ידוע לכולם כי תלמיד הנחבל במהלך בית הספר, בגן, בפעוטון או במעון יום המופעל על ידי רשויות מקומיות, מכוסה על ידי פוליסת ביטוח התלמידים השייך לבית הספר. אך מה קורה אם הילד נפצע במהלך חופשה? האם גם בזמן הזה חל הכיסוי הביטוחי על התלמיד, גם שהוא מחוץ למסגרת המוסד הלימודי? את המידע הזה, חברות הביטוח היו מעדיפות להסתיר מכם.


מהו היקף הכיסוי הביטוחי של ילדיכם?


הורים רבים אינם יודעים את היקף הכיסוי הביטוחי המוענק לילדם ונקרא פוליסת ביטוח "תאונות אישיות", או בשמה הידוע פוליסת "ביטוח תאונות תלמידים", המכסה 24 שעות ביממה ו-365 יום בשנה, בכל מקום שבו יימצא התלמיד, גם אם פעילותו אינה בתוך כותלי המוסד הלימודי ואף אם אינה קשורה באופן ישיר או עקיף לפעילות המוסד החינוכי.


הביטוח תקף כלפי כל תלמיד מגיל שלוש ועד סיום כיתה י"ב, הזכאי לחינוך חינם מכוח חוק חינוך חובה ולומד במוסד לימודים. כלומר, גם בזמן שהות ילדיכם בבית, בחו"ל או אף במהלך החופשה השנתית מבית הספר, ילדיכם מבוטחים בכיסוי ביטוחי זה.


במסגרת פוליסת ביטוח זו, כל תלמיד שנפגע פגיעת גוף כתוצאה מתאונה זכאי לתשלום פיצויים בעבור הפגיעה. הכיסוי הביטוחי כולל מספר אפשרויות לקבלת הפיצויים, ובין היתר אם חלילה נגרמה נכות קבועה או זמנית כתוצאה מהתאונה, ועבור החזרי הוצאות על אמצעי עזר רפואיים לתלמיד הנחוצים לו כתוצאה מהפגיעה, וזאת לתקופה של עד חצי שנה, ואף החזר הוצאות רפואיות אשר אין להן כיסוי בחוק הבריאות הממלכתי.


השתתפתם בפעילות של המוסד החינוכי שבו לומדים הילדים? גם אתם מבוטחים


נוסף על כך חשוב לדעת כי קיים כיסוי ביטוחי עבור הורי התלמיד, הנותן גם להורים את אפשרות התביעה לקבלת פיצויים עבור נזקי גוף, אם נפגעו בזמן שהשתתפו בפעילות המוסד שבו לומד התלמיד המבוטח, לרבות השגחה באירועים, ליווי טיולים וכל השתתפות אחרת בפעילויות חינוכיות שמארגן מוסד הלימוד מחוץ או בתוך בית הספר.


בעניין זה, פוצתה במסגרת תביעת ביטוח "תאונות אישיות" בסכום נכבד קטינה בת תשע תושבת נתניה, כאשר במהלך רכיבה שגרתית על אופניים במהלך החופש הגדול בפארק באזור נתניה, נפלה וכתוצאה מהנפילה נחבלה ושברה את רגלה השמאלית.


הוריה פנו לעורך דין לאחר ניסיונות רבים ונשנים לפנות לגורם האחראי החב כלפי הנזק שנגרם לילדה, כדי לקבל עזרה עבורה, אך כל גורם שניסו לפנות אליו הפנה אותם לגורם אחר החב כלפיה ללא הועיל וללא מתן מענה פרקטי בנושא.


בעקבות מקרים כאלה ורבים נוספים המתרחשים באופן יומיומי, כדאי לחשוב היטב לפני פנייה עצמית לגורמים שלא תמיד מוכנים לבוא לקראת הנפגע, במיוחד במקרים שבהם יש פגיעה גופנית. קל וחומר כאשר מדובר בדבר הקרוב אליכם ביותר, בילדיכם, ויש להעניק להם את הטיפול שיטיב עמם באופן היעיל ביותר. הרי הם רק בתחילת דרכם וכל החיים עוד לפניהם.


לכן ישנה עדיפות מכרעת בפנייה לטיפול משפטי ברמה גבוהה מול עורך דין העוסק בתחום דיני הנזיקין ותאונות תלמידים, ובקיא בתחום התביעות לנזקי גוף. אין לקחת סיכונים בנזקי גוף אלו, במיוחד כאשר מדובר בסוג נזקים העלולים ללוות ולהשפיע באופן שלילי על ילדיכם למשך כל חייהם, ויש למזער אותם בצורה הטובה ביותר על ידי ייעוץ משפטי-מקצועי.