בית משפט השלום בראשל"ץ חייב את החברות הקבלניות ב.ס.ט. חברה לעבודות בניה ופיתוח בע"מ ויכון עובדים בע"מ לפצות את משפחת שמש אשר הייתה מיוצגת על ידי עו"ד צבי שטיין מרמת-גן בסך של כ-50,000 ₪ בגין ליקויי בניה

להלן קטעים נבחרים מפסק הדין 

בפני תביעה שעניינה ליקויי בניה בדירה של התובעים בראשון לציון (להלן: "הדירה").

התובעים רכשו את הדירה מהנתבעת 1 (להלן: "הנתבעת") 3. לגרסת התובעים התגלו בדירה ליקויים, והתובעים נאלצו לפנות למומחה אשר ערך חוות דעת באשר לליקויים בדירה.

בין יתר הליקויים שהתגלו בדירה, היו רטיבויות, פגמים בריצוף אשר אף שקע ועוד.

התובעים טוענים כי הנתבעת לא תיקנה כראוי את הליקויים.

בהמשך פנו התובעים באמצעות בא כוחם לנתבעת שתתקן הליקויים אך זו לא טרחה להשיב לפניות ומכאן נטען כי הנתבעת החמיצה את זכותה לתקן את הליקויים.

בהתאם להסכמת הצדדים מינה בית-המשפט את המהנדס מר שנהב כמומחה מטעם בית המשפט (להלן: "המומחה"). המומחה הגיש ביום 24/1/03 את חוות דעתו (להלן: "חוות הדעת").

התובעים עותרים לחייב את הנתבעת בסכום תיקון הליקויים כקביעת המומחה.

עוד עותרים התובעים לחייב את הנתבעת בהוצאות בגין פינוי הדירה לתקופת תיקון הליקויים, עוגמת נפש, איחור בגין המסירה של 4 חודשים וכן הוצאות ההליך.

הנתבעת כופרת בטענות התובעים.

לטענת הנתבעת לפי ההסכם קיימת אורכה למסירה ללא פיצוי למשך ארבעה חודשים והדירה אכן נמסרה בתוך התקופה האמורה. יאמר כי התובעים מצביעים על סעיף בנספח להסכם לפיו האורכה מוגבלת לחודשיים בלבד.

הנתבעת טוענת כי לא איבדה את זכותה לתקן את הליקויים והיא עומדת על תיקונם.

לטענת הנתבעת, התובעים מפריזים בסכום הפיצוי הנדרש לפינוי הדירה לצורך עבודות התיקונים ובאשר להוצאות אציין כי מבוקש לפסוק הוצאות על פי המתחייב ולא לפי הסכם שכר הטרחה שבין התובעים לבא כוחם.

לגרסת הנתבעת, האיחור במסירה נבע מנסיבות התלויות בתובעים ולבקשתם וכי למעשה לא היה איחור ע"פ הוראות החוזה וההלכה.

לסיכום


לאחר שקראתי את כתבי הטענות וצרופותיהם, עיינתי בחוות דעת המומחה וכן קראתי את סיכומי ב"כ הצדדים, ובהמשך להסדר הדיוני למתן פסק דין על פי סעיף 79א’ לחוק, ניתן בזאת פסק דין לפיו על הנתבעות לשלם לתובעים את הסך 41,888 ₪. בנוסף תישא הנתבעת באגרת המשפט בחלק היחסי וכן בשכ"ט עו"ד בסך 6,283 ₪ בצירוף מע"מ.

כל הסכומים ישאו ריבית והפרשי הצמדה כדין מהיום ועד ליום התשלום המלא בפועל.


עודכן ב: 22/09/2009