הולך רגל שחוצה את הכביש חשוף מטבע הדברים לכלי הרכב שבאים מולו, גם אם הוא חוצה במעבר חציה. הפגיעה בהולך רגל עלולה להיות קטלנית ולגרום לחבלות קשות ואף במקרים חמורים עלולה להוביל למוות.

 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע כי הולך רגל שנפגע בתאונה, זכאי לקבלת פיצויים מחברת הביטוח של הרכב הפוגע, לתשלומים מביטוח לאומי, או במקרה של תאונת פגע וברח לפיצויים מקרנית, אם זהות הנהג הפוגע אינה ידועה.

 

הזכות לתשלום פיצויים מחברת הביטוח אינה תלויה בשאלה מי אשם בתאונה, למעט במקרים חריגים, לכן גם במקרה שבו הולך רגל התפרץ לכביש במקום שלא מיועד לחציה ובשל חוסר תשומת לב נפגע מרכב נוסע, הוא זכאי לפיצויים בהתאם לחומרת הנזקים שנגרמו לו.

 

כאשר תאונת הדרכים התרחשה בדרך לעבודה, במהלכה או בדרך חזרה ממנה, ייתכן שהיא תוכר על ידי ביטוח לאומי כתאונת עבודה. במקרה זה הולך הרגל עשוי לקבל דמי פגיעה עבור 91 ימי הפציעה הראשונים, ואם תיוותר לו נכות צמיתה, הוא יוכל להגיש תביעה ולקבל קצבת נכות וסיוע נוסף מביטוח לאומי.

 

כיצד יש לפעול לאחר התאונה?

 

הולך רגל שנפגע בתאונת דרכים נדרש להשיג את פרטי הרכב הפוגע, לרשום את שמות עדים שנכחו במקום ולגשת מיד לחדר מיון או לקופת חולים לצורך בדיקה וקבלת טיפול רפואי. חשוב להקפיד כי ברישום הרפואי יצוין כי מדובר בתאונת דרכים כהולך רגל. לאחר הטיפול הראשוני חשוב להמשיך ולטפל בפציעה ולשמור את התיעוד הרפואי ואת כל הקבלות על הוצאות בגין הפציעה.

 

נפגע שהשיג את זהות הנהג, את מספר על לוחית הרישוי של הרכב הפוגע, ואת מספר פוליסת ביטוח החובה ופרטי החברה המבטחת, נדרש לגשת לתחנת המשטרה ולקבל אישור על התאונה, שבו מפורטים פרטי ביטוח החובה של הרכב הפוגע, כדי שניתן יהיה להגיש תביעה נזיקית נגד חברת הביטוח.

 

בכל מקרה על הנפגע לדווח למשטרה על התאונה, גם אם לא הושגו פרטי הנהג הפוגע, ולקבל אישור על קרות האירוע. באישור יש לציין כי זהות הנהג אינה ידועה, כך שבאמצעותו ניתן יהיה להגיש תביעה נזיקית נגד קרנית שהיא קרן ממשלתית לפיצויים בתאונות דרכים, שבהן זהות הנהג הפוגע אינה ידועה, או שלרכב הפוגע לא נרכשה פוליסת ביטוח חובה, או שלנהג הפוגע לא היה רישיון.

 

בניית תיק עבור תביעת נזיקין

 

במסגרת הכנת תיק של תביעת נזיקין, ישנה משמעות מכרעת לרישום הרפואי ולאופן הרישום. חשוב להקפיד על רישום מדויק של פרטי הנפגע, מצבו הגופני והנפשי כתוצאה מהפגיעה ותיאור אירוע התאונה בתיעוד הרפואי. אם נפלה טעות ברישום חשוב לבקש מהרופאים לתקן אותה, ולשים לב כי צוין מפורשות שהנפגע הוא הולך רגל והפגיעה נגרמה עקב תאונת דרכים.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

 

חשוב לשמור את כל המסמכים והקבלות המעידים על הוצאות רפואיות שנגרמו עקב הפגיעה. מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין המתמחה בדיני נזיקין. עורך דין מנוסה יוכל לסייע בהגשת התביעה ובמיצוי את מלוא זכויותיו של הולך הרגל שנפגע בתאונה מול חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי וקרנית.