גבר כבן 55 לא קיבל באופן חיובי את העובדה שבת זוגו מזה מספר חודשים מבקשת לסיים את הקשר ביניהם. תגובתו כללה תקיפה וקללות כלפי האישה שעד אותו רגע הייתה בקשר רומנטי איתו, והוא אף רדף אחריה לאחר שנמלטה מביתו וקילל אותה עד שנסעה מהמקום. הוא הודה והורשע בעבירה של תקיפת בת זוג, ובשבוע שעבר (יום א') ניתן גזר דינו בבית משפט השלום בירושלים. בהתאם להמלצת שירות המבחן להסתפק בענישה מותנית, הוטלו על הגבר המכה חודשיים מאסר על תנאי, 120 שעות של שירות לתועלת הציבור ועמידה בצו מבחן לתקופה של שנה. כמו כן הוא חויב בתשלום פיצוי של 3,000 שקלים לחברתו לשעבר.


על פי העובדות שתוארו בכתב האישום נגדו, הגיעה האישה אל ביתו בשעות הלילה והודיעה לו על החלטתה לסיים את הקשר. תגובתו הראשונה של הנאשם הייתה משיכת תיקה תוך קללות וגידופים, ואז הוא אחז בחוזקה בידיה ומשך אל כיוון הספה. האישה המבוהלת הצליחה להימלט החוצה, בעוד הוא רודף אחריה ומקלל אותה עד שהגיעה לרכבה וברחה מהמקום.


מצד אחד הנאשם לקח אחריות חלקית בלבד על המעשים, ומצד שני הבין שפגע באישה ופנה מיוזמתו להשתלב בטיפול לשליטה בכעסים


הודאתו במעשים הושגה במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים, שבו סוכם כי אם יתקבל תסקיר חיובי בעניינו משירות המבחן, המדינה תשקול בחיוב רב שלא לדרוש עונש מאסר בפועל. מדובר בנאשם שצבר לחובתו הרשעות פליליות קודמות בעבירות איומים ואלימות, אשר האחרונה שבהן משנת 2006.


מהתסקיר עלה שהוא לוקח אחריות חלקית בלבד על המעשים, והוא הכחיש בפני קצין המבחן שקילל את האישה, תקף אותה או רדף אחריה. הוא אף הציג גרסה שלפיה הוא זה שרצה לסיים את הקשר, היא סירבה לקבל זאת והחלה להשתולל, ואז הוא תפס אותה וניסה להושיב אותה בכוח כדי לרסנה ולהסביר לה למה הוא רוצה בפרידה. גרסה זו שונה לחלוטין מהגרסה שבה הודה במסגרת כתב האישום.


עם זאת עלה מהתסקיר כי הוא יודע שנהג בתוקפנות והרים את קולו על בת זוגו, ומסיבה זו פנה מיוזמתו בבקשה להשתלב בטיפול לשליטה בכעסים. בסיכום התסקיר קבע קצין המבחן שמדובר באדם המתפקד בצורה תקינה לצד נטייה לתוקפנות, ואף פנה לטיפול מיוזמתו. לכן להסתפק בענישה על תנאי.


מכיוון שלא לקח אחריות מלאה על המעשים, טענה המאשימה שתסקיר המבחן לא חיובי, ולכן ביקשה להטיל עליו מאסר בפועל. אך מנגד, עלה מהתסקיר כי הבין שפגע בבת זוגו ופנה מיוזמתו הליך טיפולי. במובן זה מדובר בתסקיר חיובי. בשל הספק לגבי פרשנות התסקיר החליט השופט שהדבר יפעל לטובתו של הנאשם, וקבע כי מדובר בתסקיר חיובי אשר מונע מהמדינה לדרוש עונש מאסר בפועל, בהתאם להסדר הטיעון.

 

יש לך שאלה?

פורום אלימות במשפחה
פורום כתב אישום במשפט הפלילי


לפיכך החליט השופט להסתפק בהשתת חודשיים של מאסר על תנאי, לצד 120 שעות שירות לתועלת הציבור, צו מבחן לתקופה של שנה ותשלום פיצוי לבת הזוג לשעבר בסך של 3,000 שקלים.

 

ת"פ 17308-11-14