התובעת, אשר היתה במועד האירוע כבת 74 שנים, היתה מיוצגת בתביעתה על ידי עורכת הדין נעמי לביא ועורכת הדין יסמין גודיס- דרור ממשרד לביא, אפרת ושות' מחיפה, נפגעה בסניף של רשת "ניו פארם", עקב דלת אוטומטית לא תקינה אשר נסגרה עליה בעת שרצתה להיכנס לסניף, תפוצה על ידי רשת ה"ניו פארם" וחברת הביטוח שלה בסך של למעלה מ – 200,000 שקלים.

 

מ' קשישה בת 74, רצתה להיכנס לסניף של רשת ה"ניו פארם" בחיפה, כדי לרכוש מוצרי קוסמטיקה. בעודה עומדת בכניסה לסניף, דלת הכניסה האוטומטית נסגרה עליה בחוזקה, העיפה אותה ארצה וגרמה לה לחבלות של ממש.

 

בבית החולים אליו מ' פונתה, היא נבדקה, צולמה ואובחן כי היא סובלת משבר בכתף ובשורש כף היד, אשר גובסה עד לכתף. כתוצאה מן התאונה, היא נותרה מוגבלת בתנועות היד והכתף ומתקשה מאוד בביצוע עבודות הבית ובתפקוד היום יומי.

 

נציגי ניו פארם ניסו לטעון בבית המשפט כי מ' נפלה במקום אחר מזה שנטען על ידה. בהמשך הועלתה טענה כי היא נכנסה לסניף כשהיא כבר חבולה ומחזיקה בידה.

 

מטעם "ניו פארם" הובאו שני עדים, מנהל הסניף ועד נוסף, אשר עבד במקום במועד התאונה. בית המשפט דחה את טענותיהם של העדים מטעם "ניו פארם" וקבע כי עדותה של מ' מהימנה ואמינה והיא אכן נפגעה כתוצאה מהדלת האוטומטית אשר נסגרה עליה בעת שנכנסה לסניף. במסגרת עדותו של מנהל הסניף הוברר כי לדלת מעולם לא נערכו בדיקות תקופתיות וגם לאחר התאונה שארעה למ', הדלת לא נבדקה על ידי איש מקצוע.

 

"ניו פארם" לא הביאה כל ראיה המוכיחה שהדלת היתה תקינה

 

השופטת פנינה לוקיץ' מבית משפט השלום בקריות, קבעה בפסק דינה כי "ניו פארם" לא הביאה כל ראיה מטעמה המוכיחה שהדלת תקינה, ואף לא הציגה כל ראיה המעידה על כך שקיימת שגרה של בדיקה ותחזוקה לדלת, כדי להוכיח שנקטה באמצעים הסבירים המצויים ברשותה בכדי למנוע התרחשות התאונה.

 

כתוצאה מהתאונה, נותרה למ' נכות לצמיתות בשיעור של 14.5% בגין הגבלה בתנועות הכתף ובשורש כף היד. מדובר היה ביד ימין שהנה ידה הדומיננטית של מ'. בעקבות התאונה, היתה ידה של מ' מגובסת מהכתף עד לכף היד משך כחודש וחצי. לאחר הורדת הגבס, היא נזקקה לטיפולי פיזיותרפיה.

 

מ', המתגוררת לבדה, היתה עד לתאונה עצמאית לחלוטין ונהגה לעשות את כל עבודות הבית בעצמה. היא העידה כי לאחר התאונה היא התקשתה מאוד בביצוע פעולות היומיום ומשק הבית ונאלצה להיעזר לצורך כך בבני משפחה, שכנים וחברים. בגין הנכות שהותירה התאונה, השלכותיה והנזקים שנגרמו למ' בעבר ויגרמו לה בעתיד, חייבה השופטת את ניו פארם בתשלום פיצויים בסך כולל של למעלה מ- 200,000 שקלים. ניו פארם לא ערערה על פסק הדין.