גבר כבן 40 הודה והורשע בפגיעה בפרטיותה של אשתו לשעבר, לאחר שנתפס מצמיד את ראשו לחלון המקלחת בחדרה בקיבוץ בזמן שהתקלחה. השניים היו נשואים במשך כמעט 20 שנה. במהלך המשפט שנערך לאחרונה בבית משפט השלום ברחובות לצורך קביעת עונשו, ביקש לבטל את הרשעתו בשל נסיבותיו המיוחדות של המקרה וחששו לפגיעה בעתידו, אך בית המשפט קבע כי ביטול ההרשעה במקרה זה יפגע קשות בשיקולי ההרתעה, בייחוד כאשר גם היום הוא מביע קושי להתמודד עם הפרידה. ההרשעה נותרה על כנה, ובית המשפט הורה לנאשם לשלם פיצוי של 700 שקלים לגרושה, והטיל עליו צו שירות לתועלת הציבור למשך 150 שעות וחצי שנת מאסר על תנאי.


בפני השופטת הוצג תסקיר שירות המבחן שנערך על הנאשם, ושני הצדדים הציגו טיעוניהם לעונש. מצד אחד טענה המדינה, המאשימה, כי אף שחלפו ארבע שנים מאז שהציץ הנאשם אל חלון המקלחת של גרושתו, הוא עדיין לא השלים עם הפרידה וזקוק לטיפול, וקיים סיכון ממשי שיבצע שוב עבירה דומה כנגדה. כמו כן הביעה המאשימה פליאה על בקשתו להימנע מהרשעה וציינה כי אינה רואה איך ההרשעה יכולה לפגוע בעבודתו בחברת קייטרינג.


מהצד השני בחרה ההגנה להדגיש את נסיבותיו האישיות של הנאשם, תיארה את המצוקה הנפשית הקשה שחווה כשאשתו ביקשה להתגרש ממנו באופן מפתיע אחרי שנים כה רבות של נישואין, וביקשה להתחשב במעידתו החד פעמית שנבעה על רקע המשבר.


למרות השנים שחלפו מאז הגירושין ומעשה העבירה, הגרוש עדיין מתקשה להשלים עם הפרידה


כמו כן, טענה ההגנה, הנאשם אינו עבריין אלא אדם נורמטיבי לחלוטין, יליד קיבוץ ו"מלח הארץ", אשר נמצא כיום בהליך שיקומי ובטיפול פסיכיאטרי. הרשעתו עלולה להוביל לפיטוריו ולקושי בתשלום המזונות לילדים, ולכן יש מקום לבטל את ההרשעה. הנאשם עצמו הביע צער וחרטה על מעשיו.


על פי תסקיר שירות המבחן, בשנים האחרונות הוא עובד באולם אירועים. אחרי הגירושין חווה משבר נפשי עמוק ואף ביצע ניסיון אובדני שבעקבותיו החל בטיפול פסיכיאטרי, אך כיום הוא מנהל מערכת יחסים זוגית עם אישה חדשה. לקצין המבחן הסביר כי התקשה לשלוט ברגשותיו כלפי רעייתו לשעבר ובגעגועיו אליה, מה שהוביל לסדרת הצצות ושליחת מסרונים עם תוכן מיני.


קצין המבחן התרשם שהנאשם מבין את חומרת הפגיעה בגרושתו, אך עדיין ולמרות בת הזוג החדשה והשנים שחלפו מהפרידה הוא מתקשה להשלים עם הפרידה ממנה. אף על פי שלא ניתן לשלול כי יבצע שוב עבירות של פגיעה בפרטיות כנגדה, בכל זאת המליץ קצין המבחן לסיים את ההליך ללא הרשעה כדי לשמור על יציבותו התעסוקתית ההכרחית להמשך השיקום.

 

יש לך שאלה?

פורום רישום פלילי
פורום אלימות במשפחה


ואולם מכיוון שלא הוצגו מסמכים קונקרטיים המצביעים על פגיעה ממשית בתעסוקתו, ואף לא היה ברור לשופטת מה הקשר בין הרשעתו לפגיעה באותה תעסוקה, ויותר מזאת, לטעמה במקרה זה ביטול הרשעתו יפגע משמעותית בהרתעה, קבעה השופטת כי חייבים להעדיף את האינטרס הציבורי על זה של הנאשם במקרה זה, והותירה את ההרשעה על כנה. היא זקפה לזכותו את עברו הנקי ואת האחריות שלקח, והחליטה להטיל עליו חצי שנת מאסר על תנאי, צו שירות לתועלת הציבור של 150 שעות ותשלום פיצוי לגרושתו בסכום של 700 שקלים.


ת"פ 30744-10-14