כאשר אדם מעלה לאינטרנט תמונות וסרטונים בעלי תוכן פורנוגרפי- פדופילי הוא עובר על החוק. החזקת חומר תועבה נחשבת לעבירת מין חמורה, והעונש בגין ביצוע העבירה עלול לנוע בין מאסר על תנאי ועבודות שירות למאסר בפועל, בהתאם לכמות הקבצים שעלתה לרשת. אם מופיעה בתמונות או בסרטים דמותו של קטין שטרם מלאו לו 18, העונש הצפוי הוא שנת מאסר אחת.

 

האיסור על החזקת חומר תועבה נועד להגן על קטינים המנוצלים לתעשיית הפורנוגרפיה, ולמגר את התופעה החמורה של התעללות מינית בקטינים, באמצעות הפחתת הדרישה של אנשים פרטיים לצפייה בחומר מסוג זה.

 

סעיף 214 (ב3) לחוק העונשין מגדיר מהי עבירת החזקת חומר התועבה, וקובע כי מדובר בהורדת והחזקת תכנים בעלי אופי מיני, המכילים תמונות וסרטי עירום של קטינים מתחת לגיל 18. לפי סעיף זה חל איסור על פרסום חומר תועבה, וכאשר מופיע בפרסום קטין העבירה נחשבת לחמורה יותר.

 

החוק אוסר על החזקת חומרי תועבה, פרסומם או הצגתם, אך אינו מטיל איסור על צפייה פרטית בפורנו ובחומרי פדופיליה. כך שאם התכנים האסורים לא אוחסנו במחשב, אלא נצפו בצפייה ישירה דרך האינטרנט, אין אפשרות להפליל את החשוד בביצוע העבירה.

 

לפיכך אדם שצפה בחומר תועבה לא ייחשב כמחזיק בחומר לעניין העבירה הפלילית, וכדי להרשיע חשוד בעבירה זו, יש להוכיח שהוא העלה תכנים אסורים לרשת ואפשר צפייה בהם לציבור הרחב, ואף יש להוכיח שמי שנחשף לקבצים נפגע מהם.

 

8 חודשי מאסר בגין החזקת חומר תועבה

 

הנאשם, רווק כבן 35, שהתגורר עם אחיו בדירה שכורה בחיפה, הורשע על פי הודאתו בעובדות כתב האישום, שייחס לו שני אישומים, בעבירות של החזקת חומרי תועבה ובהם דמויות של קטינים והפרת צו פיקוח. בית משפט השלום בחיפה גזר עליו אתמול (יום ג') 8 חודשי מאסר בפועל ועוד 8 חודשי מאסר על תנאי.

 

הנאשם, בעל עבר פלילי, ריצה עונשי מאסר מאחורי סורג ובריח בגין עבירות מין ואלימות, ותלוי ועומד נגדו עונש מאסר מותנה. לפי עובדות האישום הראשון, החזיק הנאשם בדירה שבה התגורר עם אחיו, עשרות סרטים שבהם נראים ילדים קטינים עירומים מקיימים מגעים מיניים שונים.

 

לפי האישום השני, במהלך תקופה זו, נפגש הנאשם מספר פעמים עם קטינים ביחידות ושהה עימם בדירתו, מבלי שביקש מקצין הפיקוח אישור לכך. בנסיבות אלה הנאשם הפר במעשיו מספר פעמים, את התנאים הכלולים בצו הפיקוח בגין הרשעותיו הקודמות.

 

הנאשם לקח אחריות חלקית בלבד על מעשיו והתקשה לגלות הבנה לגבי קיומם של תכנים מיניים בהתקשרויותיו עם הקטינים, הנאשם הודה כי צפה בסרטים, אך טען כי אינו רואה בכך פגיעה ואף שלל קיומה של משיכה מינית לקטינים כמניע מאחורי מעשיו.


יש לך שאלה?

פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית

 

המרכז להערכת המסוכנות סבר כי מדובר בנאשם בעל הפרעת אישיות קשה, משיכה מינית סוטה ורצון ליצור קרבה לקטינים ולצפות בפורנוגרפיה אסורה. עוד התרשם כי הנאשם אינו מעוניין לשמור על התנאים המגבילים המפורטים בצו הפיקוח שהוטל עליו.

 

לאור המסוכנות הרבה הנובעת ממעשי הנאשם לציבור ולילדים בפרט, סבר בית המשפט כי יש להטיל עליו עונש מאסר בפועל. על כן, גזר עליו 8 חודשי מאסר והפעיל את המאסר המותנה, כך שסך הכל ירצה הנאשם 14 חודשי מאסר בפועל

 

23305-12-15