כאשר החייב משלם את חובו או כאשר מסתיים ביצוע פסק הדין, ייסגר תיק הוצאה לפועל באופן אוטומטי, ללא צורך בהגשת בקשה מטעם הזוכה או מטעם החייב. במקרים שהצדדים הגיעו ביניהם להסכמה על סגירת התיק, או במקרה שהתיק לא נסגר באופן אוטומטי, החייב רשאי לבקש בעצמו מהרשם להורות על סגירתו. בחלוף שנתיים הרשם יכול לסגור את התיק בשל אי ביצוע פעולות בתיק.

 

סגירת תיק לאחר פירעון החוב

 

לשכת הוצאה לפועל סוגרת את התיק לאחר שהחייב פרע את מלוא החוב, או שנותרה יתרה של פחות מ- 100 שקלים. ההודעה על הכוונה לסגור את התיק תישלח לזוכה, וכעבור חודש ימים הוא ייסגר. תיק מזונות ייסגר רק לאחר שהחוב נפרע במלואו, גם אם נותרה יתרה הנמוכה מסך של 100 שקלים.

 

סגירה עקב אי פעילות בתיק

 

הלשכה יכולה לסגור את התיק, מלבד תיקי משכנתא או משכון, עקב אי ביצוע פעולות, אם חלפו שנתיים מהמועד שבוצעה פעולה כלשהי בתיק, ומאז לא בוצע בו כל הליך אחר. במקרה זה הרשם יכול להודיע לזוכה כי התיק עומד להיסגר, ואם הזוכה לא מפרט מדוע אין לסגור אותו, תוך חודש ימים ייסגר התיק.

 

מתי יש להגיש בקשה לסגירת התיק?

 

בכל מקרה שבו החייב שילם את חובו שלא דרך לשכת ההוצאה לפועל, הזוכה נדרש להודיע על כך ללשכה, תוך שבעה ימים מהמועד שקיבל את התשלום, ולבקש לסגור את התיק. במקרה שהחייב והזוכה הגיעו להסכמה על סגירתו. אם הזוכה הגיש בקשה לסגירת התיק, הוא ייסגר, ולרשם ההוצאה לפועל אין כל שיקול דעת בעניין.

 

במקרה שהתיק לא נסגר על ידי לשכת ההוצאה לפועל, החייב רשאי לבקש לסגור אותו אם פרע את מלוא החוב, אם ביצע את כל שנדרש לפי פסק הדין, אם הגיש התנגדות לביצוע שטר או התנגדות לתביעה על סכום קצוב, וההתנגדות התקבלה, או כאשר החייב הגיש טענת פרעתי והטענה התקבלה.

 

תיק מזונות לא ייסגר גם לאחר תשלום החוב, כל עוד החייב נדרש לשלם מזונות גם בעתיד. כאשר מדובר במקרה שבו מסיבות חוקיות אין צורך לשלם מזונות בעתיד, החייב רשאי להגיש בקשה לסגירת התיק.

 

איך להגיש בקשה לסגירת התיק?

 

את הבקשה יש להגיש בלשכת ההוצאה לפועל, על גבי טופס 231- שהוא טופס בקשות כלליות 3, ולסמן סעד מספר 71 - בקשה לסגירת תיק, ולצרף מסמכים רלוונטיים, כמו הסכם בין הצדדים על סגירתו, קבלה על התשלום וכדומה. התיק נסגר באופן אוטומטי, בחלוף חודש ימים ממועד איפוס החוב.

 

יש לך שאלה?

פורום הסדר חוב | מחיקת חובות

 

הגשת ערעור על החלטה לסגור את התיק

 

החייב רשאי להגיש ערעור על החלטה אם לסגור את התיק או לא לסגור אותו. במקרים של חוב בתיק בענייני משפחה, יש להגיש ערעור לבית המשפט לענייני משפחה, עד 15 ימים ממועד המצאת ההחלטה. כאשר מקור החוב אינו בענייני משפחה, יש להגיש את הערעור לבית משפט השלום, עד 20 ימים ממתן ההחלטה.