה שבעל המכבסה הסכים ליטול את השמלה לניקוי יבש ולא הסיר מעצמו אחריות לתוצאות הניקוי באופן מפורש בשל מצבה של השמלה.

 

כמו כן, בטופס ההזמנה הנתבע לא טרח לציין כי מדובר בשמלה מיד שנייה וכי עלול להיגרם לה נזק. ולכל הפחות היה עליו להודיע זאת לתובעת או לאמה, בתום לב, כדי שיוכלו לקבל החלטה מושכלת בטרם תישלח השמלה לניקוי.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום רשלנות מקצועית

 

בעת קביעת גובה הפיצויים בגין עגמת נפש, שקל בית המשפט את המתח, הלחץ והחרדה של התובעת בטווח הקצר עד למועד החתונה, ואת היחס לחשיבותו של האירוע הגדול, ומנגד לקח בחשבון את מאמציו של הנתבע לסייע לתובעת, ולהעמיד לרשותה שמלה חלופית ללא עלות.

 

יחד עם זאת בסופו של יום, התובעת לבשה בליל חתונתה שמלה מדגם דומה מאוד לשמלה הראשונה. לפיכך החליט בית המשפט לחייב את הנתבע לשלם לתובעת פיצויים בסך של 5,700 שקלים, בצירוף הוצאות משפט בסך של 500 שקלים.

 

ת"ק 56021-01-15