בעידן של ימינו, רבים מן הזוגות הנשואים, מקבלים החלטה להיפרד ולסיים את הקשר הזוגי ביניהם. לעיתים, ההחלטה להתגרש מתקבלת לאחר שנים ארוכות של נישואין, כאשר לבני הזוג יש ילדים משותפים ואף נכדים ולעיתים, בני הזוג נפרדים לאחר זמן קצר יחסית, ללא ילדים.

 

מטבע הדברים, הליך גירושין ללא ילדים, הוא פשוט יותר היות שבני הזוג אינם צריכים לקבל החלטות בנושא הרגיש ביותר, משמורת הילדים. גירושין ללא ילדים מתמקדים אפוא בקבלת הגט עצמו ובחלוקת הרכוש בין בני הזוג.

 

חתימה על הסכם גירושין

 

במקרים בהם קיימת הסכמה בין בני הזוג באשר לענייני הגירושין, באפשרותם לחתום על הסכם גירושין. לשם ניסוח ועריכת ההסכם, חשוב לפנות אל עורך דין גירושין, אשר ידאג גם להגיש את ההסכם לאישורו של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. משניתן אישור להסכם, הוא מקבל תוקף של פסק דין והוא מחייב את הצדדים באופן מלא. עם קבלת האישור להסכם הגירושין וקבלת הגט, תם הליך הגירושין ובני הזוג יכולים להמשיך בחייהם.


פנייה אל מגשר

 

חלק מן הזוגות המתגרשים, מתקשים להגיע להסכמות ביניהם ובכדי למנוע את הצורך בהגשת תביעות לערכאות המשפטיות, דבר הגוזל זמן יקר וכרוך בעלויות גבוהות, פונים בני הזוג למגשר. תפקידו של המגשר הוא לסייע לבני הזוג לקיים דיאלוג פתוח, אשר יוביל לפשרה בנושא חלוקת הרכוש ובנושאים אחרים נוספים, אם ישנם. כך יוכלו בני הזוג לחתום על הסכם גירושין אשר יוגש כאמור לאישורה של אחת מן הערכאות המשפטיות.

 

על מנת שהליך הגישור יהיה יעיל, רצוי מאוד לפנות אל מגשר שהוא גם עורך דין גירושין. בקיאותו המשפטית של המגשר בדיני גירושין, תאפשר לו למקד את נקודות המחלוקות ולהציע לצדדים פתרונות מתאימים, בהתאם לרצונותיהם ובהתאם לחוק.

 

כיצד בוחרים עורך דין גירושין?

 

בעת בחירת עורך הדין, יש לשים לב לכמה דגשים:

 

• עורך הדין מומחה לדיני גירושין: הסברה הרווחת בקרב הציבור היא, כי עורך דין יכול לטפל בכל סוגיה משפטית, אך אין כך הדבר. במקצוע עריכת הדין ישנם תחומי התמחות ותתי תחומים ועל כן, בכל עניין משפטי, יש לפנות אל משרד עורכי דין המתמחה בסוגיה הנדונה. כך גם לגבי הליך גירושין. עורך הדין צריך להיות מומחה בתחום ובעל ניסיון עשיר.

 

• בניית אסטרטגיה משפטית: מלבד היותו של עורך הדין מומחה בדיני גירושין, עליו להציג בפני הלקוח אסטרטגיה משפטית ברורה המותאמת לנסיבות המקרה, כאשר הוא מסביר מדוע במקרה הנדון, כדאי ונכון לפעול בצורה מסוימת על פני אחרות. כאשר עורך הדין אינו ברור באשר לאופן ניהול התיק ופוטר את הלקוח באמירות כלליות של "נראה מה יהיה", הדבר מעיד על חוסר מקצועיות וזו העת לפנות אל עורך דין גירושין אחר.

 

• שכר טרחה הוגן: יש לפנות אל עורך דין גירושין, הגובה שכר טרחה הוגן וסביר עבור הטיפול המשפטי, כאשר כדאי לבקש פירוט של העלויות. כאשר קיימת הסכמה בין בני הזוג, או כאשר ישנן מחלוקות אך לצדן, נכונות לפשרה, ניתן לפנות אל עורך דין משותף ואף לעורך דין מגשר.

 

• מיקום גאוגרפי: רצוי כי משרדו של עורך הדין יהיה קרוב גאוגרפית אל הלקוח, אם לביתו או אם למקום עבודתו, זאת על מנת שללקוח תהיה גישה נוחה אל עורך הדין, לשם הדעה לפגישות, העברת מסמכים וכיו"ב.