"שפת רחוב", כך כינתה בתמצית שופטת בית משפט השלום בבאר שבע את שלל הגידופים שהוטחו במהלך פגישה עסקית בין מנהל מכירות באסם למנהלת החשבונות של מסעדת ארומה בבית החולים סורוקה, במהלך הדיון בתביעת לשון הרע שהגישה מנהלת החשבונות, בטענה שהנתבע כינה אותה בשלל כינויים כגון "טינופת" ו"נוכלת" במקום עבודתה, אשר פגעו בשמה הטוב.


במסגרת המשפט התברר שגם התובעת עצמה לא טמנה ידה בצלחת, ואילו הכינויים היחידים שהוכח כי הנתבע השתמש בהם, "טמבלית" ו"טינופת", אינם מהווים לשון הרע בנסיבות המקרה שבו שני הצדדים ניבלו את הפה, ובייחוד כאשר הנתבע הציע פעם אחר פעם להתנצל על דבריו. ביום ד' התביעה נדחתה, והתובעת חויבה בהוצאות המשפטיות של הנתבע בסך של 8,000 שקלים.


לטענת התובעת, הנתבע הגיע למשרדה, היא אמרה לו בצורה מנומסת ואדיבה כי היא עמוסה בעבודה ואינה יכולה להתפנות כעת, ואז הוא התפרץ עליה בכעס וקילל אותה בקללות גסות במיוחד בלי סיבה, לרבות כינויים כגון "זבלה", "זונה בת זונה", "טינופת", "נוכלת" ועוד. אילולא התערבותו של מנהלה, אשר הוציא את הנתבע מחדרה, הוא היה עלול גם לגרום לה לפגיעה פיזית.


קללות שנאמרות בלהט הוויכוח אמנם חורגות מהתנהגות נאותה, אך אינן מהוות לשון הרע


היא טענה שמספר רב של עובדים שמעו את קללותיו, אשר פגעו בשמה הטוב וגרמו לה נזק שכלל לא ניתן להעריכו בכסף. מאז היא מתקשה לתפקד ולהירדם בלילות, בוכה ללא הרף ומתקשה בתקשורת מול האנשים במקום העבודה.


מנגד, הנתבע טען שתביעתה טורדנית וקנטרנית, ולמעשה עוסקת בחילופי הדברים שנאמרו בפגישה אשר גם אם חרגו מכללי הנימוס, הם עדיין אינם בבחינת לשון הרע. מלבד זאת טען כי עוד לפני שהספיק לברכה לשלום באותו יום, היא החלה להתנפל עליו ודרשה ממנו שייצא מהחדר, וכך הרוחות החלו להתלהט, כאשר התובעת היא זו שהחלה לקלל ולקרוא לו מטומטם ואידיוט, ואילו הוא לא הצליח להבליג. הוא הודה בכך שלכל היותר השתמש בכינויים "טמבלית" ו"טינופת".


מצלמות האבטחה במקום תיעדו את המקרה, אם כי ללא סאונד, ולאחר שהשופטת צפתה בסרט מספר פעמים ושמעה את העדויות, היא שוכנעה שהפגישה המדוברת תואמה מראש. התובעת לא הצליחה להוכיח שהנתבע כינה אותה בשלל הכינויים כפי שפירטה, חרף העובדה שעוד אנשים נכחו במשרדה באותו רגע. דווקא עדותו של הנתבע, אשר הודה כי נגרר להתלהטות האווירה והתפרץ, התקבלה כעדות מהימנה, כנה ומפורטת בעיני השופטת, והעובדה שביקש לפתור את הקונפליקט לאורך כל הדרך באמצעות התנצלות, חיזקה את התרשמותה.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום לשון הרע


גם העיון בסרט וגם העדות שנתנה התובעת העלו כי היא סירבה לשתף פעולה עם הנתבע כאשר הגיע לפגישה, וזו הייתה הסיבה להתלהטות הרוחות. בנסיבות אלו, בעוד המילים היחידות שהוכחו כי נאמרו מפיו של הנתבע הן טינופת וטמבלית ושני הצדדים גידפו זה את זה בלהט הוויכוח, קבעה השופטת כי מדובר אמנם במילים לא יפות, אך הן אינן מהוות לשון הרע בקונטקסט הזה. היא דחתה את התביעה וחייבה את התובעת בהוצאות הנתבע בסכום 8,000 שקלים.


תא"מ 25327-11-13