הנוסעת שנפצעה בדרכה ללימודי פסיכולוגיה במכללה האזורית באריאל, נותרה עם נכות בעמוד השדרה ונחבלה בראשה, לאחר שנפלה על רצפת האוטובוס בעקבות בלימה פתאומית שביצע הנהג. בית משפט השלום בנתניה קיבל את תביעתה בשבוע שעבר (יום ה'), וחייב את חברת דן לפצות אותה בסכום של 193 אלף שקלים, בצירוף הוצאות המשפט בסך נוסף של 25 אלף שקלים.


בכתב התביעה תיארה הנוסעת, אישה בשנות ה-30 לחייה, כי עלתה כמנהגה על קו 186 לכיוון מכללת אריאל בתחנה המרכזית בפתח תקווה. כשעמדה ליד הנהג וביקשה לשלם באמצעות כרטיס הרב-קו, האוטובוס בלם לפתע והיא הוטחה על רצפתו עוד לפני שהספיקה להתיישב. כתוצאה מהנפילה נחבט ראשה במדרגה.


בחקירתה הנגדית בבית המשפט נטען כי ביום שבו נפצעה היא כלל לא הייתה אמורה להגיע ללימודים משום שהתלוננה כי היא חולה ויש לה חום, אך לטענתה היא החליטה בכל זאת להגיע ללימודים והסתפקה בנטילת אקמול לפני כן.


למרות אי דיוקים בגרסת התביעה, נקבע שהתובעת אכן נפצעה כתוצאה מעצירה פתאומית של האוטובוס


חוקר פרטי מטעם ההגנה הצהיר שראה אותה צועדת ללא קביים בקיבוץ שפיים, שם היא מתגוררת, יושבת וקמה ואפילו מתכופפת ללא כל בעיה רפואית נראית לעין. הוא צירף תמונות וסרטונים שבהם היא אכן נצפתה הולכת, מתכופפת ונוהגת בקלנועית. אך בחקירה הנגדית הודה החוקר כי הגיעה ממקום אחד לאחר באמצעות הקלנועית ולא ברגל. כמו כן ניתן היה לראות שהיא צועדת בעזרת חגורה מותנית.


מומחה בית המשפט בתחום הנוירולוגי זומן על ידי הנתבעת לחקירה נגדית, ושלל את האפשרות שהועלתה כי בשל לימודיה כסטודנטית לפסיכולוגיה, היא הצליחה לתמרן את מבחן האמינות שנערך לה. המומחה הסביר כי פגיעת הראש שחוותה בהחלט יכולה לגרום להפרעה בתחום הקשב והריכוז, גם מבלי שנגרם לה זעזוע מוח. על פי חוות דעתו, אין הסבר אחר לפגיעתה הקוגניטיבית של האישה הצעירה, מלבד חבלת הראש שנגרמה לה בתאונה.


גרסתה של התובעת נתמכה במסמכים שתיעדו את פגיעתה בזמן אמת, לרבות עדותה ועדות הנהג במשטרה, מסמכים מחדר המיון וכן חוות דעתם של המומחים שלפיה פציעותיה מתאימות לחבלה הנטענת. על כן השופטת קיבלה את גרסתה ודחתה את טענת חברת דן כי הגרסה לא אמינה והיא כלל לא נפצעה בתאונה דרכים, ואת ניסיונה לייחס מצב רפואי קודם לנכותה הנטענת מהתאונה.


מהימנותה של עדות התובעת לא נסתרה בחקירתה הנגדית לטעמה של השופטת, והיא לא מצאה מקום להטיל בה דופי. אמנם היו אי דיוקים בגרסה והיא נמנעה מלהביא לעדות את המרצה אשר לטענתה הסיע אותה לבית החולים באותו יום, אך אי דיוקים אלו לא הספיקו כדי לשכנע את השופטת שגרעין האמת לא נמצא בגרסתה, ולפיו היא באמת נפצעה במהלך הנסיעה באוטובוס.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד
פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים


נכותה הרפואית המשוקללת נקבעה על שיעור של 26% בהתאם לחוות הדעת הרפואיות. לאחר ניכוי התשלומים שקיבלה מהביטוח הלאומי בגין הפציעה, קבעה השופטת שגובה הפיצוי יעמוד על סך של 193 אלף שקלים, וכן חייבה את חברת דן לשאת בהוצאותיה המשפטיות של הנוסעת בסכום נוסף של 25 אלף שקלים.

 

ת"א 26354-06-11