מבצע "חוב סוף" של רשות האכיפה והגבייה, הוא מבצע בן ארבעה חודשים לסגירת חובות שתפחו במהלך השנים, שבמסגרתו יינתנו לחייבים בהוצאה לפועל 40% הנחה על חובות שצברו פיגורים.

 

המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות פועל תחת רשות האכיפה והגבייה, לצורך גביית חובות שונים עבור משרדי ממשלה ורשויות השלטון, לרבות: דוחות משטרה מסוג ברירת משפט, קנסות בית משפט לתעבורה, קנסות בית משפט בהליך פלילי וקנסות מנהליים.

 

מבצע "חוב סוף" שהחל בתאריך 15.11.2016 ויימשך עד לתאריך 15.03.2017, נועד לאפשר לחייבים להסדיר חובות בהפחתה משמעותית של עד 40%, מתוקף חוק הפחתת תוספות פיגור שהתווספו על קנסות הנגבים בידי המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, או מתוקף סמכות ועדה למחיקת חובות הפועלת מכוח חוק נכסי המדינה.

 

מבצע "חוב סוף" מסייע לחייבים להסדיר את החוב בהפחתת תוספות הפיגורים, ותורם לקופת המדינה, שאמורה לקבל את הכספים המגיעים לה כתוצאה מסגירת תיקים רבים וחובות על קנסות שלא נפרעו עד כה, כאשר המבצע מכוון עבור 300,000 חייבים ב־ 1.2 מיליון תיקים, בהיקף של למעלה משלושה מיליארד שקלים.

 

בתחילת המבצע ישלח המרכז לגביית קנסות אגרת לכל החייבים אשר על שמם רשומים החובות ושעליהם חלה ההפחתה, באגרת יצוין, סכום החוב הכולל, סכום החוב המופחת וערוצי התשלום. גובה ההפחתה הוא 40% מיתרת החוב, ובלבד שהסכום לא יהיה פחות מקרן החוב. במידה שחישוב הסכום לפי המבצע יגיע לסכום נמוך מקרן החוב, סכום התשלום יהיה שווה לקרן החוב.

 

אילו חובות ניתן לשלם במסגרת מבצע "חוב סוף"?

 

ההפחתה חלה על חובות שהועברו לטיפול המרכז לגביית קנסות, כולל: דוחות משטרה מסוג ברירת משפט, קנסות בית משפט לתעבורה, קנסות בית משפט בהליך פלילי, קנסות מנהליים ואגרות. המבצע לא כולל את כל סוגי החובות הנגבים במרכז לגביית קנסות, כמו למשל: חוב מסוג פיצויים לנפגע עבירה, ואף אינו חל על קנסות הנגבים על ידי הרשויות המקומיות, ולא כולל קנסות הנגבים על ידי רשות המסים.

 

תשלום החוב במהלך תקופה זו ימנע נקיטת הליכי גבייה נגד החייבים, הוצאות ותוספת פיגורים עתידית, ויביא לסגירת התיקים ויציאה לדרך כלכלית חדשה, ללא חובות וללא ריבית פיגורים. עם זאת לחוב שלא ישולם במהלך המבצע יתווספו תוספות הפיגורים, ויינקטו הליכי אכיפה וגבייה לרבות הטלת עיקולים, הגבלות והליכי כינוס.

 

ניתן לחלק את החוב לתשלומים, כאשר מספר התשלומים המרבי שהמרכז לגביית קנסות מאשר בתקופת המבצע הוא כמספר החודשים שנותרו עד לסיום המבצע. את החוב ניתן לשלם בסניף דואר הקרוב למקום מגורים, באמצעות הצגת תעודת זהות או דרכון, ללא צורך בשוברי תשלום, או באמצעות כרטיס אשראי באתר האינטרנט של רשות האכיפה והגבייה.

 

יש לך שאלה?

פורום הסדר חוב | מחיקת חובות

 

המבצע חל גם על חוב של אדם שנפטר, במקרה שהמרכז לגביית קנסות רשאי לגבות את החוב מעיזבון המנוח או מיורשיו. כאשר מדובר בחוב של חייב שנמצא בהליכי פשיטת רגל, צו הפטר לא יפטור את החייב מתשלום חוב המגיע למדינה בשל קנסות, בהתאם לסעיף 69(א)(1) לפקודת פשיטת הרגל, ועל כן פושט רגל שצבר קנסות נדרש לשלם את החוב ואף רשאי לקבל את הנחת המבצע בכפוף לאישור הנאמן.