בעלת דירה חתמה על חוזה שכירות עם בני זוג, הורים לשלושה ילדים קטנים, שביקשו להתגורר בדירתה בשכירות. לאחר חודש התברר לה שהשוכרים אינם משלמים את שכר הדירה כפי שנקבע בהסכם, ואף אינם משלמים את החשבונות השוטפים, לרבות חשמל, ארנונה, מים ותשלומים לוועד הבית. חודש נוסף חלף, והתשלומים עדיים אינם מגיעים.


כבר ברור שמדובר בהפרת חוזה השכירות, אך בינתיים סופגת בעלת הדירה נזקים כלכליים משמעותיים בעקבות אי קבלת הכספים, עד כדי כך שהיא נאלצת לחזור לבית אמה. מהן האפשרויות העומדות בפניה?


פינוי שוכר שלא משלם: כיצד מוציאים צו פינוי שוכר בבית המשפט?


משכירים רבים נתקלים בבעיות מול שוכרים שאינם משלמים את דמי השכירות והחשבונות הנלווים. במקרה כזה, וכאשר השוכרים ממשיכים להתעכב בהעברת התשלומים למרות התראות מצד המשכירים, אין ברירה אלא לפנותם במהירות האפשרית, כדי להימנע ככל שניתן מההפסדים הכספיים.


תחילה יש להבהיר לשוכרים באמצעות הודעה בכתב כי לאור הפרת החוזה מצדם הוא בטל ומבוטל, ועליהם לפנות את הדירה בתוך פרק זמן סביר. אם השוכרים מסרבים לפנות את הדירה, יש להגיש תביעה אל בית המשפט.


תביעה לפינוי מושכר במסלול המהיר מתבצעת במטרה לפנות את הנכס במהירות האפשרית. אם בעל הדירה רוצה לתבוע פיצויים מהשוכרים, עליו לעשות זאת בהליך מקביל.


בכל הנוגע לאי תשלום חשבונות שוטפים על ידי השוכרים, כדאי לדאוג מראש להעברת החשבונות לרשות המקומית על שמם של השוכרים, כדי שלא יוטלו בסופו של דבר על המשכיר. מלבד זאת, חשוב לדאוג לביטחונות כגון צ'ק ביטחון או צ'קים פתוחים לטובת הרשויות השונות וועד הבית, כדי להימנע מראש מחיוב בעל הדירה בחובם של הדיירים.


בית המשפט: השוכרים שלא העבירו אפילו פעם אחת את דמי השכירות יפנו את הנכס בתוך 15 ימים


בעלת הדירה החליטה לפנות את השוכרים שלא שילמו לה שכר דירה במשך שלושה חודשים ואף מנעו ממנה להיכנס לנכס, והגישה תביעה לבית משפט השלום בחדרה. תביעתה התקבלה והשופט החליט להורות לדיירים לפנות את הדירה באופן מיידי לאור התנהלותם ובשל הנזקים שנגרמו למשכירה כתוצאה מכך.


על כן נקבע כי השוכרים יפנו את המושכר בתוך פרק זמן של 15 ימים מהמועד שבו יצא פסק הדין לפינויים. כמו כן הם חויבו בהוצאות המשפט בסכום של כ-7,000 שקלים.


בתביעה לפינוי הדירה טענה בעלת הנכס כי התנהלותם של הדיירים מהווה עילה לפינוי מיידי מהדירה, כי נוסף על אי התשלומים השוכרים אף לא אפשרו לה לבצע תיקונים ולבדוק את הנכס, וכי לא נותרה לה ברירה אלא לעבור להתגורר עם אמה כתוצאה מהתנהלותם.


השוכרים ביקשו מבית המשפט לאפשר להם לשהות בנכס עוד שלושה חודשים לפחות, וטענו כי רק אחרי שעברו להתגורר בנכס הם גילו בו ליקויים רבים כגון עובש ונזילות, ולמעשה הם התגוררו באתר בנייה.


ואולם השופט התרשם מעדותה האמינה של בעלת הדירה, ודחה את מלוא הטענות שהעלו השוכרים. הוא קבע כי מצב הנכס לא יכול להיות תירוץ לאי תשלום שכר הדירה, ואף לא התרשם כי היו ליקויים חמורים כנכס כפי שהציגו בפניו הדיירים.

 

יש לך שאלה?

פורום פינוי שוכר ומקרקעין, פירוק שיתוף


התנהלותם הבעייתית של השוכרים אשר גם לא אפשרו לבעלת הנכס לבצע תיקונים, המשיך השופט, משליכה גם על מועד פינוים מהדירה. על כן הוחלט שהדירה תפונה באופן מיידי, בתוך 15 ימים.


תא"ח 53745-03-17