תאונת דרכים מסוכנת אירעה כאשר בזמן הנסיעה, באמצע ביצוע פנייה עם הרכב, נפתחה לפתע הדלת והנהג עף מהמכונית ישירות לכביש. הוא איבד את ההכרה ופונה לבית החולים, שם אובחן עם פגיעה בראשו ובכתפו, ומאוחר יותר הוכרה לו גם ירידה בשמיעה. התאונה הייתה גם תאונת עבודה, והוא קיבל תגמולים מהביטוח הלאומי. נוסף על כך תבע את חברת הביטוח "הפניקס" שביטחה את הרכב במועד התאונה. ביום ש' התקבלה תביעתו בבית משפט השלום בטבריה, אשר חייב את חברת הביטוח לפצות אותו בסכום של כ-88 אלף שקלים, בצירוף הוצאות המשפט בסך של כ-12 אלף שקלים.


על פי התיעוד הרפואי שהגיש התובע לבית המשפט, הוא אושפז בבית החולים למשך יממה. לאחר מכן אובחן קרע בכתפו ושבר בעצם הבריח. הוא עבר ניתוח לתיקון הקרע, ובדיקות נוספות שנערכו לו בשל תלונותיו על רעש באוזניים וכאבי ראש הראו ירידה בשמיעתו.


התובע, כוורן במקצועו, התקשה בעבודה הדורשת הרמת משאות ועבודת כפיים. מאחר שהתאונה הוכרה גם כתאונת עבודה בביטוח הלאומי, נקבעה לו נכות צמיתה בשיעור 15% בשל הירידה בשמיעה והפגיעה בכתף, והוא קיבל תגמולים בסכום של כ-35 אלף שקלים.


התובע שהיה בעל עסק עצמאי בתחום הכוורנות, נאלץ לסגור את העסק עקב הפציעה


קביעת נכותו התפקודית בבית המשפט התבססה כנקודת מוצא על הנכות הרפואית שנקבעה לו, והתייחסה גם לגילו, השכלתו, פרנסתו וכישוריו. לאחר 35 שנים בעסקי הכוורנות הוא נאלץ לסגור את עסקו עקב הפציעה, מאחר שהעבודה דרשה פעילות מאומצת של הכתף והוא לא הצליח לשוב לפעילות סדירה. בהתאם לכך קבעה השופטת את הנכות התפקודית שלו על שיעור של 15%.


סכום הפיצויים נקבע עבור הפסדי השכר לעבר ולעתיד, עזרת הזולת, הפסדי פנסיה, הוצאות רפואיות וכאב וסבל. לגבי הפסדי שכרו, הייתה מחלוקת בין התביעה להגנה בנוגע לבסיס שכרו, כאשר חברת הביטוח טענה כי שכרו היה נמוך יותר מהסכום שנקב בו, והשופטת התבססה על הנתונים ממס הכנסה בקובעה כי הוא השתכר כ-4,000 שקלים לחודש. בהתחשב בתקופת אי הכושר שלו נקבע לבסוף סך של 33 אלף שקלים עבור ראש נזק זה. הפסדי שכרו לעתיד התבססו על גיל הפרישה שהוא 67, ונקבעו לו פיצויים בסך 41 אלף שקלים עבור הפסדים אלו.


לגבי הכאב והסבל והעזרה מהזולת שנאלץ לקבל, התובע טען כי הפך מאיש עצמאי, חרוץ, נמרץ ובריא לאדם מוגבל ונכה אשר נזקק לעזרת בנו ואשתו בפעולות יומיומיות ואינו מסוגל לעבוד כבעבר. השופטת השתכנעה מדבריו אשר חוזקו גם בעדותה של אשתו, וקבעה לו פיצויים עבור כאב וסבל ועזרת צד ג' בסך של כ-30 אלף שקלים. כמו כן נקבעו לו פיצויים בסך עשרת אלפים שקלים עבור הוצאות רפואיות ונסיעות, ופיצויים עבור הפסדי פנסיה בסך של 15 אלף שקלים.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונת עבודה
פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים


מסכום הפיצויים נוכה סכום של כ-35 אלף שקלים שקיבל התובע מהמוסד לביטוח לאומי, ובסופו של דבר נקבע כי יפוצה על ידי חברת הביטוח בכ-88 אלף שקלים, לצד הוצאות המשפט בסך נוסף של כ-12 אלף שקלים.


ת"א 31349-01-12