במטרה להגדיל את סיכויי הזכייה לזכאים במסלול מחיר למשתכן ומחיר מטרה למי שהוציא תעודת זכאות הודיעו שר השיכון והאוצר על שינוי. השינוי מגדיל את סיכויי הזכייה בתוכנית למי שירשם עד י' באלול תשע"ו - 13/9/2016. מעתה ועד תאריך זה כל מי שירשם עד למכסה של 60,000 זכאים (נרשמו כבר כ-52,000 איש) המוקדם מבן השניים יהיה מוכרז כסדרה א' לעומת מי שירשם מרגע הסגירה וכן זכאי מסדרה א' שיועברו לסדרה ב'.


כאשר זכאי סדרה א' יתבקשו עד סוף השנה האזרחית להיכנס לפחות להגרלה אחת על מנת להישאר בסדרה א' ותינתן להם הזכות לוותר על זכייתם עד פעמיים ולהמשיך להשתתף בהגרלות כאשר אם יזכו בשלישית ויוותרו יועברו לסדרה ב'.


הזוכים בלוטו


עד היום הוגרלו 2,000 דירות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן וכ-700 בתוכנית מחיר מטרה. נתון זה מהווה 5% מסך הנרשמים עד כה. במשרד האוצר והשיכון מנסים להחזיר את אמון הציבור בתוכנית הדגל של מר כחלון ולמשוך את הזכאים שנרשמו מלחפש דירה בשוק החופשי חזרה אל תוכנית מחיר מטרה ומחיר למשתכן, שכן עד שנת 2018 התוכנית הינה לשווק כ-60,000 בתוכניות אלו, כך שכל נרשם יבין שכדאי לו לחכות כי בוודאי יזכה.


התוצאה


א. נבואה ניתנה לשוטים.


ב. השינוי מבורך.


ג. שכירת דירה למשך 4 שנים לפחות עד ההגרלה והבנייה תנגוס בכדאיות הכלכלית.


ד. ישנם כאלו שיזכו ולמרות כן יבטלו זכייתם, שכן בעיות כגון: הון עצמי, מפרט נמוך, אזור גאוגרפי לא מתאים ועוד סיבות משתנות יובילו לביטולים.


העיקר הכוונה?


כל זמן שהממשלה לא תדאג לטפל בצד הביקושים כגון: קיצור תהלכי תכנון ובניה, פרויקט דיור להשכרה והורדת מיסים הקשורים לבנייה שכן נכון להיום 60% ממחיר הדירה הסופי שאנו משלמים, הינו מס. בנוסף ככל ולא תתעדף הכשרה מתגמלת של עובדים מנוסים בענף הבניין הרי שקטר מחירי הנדל"ן ימשיך צפונה.


מסקנות


בשביל לבחון את תנאי הזכייה, הרי שלפי הצפי תוך שנתיים אחוז הזוכים יהיה מקסימאלי מפאת השינוי המבורך ובכדי לא להתפתות ולחתום על חוזה מחייב מבלי שהוסבר והובן הסיכונים וההתחייבות להם אתם נכנסים, שהרי חייבים להבין ולבחון שההסכם והנספחים עומדים בתקן של משרד הבינוי והשיכון, מומלץ לזכאים לפנות לעורך דין מקצועי עוד לפני הזכייה כדי לבחון את מימוש הזכאות. הכלל בשירות - הלקוח הוא המחליט לאלו שלבים הוא מעוניין בשירות המקצועי של עורכי הדין.


היכון, הכן, צא


אם אתם רווקים בני 35 ומעלה, בעלי משפחה או ידועים בציבור, ובשש שנים האחרונות לא היה לכם דירה או חלק מדירה, שווה לכם לנסות להיכנס להגרלה של מחיר למשתכן באתרים רבים ברחבי הארץ ולקחת ליווי אישי ומקצועי לרכישה הכי חשובה של חייכם. בהצלחה.

 

עורך הדין גורפיין שמואל, מומחה בדיני מקרקעין, חוזים, התחדשות עירונית ותמ"א 38 ומימון עסקאות נדל"ן מורכבות ומנהל פורום משכנתא באתר LawGuide.