האם אולם האירועים הפר את ההסכם? אישה שקיימה את אירוע הבת מצווה של בתה הגישה תביעה על כך שהחברה המפעילה את האולם הפרה את התחייבויותיה כלפיה, לא סיפקה אטרקציות לחוגגים כפי שנקבע בטפס ההזמנה, הגישה מזון קר וטענות נוספות. ביום ד' הכריע בית המשפט לתביעות קטנות בהרצליה כי האולם עמד ברוב ההסכם וכי אכזבתה של האם היא בעיקרה סובייקטיבית. עם זאת ההסכם אכן הופר בכל הקשור לאי הפעלת "תותח" השלג ובועות הסבון, וכן משום שהאירוע נגמר מוקדם מהמוסכם. סכום הפיצוי עמד על סך של 1,250 שקלים, אשר יקוזזו מיתרת התשלום שחייבת התובעת לשלם לאולם.


לתובעת היו טענות רבות כנגד אולם האירועים, לרבות אי אספקת בר של סוכריות גומי ואי הפעלת מכונת שלג וקצף כפי שנקבע מראש. כמו כן לא ניתן היה לצפות במצגת שעליה עמלה המשפחה עקב כשלים במקרן, אמנם הלימוזינה הגיעה אך לא הייתה מקושטת ולאורחים הוגש מזון קר. מלבד זאת, עוד לפני שהאירוע הסתיים כבר הגיעו למקום אורחים של האירוע שאמור היה להתקיים לאחר מכן, ועובדי האולם האיצו באישה ובאורחיה לסיים את האירוע ולעזוב במהרה.


האורחים: אכלנו פיצות קרות ולא הצלחנו לצפות במצגת


כל טענותיה הוכחשו לחלוטין על ידי הנתבעת, מלבד העובדה שאכן בועות הסבון ותותח השלג לא הופעלו. הסיבה לכך הייתה לטענתה שיקול הדעת שהפעיל מנהל האירוע, אשר חשש שהילדים שהתפרעו יחליקו על הרצפה המלוכלכת. אך הפיצות שהוגשו לאורחים היו חמות ובר סוכריות הגומי פעל כבר מתחילת האירוע וסיפק כמויות גדולות של סוכריות לילדים.


אמנם הייתה תקלה טכנית כשהחלה הקרנת המצגת, המשיכה הנתבעת הטענתה, אך היא טופלה תוך חמש דקות ואף הוצע לתובעת פיצוי של 200 שקלים על העיכוב בהקרנה. אף אחד מעובדי המועדון לא האיץ באורחים לעזוב מוקדם ממה שהוסכם, אלא כשחלפו 20 דקות מהמועד שבו היה אמור האירוע להסתיים. התובעת אף נעלמה מהאזור תוך שהשאירה אחריה חוב של 500 שקלים ואחת מהמחאותיה לא כובדה, כך שהחברה נאלצה להוציא לה מכתב התראה לפני הגשת תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל.


אחותה של התובעת וחברה טובה שנכחו באירוע העידו בבית המשפט, והתלוננו על כך שהתבקשו לעזוב שעה מוקדם יותר ועל כך שלא הצליחו לצפות במצגת על מסך גדול ואכלו פיצה קרה. מטעם הנתבעת העידה אחת העובדות אשר טענה כי בעיית המקרן טופלה תוך מספר דקות והיו ממתקים בשפע.

 

יש לך שאלה?

פורום דיני חוזים / הסכמים
פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית


לאחר שמיעת העדויות ועיון בכתבי הטענות הגיעה השופטת למסקנה כי מחד גיסא, התובעת אכן עדיין לא שילמה את מלוא הסכום על אירוע הבת מצווה, אך מאידך גיסא, הנתבעת אכן לא סיפקה את בועות הסבון ותותח השלג, והאיצה באורחים לעזוב לפני הזמן המוסכם, ובכך הפרה את ההסכם. אמנם אכזבתה של האישה הייתה בעיקרה סובייקטיבית ולא מעוגנת בעובדות על פני השטח, אך היא זכאית לפיצוי בסך 1,250 שקלים בגין הפרת ההסכם, אשר יקוזז מחובה כלפי הנתבעת.


ת"ק 47517-03-15