זה קרה בשנת 2009 כאשר התובע, אב לשבעה ילדים, שב לביתו לאחר חתונה וחצה את הכביש. הוא נפגע מרכב חולף ובחדר המיון התברר שנחבל בראש. בבית המשפט עלה שהפגיעה התפקודית שלו לאחר התאונה עולה אף על הנכות הרפואית שנקבעה לו, ונגרמו לו בגינה הפסדי שכר משמעותיים. בהתאם לכך, נקבע ביום א' בבית משפט השלום בתל אביב כי על הנהג הפוגע לפצות אותו בסך של 236 אלף שקלים, בתוספת שכר טרחה העומד על סך של כ-36 אלף שקלים.


הוא שוחרר מבית החולים לאחר שלושה ימים, אך כאביו בגבו ובכף רגלו החמירו. מצבו המשיך להתדרדר והוא התלונן בקופת החולים על קשיים בהליכה, הפרעות בשינה, סחרחורות וכאבי ראש. לאחר מכן אושפז בשנית לתקופה של שבוע, והתברר כי יש לו דימום באזור הפגיעה בראש ובמעטפת המוח. מצבו השתפר לאחר שטופל על ידי נוירולוג.


פגיעת הראש החמירה את הפרעות השכחה והסחרחורות של התובע, והובילה לפגיעה משמעותית בכושר השתכרותו


לתביעתו צירף חוות דעת רפואיות של נוירולוג ואורתופד. על פי חוות הדעת הנוירולוגית פגיעת הראש הותירה אצל התובע הפרעה קוגניטיבית הכוללת קשיים בזיכרון וכאבי ראש יומיומיים. אך השופט קיבל את טענת הנתבעים, הנהג הפוגע וחברת הביטוח שלו, כי הפרעות הזיכרון והשכחה החלו להופיע אצל התובע שנים לפני התאונה. מסמכים רפואיים תמכו בטענה זו, והביאו את השופט למסקנה כי מדובר בהחמרת המצב ולא בהופעתו לראשונה. הוא העמיד את שיעור הנכות הרפואית הכוללת על 20%.


אך לעומת השיעור הנמוך באופן יחסי של הנכות הרפואית, השופט התרשם כי נכותו התפקודית של התובע שהשליכה גם על כושר הכנסתו גבוהה ממנה. הרושם שהותירו בשופט עדויות התובע ואשתו וכן עדויות מבית היתומים שאותם נהג לבקר במסגרת עיסוקו כאברך בכולל היה עז.


הדמות שהתגלתה בפני השופט הייתה של איש רב פעלים אשר משלב עבודת קודש במסגרת החיים שבחר בדרכה של התורה, הנוהג בצניעות ובפשטות. הוא טיפל בילדים יתומים ושימש להם כאב. התאונה שעבר הותירה בו פגיעה תפקודית משמעותית, הוא סבל מהחמרה בבעיות הזיכרון והסחרחורות שמהם סבל, אשר בגינה אינו מסוגל יותר לבקר את בית הילדים באופן יומיומי כפי שנהג לעשות בעבר אלא רק בערבים ובסופי שבוע.


גם בביתו, כך התרשם השופט, הוא כבר אינו יכול להושיט יד לעזרה, ורעייתו כעת כורעת תחת נטל הטיפול בבית במלואו ואף פוטרה מעבודתה כאשר סעדה אותו. כמו כן, התאונה פגעה בהעלאת השכר שהיה צפוי לקבל, כך שהשופט העמיד את שיעור הנכות התפקודית על 25%, גבוה מהשיעור שנקבע לו בגין הנכות הרפואית.

 

יש לך שאלה?

פורום מהירות מופרזת | תאונות קטלניות ותאונות פגע וברח
פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים


בהתאם לכך, נקבע שהתובע זכאי לפיצוי בגין כאב וסבל, ימי אשפוז, הפסדי הכנסה, הוצאות רפואיות שונות וכן העזרה שנזקק לה בעבר ויזדקק לה בעתיד, בסך כולל של 236 אלף שקלים, ונוסף על כך תשלם לו הנתבעת את הוצאות שכר הטרחה בסך של כ-26 אלף שקלים.


ת"א 21794-02-11