ההחלטה להתגרש כבר מאחוריכם, ועתה עליכם להכריע לגבי סוגיות קריטיות לגבי המשך החיים בנפרד: איך תחלקו את הרכוש המשותף, מי יקבל משמורת על הילדים ומה לגבי מזונות? גם לטובתם של בני הזוג העומדים לפני פרידה, ובעיקר לטובת הילדים המשותפים שנגררים בעל כורחם למצב החדש, עדיף לנסות ולהגיע להסכם גירושין בצורה עצמאית, ללא מאבקים מכוערים ופירוק המשפחה בדיונים בבתי המשפט.


הסכם גירושין בהסכמה הוא החלופה ההגיונית, השפויה והזולה יותר של הליך גירושין אשר מתנהל בבתי המשפט לענייני משפחה כאשר הצדדים מתנהלים רק באמצעות עורכי דין. בני זוג שיבחרו להתגרש בהסכמה יקבעו את גורלם בעצמם מבלי שזה יוכרע על ידי מערכת המשפט, מבלי שעורכי הדין ינהלו את המשא ומתן ותוך הימנעות מסכסוכים ממושכים ומיותרים, אשר אורכים לעתים שנים ועולים כסף רב.


שימו את העלבונות והרגשות הקשים בצד


הסכם הגירושין שיערכו בני הזוג יקבל תוקף משפטי של פסק דין באישורו של בית המשפט למשפחה, ולכן חשוב להגיע להסכמות שיהיו רלוונטיות למשך השנים הבאות באמצעות שיתוף פעולה כנה. השאירו את הרגשות השליליים בצד, היפטרו מהעלבונות, האכזבות והקנאה, וכך תוכלו לסיים את ההליך הכואב בהרגשת הקלה וברוח טובה.


מדובר בבסיס שעליו ייבנה הסכם הגירושין בהסכמה. שני הצדדים יכולים להפיק ממנו תועלת רבה, לא רק מבחינת הרגשות אלא אף מבחינה כלכלית. רבים לא מודעים לכך, אך בדרך כלל הליך גירושין שמתבצע בהסכמה ובשיתוף פעולה זול יותר באופן משמעותי מאשר גירושין שלא בהסכמת שני הצדדים, ויכול לחסוך אלפי שקלים לכל אחד מהצדדים.


על אילו נושאים צריך לדון בהסכם גירושין בהסכמה?


תחילה יש להכריע מה נושא הגט, ולאחר מכן לדון בחלוקת הרכוש, לרבות חלוקת חסכונות וקופות גמל. לרוב, הנושא המשמעותי ביותר הוא הילדים, בייחוד כאשר מדובר בקטינים. בהסכם הגירושין תבנו ביחד תוכנית הורות שתכלול את החלטותיכם לעניין המשמורת, המזונות, הסדרי הראייה ותשלום ההוצאות לגידול הילדים, למשל הוצאות על חוגים וחינוך, הוצאות רפואיות ועוד.


כיצד מגיעים להסכם גירושין?


ישנן כמה סיטואציות שבמסגרתן מגיעים הצדדים להסכם הגירושין. האחת, כאשר הם פותרים את המחלוקות ביניהם באופן עצמאי, ופונים לעורך דין גירושין להכנת ההסכם בהסכמה. סיטואציה אפשרית נוספת היא להגיע להסכמות אך לפנות לעורכי דין נפרדים, כאש כל אחד מבני הזוג מיוצג על ידי עורך דין.


אם הזוג רוצה להגיע להסכמות, אך לא מצליח להגיע בעצמו לפתרונות, הם יכולים לפנות לעורך דין או להתחיל בהליך גישור, שבסופו יושגו הסכמות על כל הנושאים. במקרה כזה כדאי לפנות למגשר כדי ליישב את הסכסוכים באופן יעיל ומהיר.


האם כדאי להיעזר בעורך דין משותף לשני הצדדים או בשני עורכי דין נפרדים?


ברוב המקרים, הצדדים יהיו חלוקים ביניהם על נקודה כזו או אחרת. עורך דין המייצג את שניהם עלול, שלא באשמתו, להפריד ולהרחיק בין השניים ואף ליצור חשדנות לגבי אינטרסים חשאיים. כדי למנוע את המצב מראש, עדיף שכל אחד מהצדדים יקבל ייעוץ נפרד מאיש מקצוע, כדי לגבש יחד הסכם גירושין ללא חיכוכים.

 

יש לך שאלה?

פורום הסכם גירושין


גם אם בהתחלה הדבר נראה קשה מאוד ואף בלתי אפשרי, והרגשות סוערים, עם סבלנות והבנה כי מדובר באלטרנטיבה הכי טובה, ובעזרת מגשרים ועורכי דין, ניתן להצליח ולהגיע להסכם גירושין בהסכמה, לטובת כל הצדדים.