קטטה בין שני מאבטחים בקניון רמת אביב נגמרה בתביעות הדדיות שהגישו האחד נגד השני לפיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו להם. בעוד התובע הראשי טען כי במהלך המריבה דקר אותו יריבו בפניו בסכין יפנית וגרם לו צלקת מכוערת, טען התובע הנגדי כי עבר מסכת התעללות ממושכת על ידי התובע, אשר בסך הכול נשרט בפניו. ביום ו' הכריע בית משפט השלום בנתניה בסוגיה, וקבע כי הנתבע הוא זה שתקף את התובע, אך מכיוון שהתובע התגרה בו קודם לכן, יש לייחס לו רשלנות תורמת בשיעור 40%. התביעה הראשית התקבלה באופן חלקי, והמאבטח שנדקר בפניו יפוצה ב-18 אלף שקלים, בצירוף החזר אגרת התביעה והוצאות המשפט בסך של 3,600 שקלים.


בתביעה הראשית העמיד התובע את סכום הפיצויים שמגיע לו על סך של 300 אלף שקלים. הוא תיאר כיצד במהלך הקטטה בינו לבין עמיתו, הנתבע שלף לפתע סכין יפנית ודקר אותו בפניו. החתך שנוצר היה עמוק וארוך ונמשך מהאוזן ועד הלחי, היה צורך בפינויו לבית החולים ועד היום נותרה לו בלחי צלקת מכוערת. כתב אישום הוגש כנגד הנתבע לאחר שהתובע התלונן נגדו במשטרה, ובמסגרת התיק הפלילי הורשע הנתבע בתקיפה וריצה את עונשו בעבודות שירות.


התובע הראשי אמנם נדקר בפניו, אך לאחר שהתגלה כי הוא זה שהתגרה בעמיתו והחל בתגרה, נקבע שהוא אחראי לנזקי הגוף כמעט באותה מידה


מבחינת הנתבע, אשר הגיש את התביעה שכנגד על סך של 325 אלף שקלים, הוא סבל מסכת התעללות של ממש מידי התובע באופן יומיומי במסגרת עבודתם המשותפת. התובע הקניט אותו והתנכל לו פעמים רבות, קילל אותו והיכה בו באגרופים, וממש הפך אותו לשק חבטות ואת חייו לבלתי נסבלים.


על רקע דברים אלו, טען הנתבע, ביום המקרה כאשר חיכה להסעה, חבט בו לפתע התובע בחוזקה על ראשו עד שמשקפיו עפו, והמשיך לחבוט בו בכל הכוח ואף לחנוק אותו. באותו רגע פעל הנתבע מתוך הגנה עצמית וכדי להציל את חייו, ובסך הכול גרם לתובע שריטה שטחית בפנים. הנתבע הוסיף כי עמיתו הודה במשטרה שהוא זה שהחל בקטטה, והנתבע עצמו נאלץ להודות בתקיפה משום שיש לו עבר פלילי.


לאור הודאתו באשמה של הנתבע במסגרת התביעה הפלילית שהוגשה נגדו, הוא אינו יכול כעת לטעון אחרת, קבע השופט, והוסיף כי בכך למעשה הוכח בפניו שהנתבע תקף את התובע בסכין יפנית וגרם לו לנזקי גוף. ואולם, התובע הודה במסגרת התביעה כי הוא זה שניגש אל הנתבע ואף התברר כי לפני האירוע היכה את הנתבע באגרופים. אי אפשר להתעלם מכך שהתובע התגרה בנתבע ובעצם החל בקטטה, ולכן ייחס לו השופט רשלנות תורמת בשיעור של 40% לפציעה שנגרמה לו.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית


מלבד כאב וסבל לא הוכח כי נגרם לתובע עוד נזק רפואי כלשהו, ולאחר ניכוי האשם התורם קבע השופט שמגיעים לו פיצויים בסכום של 18 אלף שקלים, ו-3,600 שקלים נוספים עבור ההוצאות המשפטיות.


ת"א 22448-12-12