היכן הילדים שלכם מבלים את רוב זמנם בחופש הגדול? סביר להניח שבמרבית המקרים התשובה היא "בקניון", ולא בכדי. הקניון הממוזג מספק מגוון דרכי בילוי ופנאי ונחשב למקום המפלט המושלם מהחום הלוהט של חודשי יולי-אוגוסט.


במסגרת השהייה בקניון הממוזג, ההנהלה וחברת התחזוקה והניקיון שהיא מפעילה אחראיות לדאוג לבטיחות האנשים המבלים בתחום, באמצעות שמירה על תקינות המשטחים הציבוריים, טיפול ותיקון מפגעים וניקיון שוטף להסרת שומן או כל דבר אחר שעלול לגרום להחלקה ולסכן את הציבור. למרבה הצער, לא תמיד הנהלת הקניון מקפידה על התחזוקה השוטפת התקינה, ובמקרה של החלקה או פציעה כתוצאה מרשלנות, ניתן להגיש תביעת פיצויים על נזקי הגוף שנגרמו.


מקרי התאונות הנפוצים ביותר בקניון אשר נגרמים עקב רשלנות הם, לדוגמה, החלקה על רצפה רטובה עקב אי הצבת שלט המזהיר מכך, נפילה או פציעה במדרגות נעות שאינן עובדות באופן תקין, החלקה על כתמי שמן או לכלוך ועוד.


ממי אפשר לתבוע פיצויים במקרה של פציעה בקניון?


מלבד הפיצויים שניתן לקבל מהנהלת הקניון במקרה של התרשלות, כאשר בתביעה מסוג זה התובע נדרש להוכיח שאכן פציעתו לא אירעה עקב חוסר זהירות שלו אלא באשמת רשלנות מנהלי הקניון, כאשר מדובר בילדים או בני נוער שנפצעו, ניתן לקבל פיצויים גם במסגרת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים.


מדובר בביטוח חובה שנקבע על פי חוק הבריאות הממלכתי עבור כל התלמידים בארץ. לא כל ההורים מודעים לכך, אך פוליסת ביטוח תאונות אישיות מכסה כל מקרה של פציעה ולא רק תאונות שאירעו במסגרת החינוכית, תחולתה היא לכל ימות השנה ול-24 שעות ביממה, אפילו אם הפציעה אירעה בחו"ל.


באמצעות הפוליסה אפשר לקבל פיצויים עבור נכות זמנית או צמיתה שנגרמה לילד ואף במקרה מוות, החזר עבור הוצאות רפואיות, הוצאות בגין פגיעה בשיניים ועוד. הפיצויים הללו יתווספו לפיצויים שיתקבלו בגין רשלנות הקניון והנהלתו.


מה צריך לעשות לאחר שאירעה תאונה בקניון?


אמנם נפילה בקניון היא לא דבר מתוכנן, אך במקרה שאירעה פציעה כדאי להתנהל באופן נכון כבר מהשנייה הראשונה, כדי לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לנפגע בעקבותיה. תחילה יש לפנות באופן מידי לקבלת טיפול רפואי, גם כדי לטפל בפגיעה כמובן וגם כדי לוודא שיהיה תיעוד רפואי על התאונה כבר במועד שבו התרחשה.


כמו כן, מומלץ לצלם את המקום שבו אירעה ההחלקה או הנפילה, כולל את המפגע הבטיחותי שהוביל לפציעה. חשוב לעשות זאת באופן מידי, עוד לפני שהמקום ינוקה או יטופל ואז יהיה קשה יותר להוכיח את הטענות. גם את הפציעות והחבלות חשוב לתעד בצילום, וכשעושים זאת צריך להקפיד גם על צילום הפנים. אם היו עדים לנפילה, כדאי לבקש מהם את פרטיהם למקרה הצורך.


איך נקבע גובה הפיצויים?


באופן עקרוני, סכום הפיצויים מחושב לפי אחוזי הנכות שנגרמו כתוצאה מהפגיעה הנקבעים על ידי רופאים מומחים בתחומים הרלוונטיים, בשקלול המצב הרפואי הקיים, גיל הנפגע ועוד. במרבית התביעות המוגשות בגין נזקי גוף, התביעה מצרפת חוות דעת רפואית מטעמה וההגנה אף היא מגישה חוות דעת רפואית, ולרוב מדרגת הנכות נקבעת על ידי חוות דעת רפואית של רופאים אשר מונו על ידי בית המשפט עצמו.


בית המשפט יבחן את חוות הדעת ויקבע את גובה הפיצוי עבור ראשי נזק כגון כאב וסבל, הוצאות רפואיות, הוצאות ניידות, עזרה מהזולת ועוד.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות תלמידים וזכויות בגין ביטוח ילדים וסטודנטים


מדובר בתביעה מורכבת שלעתים קשה להוכיחה, ולכן במקרה של נפילה בקניון ותביעת פיצויים עבור נזקי גוף חשוב לפנות בהקדם לעורך דין העוסק בתחומים הרלוונטיים כדי למקסם את הזכויות השונות, לקצר את משך ההליך ולהוכיח את טענות התביעה.