לא פעם מתעורר הצורך להתמודד עם סוגיות משפטיות, הן בחיי היומיום והן באירועים משמעותיים במהלך החיים. לא מדובר רק על הסתבכות עם החוק והתמודדות עם הליכים פליליים, אלא על צורך בקבלת ייעוץ משפטי בכל תחומי החיים: גירושין, ירושה או סכסוכים בתוך המשפחה, התמודדות עם גופים שונים בעקבות תאונה או מחלה, סוגיות הקשורות במקום העבודה כמו חתימה על חוזה, עבירות תנועה ותעבורה, רכישת דירה או העברת נכס בתוך המשפחה, הוצאה לפועל ופשיטת רגל, קבלת אזרחות זרה ועוד תחומים רבים נוספים.

 

יש לך שאלה משפטית? באפשרותך לקבל מענה מהיר בעזרת מאות הפורומים שלנו,

לחץ/י כאן לפורום עורכי הדין


בכל שלב שבו יש צורך לקבל מידע משפטי כזה או אחר, לברר סוגיה משפטית או להבין מהן ההשלכות המשפטיות האפשריות, חשוב לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין עם הבנה בתחום הרצוי.


במקרים מסוימים ניתן לקבל ייעוץ משפטי ללא עלות מטעם המדינה ועמותות או ארגונים אחרים, המעניקים מענה משפטי ולעתים אף ייצוג משפטי בבתי המשפט ובבתי הדין, עבור אוכלוסיות שונות בציבור, ובעיקר אנשים שאינם יכולים לשאת בעלויות הגבוהות הכרוכות בכך. באילו תחומים אפשר לקבל מענה משפטי ללא תשלום, מיהן האוכלוסיות הזכאיות לקבל ייעוץ משפטי בחינם?


ייעוץ משפטי ללא עלות מטעם המדינה בתחומים אזרחיים ופליליים


  • האגף לסיוע משפטי - המדינה נותנת ייעוץ משפטי בחינם בתחומים אזרחיים באמצעות האגף לסיוע משפטי, ובתחומים פליליים באמצעות הסנגוריה הציבורית, שניהם משויכים למשרד המשפטים. האגף לסיוע משפטי מעניק שירותי ייעוץ ואף ייצוג עבור אזרחים מעוטי הכנסה אשר זקוקים למענה משפטי, ייעוץ והדרכה בדיני משפחה - אלימות במשפחה, הסדרי גירושין, משמורת ודמי מזונות, ובדיני עבודה - תביעות בבית הדין לעבודה, תביעת פיצויי פיטורין, זכויות נוספות ותביעות שכר. כמו כן עוסק האגף לסיוע משפטי בתביעות בעלות כגון תביעות לפינוי שוכר, בתביעות לקצבאות שונות מהביטוח הלאומי ובנושאים אזרחיים אחרים. הזכאות לקבלת מענה נקבעת על פי נתונים כלכליים וסיכויי הצלחת התביעה. ניתן לפנות לאגף לסיוע משפטי במוקד הטלפוני: 1-700-70-60-44 או באימייל: [email protected].

 

  • הסנגוריה הציבורית עוסקת בייצוג משפטי לכל אדם שנחשד והואשם בביצוע עבירות פליליות, על ידי עורך דין מטעם המדינה. הזכאות לייצוג מטעם סנגור ציבורי נקבעת בהתאם למצבו הכספי של הנאשם, לסוג ההליך המשפטי המתנהל נגדו ולחומרת העבירה המיוחסת אליו. ניתן לקבל ייעוץ ראשוני ולברר את הזכאות במחוז המתאים של הסנגוריה הציבורית. באזור תל אביב והמרכז: 03-6932666, בירושלים: 02-5696180, באזור הדרום: 08-6404500, בצפון: 04-6029111, בחיפה: 04-8633733, או במשרדי הסנגוריה הראשית: 03-6932608.

 

  • משרד הרווחה מעניק אף הוא ייעוץ משפטי בחינם באמצעות שי"ל - שירות ייעוץ לאזרח, בנושאים כגן זכויות וחובות האזרח, ומתן ייעוץ ראשוני על ידי עורכי דין בהתנדבות. ניתן לפנות למוקד 118 או להתקשר לטלפון 1800-50-60-60.

 

מענה משפטי בחינם למעוטי יכולת מטעם ארגונים ועמותות

 

  • שכר מצווה של לשכת עורכי הדין - אפשר לקבל ייעוץ משפטי ללא תשלום במסגרת תוכנית "שכר מצווה" מטעם לשכת עורכי הדין, המעניקה ליווי משפטי בהתנדבות על ידי עורכי דין לאזרחים מעוטי יכולת בתחומים אזרחיים, פרו בונו. לא ניתן לקבל ייעוץ בתחומי המשפט הפלילי, לשון הרע, ירושות ותעבורה. הזכאות נקבעת בהתאם למהות התביעה ולמצב הכלכלי. כדי לפנות לתוכנית "שכר מצווה", יש לפנות לקו החם בטלפון 1-700-505-500.

 

  • תנועת הל"ב - התנועה למלחמה בעוני בישראל, מעניקה שירותים משפטיים לאוכלוסיות מעוטות יכולת לצורך מימוש זכויות שונות בהליכים משפטיים. השירות ניתן בהתנדבות על ידי משפטנים בנושאים כגון הוצאה לפועל, הליכים מול רשויות שונות ותביעות בביטוח הלאומי ובבתי הדין לעבודה. ניתן לפנות למוקד במספר: 052-3226910.

 

  • האגודה לזכויות האזרח - ייעוץ משפטי ללא עלות אפשר לקבל גם באמצעות פנייה לצוות פניות הציבור של האגודה לזכויות האזרח בישראל, בכל מקרה של פגיעה בזכויות שונות, בטלפונים 073-7050752 או 03-5608185.

 

  • קרן הידידות - מוקד הידידות של הקרן לידידות מכווין ונותן מענה משפטי לאזרחים שנקלעו למצוקה בתחומים כגון צרכים משפטיים, דיור, קשיים כספיים ועוד. ניתן לפנות אל מוקד הידידות בטלפונים 9779* או 077-2324100.

 


עודכן ב: 06/11/2017