בין כותלי הכלא בנווה תרצה התפתחה מערכת יחסים רומנטית בין אסירה וסוהרת. במשך חמישה חודשים הן דיברו מדי יום בטלפון, החליפו מכתבים ואף נצפו מתחבקות ומתנשקות באגף החינוך בכלא בניגוד לנוהלי שירות בתי הסוהר. הסוהרת, שהייתה בת 23 באותה תקופה, ניסתה גם להעביר לאהובתה סמים, אך נעצרה לפני שהספיקה לעשות זאת. היא הורשעה בהתאם להודאתה בהפרת אמונים ובניסיון לספק סם מסוכן, ולפני שבוע (יום ה') ניתן גזר דינה בבית משפט השלום ברמלה. בהתחשב בעובדה שהיא נעדרת עבר פלילי, הודתה מיידית במעשיה לאחר שנתפסה ופוטרה מעבודתה בעקבות המעשים, הוטל עליה עונש מקל של עבודות שירות למשך חודשיים, בתוספת קנס של 1,000 שקלים וצו מבחן לתקופה של שנה.


היום הנאשמת מתגוררת בביתה של אמה, ולאחר שפוטרה מעבודתה כסוהרת החלה לעבוד כחשבת שכר בעירייה. היא מנהלת קשר זוגי עם אותה אסירה שהשתחררה מאז. לפי תסקיר שירות המבחן שהוכן בעניינה, באותה תקופה שבה ניהלה את הרומן היא חוותה משבר אישי גדול לאור התדרדרות במצבו הרפואי של אביה שבסופה נפטר. היא סיפרה לקצין המבחן כי על רקע מצבה הנפשי ולחצים שהפעילה עליה בת זוגה, גבולותיה טושטשו והיא החליטה להיענות לבקשותיה ולהחדיר לכלא ריטלין מבלי שידעה כי מדובר בתחליף לסם מתדון.


הנאשמת: לא ביצעתי את העבירות מתוך בצע כסף או דפוסים עברייניים, אלא על רקע התאהבות רומנטית


מדובר בהתנהלות חריגה מאוד לאורחות חייה, כך לטענתה, ומאז היא הבינה את הפסול שבמעשיה והביעה חרטה עמוקה עליהם. לאור גילה הצעיר ועברה הנקי, המליץ קצין המבחן לבית המשפט לבטל את הרשעתה ולהטיל עליה צו מבחן וצו שירות לתועלת הציבור.


מבחינת המאשימה, פרקליטות מחוז מרכז, הנאשמת פגעה באמון הציבור ואף בערכי השוויון בתוך הכלא כאשר העניקה טובות הנאה לאסירה בזמן שאסירות אחרות אינן נהנות מהן. היא פעלה בתכנון ובתחכום כשניסתה להחדיר את הסם לכלא וניצלה את האמון שקיבלה מתוקף תפקידה כסוהרת. מאחר שמדובר בעבירה חמורה שביצעה עובדת ציבור תוך ניצול כוחה, ביקשה המאשימה שלא לבטל את ההרשעה ולגזור עליה חצי שנה של עבודות שירות.


לעומת זאת טענה הנאשמת כי ביצעה את המעשים לא מתוך חשיבה עבריינית או בצע כסף אלא פשוט כי התאהבה, בזמן שהייתה צעירה מאוד וחסרת ניסיון וידע. עד היום משפחתה אינה יודעת על נטיותיה המיניות. היא ביקשה לבטל את ההרשעה שעלולה לפגוע בעיסוקה החדש ואף לא להטיל עליה עבודות שירות שבסופן לא תוכל לשוב למקום העבודה.

 

יש לך שאלה?

פורום רישום פלילי
פורום כתב אישום במשפט הפלילי


ואולם, בשל הנסיבות החמורות של המקרה, השופט החליט שלא ניתן להימנע מהרשעת הנאשמת בדין, היות שהיא ניצלה את מעמדה לרעה כדי לתת טובות הנאה לאסירה תוך הפרת הנהלים. עם זאת הוא מצא מקום להתחשב בנזקים שייגרמו לה כתוצאה מהעונש, לרבות בשל גילה הצעיר, באחריות שלקחה על המעשים ובהודאתה המיידית, בנסיבות חייה באותה תקופה ובעברה הנקי. לאור זאת נקבע שהיא תרצה חודשיים בעבודות שירות ותיקנס ב-1,000 שקלים, וכן תעמוד בצו מבחן למשך שנה.


ת"פ 15564-04-14