עסקאות נדל"ן על סוגיהן, הן מן העסקאות היקרות ביותר והן כרוכות בפרוצדורה משפטית מורכבת. אי לכך, מומלץ לכל צד בעסקת נדל"ן, להיות מיוצג על ידי עורך דין המתמחה בתחום. עורך הדין ידאג לכל היבטי העסקה: משפטיים וכלכליים וישמור על האינטרסים של הלקוח, מתחילת התהליך ועד סופו. אי קבלת ייעוץ משפטי וליווי צמוד של עו"ד המומחה בנדל"ן, יכולה להוביל לטעויות רבות ויקרות ועל כן, אין להקל ראש בשכירת שירותיו של משרד עורכי דין מומחה.

 

בישראל של שנות ה-2000 ישנם עורכי דין רבים ועל כן אין זה מפתיע כי לא פעם מתקשה הציבור, לבחור את עורך הדין המתאים לייצוג משפטי. כיצד בוחרים אם כן, עורך דין לעסקת נדל"ן?

 

עורך הדין הוא מומחה בנדל"ן


אחת הטעויות הנפוצות בבחירת עורך דין, היא פנייה לעורך דין אשר איננו מומחה בתחום המשפטי הרלוונטי. עריכת דין הוא מקצוע רחב מאוד, המתחלק לתחומי התמחות ולתת תחומים ולכן, יש לפנות אך ורק למשרד עורכי דין, המתמחה בענף המשפטי הרלוונטי, במקרה שלנו, בתחום הנדל"ן. יתרה מזאת, יש לוודא כי המשרד מתמחה בטיפול בסוג העסקה שאנו מעוניינים לבצע. רק עורך דין העוסק בנדל"ן באופן שוטף, הוא בעל הידע המשפטי, הניסיון והמיומנות, הנדרשים, בכדי להעניק ייעוץ משפטי מקצועי ואיכותי ללקוח.

 

בשל ערכה הכלכלי של עסקת נדל"ן, כל טעות יכולה לעלות הרבה מאוד כסף ללקוח ולכן, כאשר עליו לבחור את עורך הדין אשר ייצג אותו בעסקה, עליו לבחור בקפידה את עורך הדין ולוודא כי הוא בעל שם בתחומו.


חוות דעת שנייה


לפני שמקבלים החלטה על משרד עורכי דין, רצוי לקבל חוות דעת שנייה. זאת על מנת לוודא כי המידע שניתן לכם לגבי אפשרויות הפעולה המשפטיות, אורכן, העלויות וכיו"ב, הוא נכון ומדויק. כמו כן, לעיתים, בעת פנייה למשרד עורכי דין אחר, מתגלים עוד כמה פתרונות משפטיים אפשריים, שמתאימים לכם יותר, שהרי יכולים להיות הבדלים בראייה המשפטית של עורכי דין שונים. קבלת חוות דעת שנייה, גם מאפשרת לכם להתרשם ממקצועיותו של עורך דין אחר, מן הכימיה שנוצרה ביניכם וכדומה.


שכר טרחה הוגן


החשיבות שבקבלת חוות דעת שנייה, נוגעת גם לנושא שכר הטרחה. בדומה לשירותים מקצועיים אחרים, רצוי מאוד להשוות מחירים ולוודא כי משרד עורכי הדין בו בחרתם, הציע לכם הצעת שכר טרחה סבירה והוגנת. שימו לב: עורך דין יקר אינו בהכרח עורך דין טוב יותר. אולם, גם אל לכם להתפתות לשכור את שירותיו של עו"ד, המציע לכם, הצעת שכר טרחה נמוכה באופן מהותי מן המקובל בשוק – זוהי נורה אדומה. טיפול משפטי הוא מלאכה הדורשת שעות עבודה רבות, מתן תשומת לב וירידה לפרטים, ביצוע בדיקות משפטיות, ניסוח הסכמים ועוד. לכן, אם קיבלתם הצעת שכר טרחה נמוכה, סביר להניח שאיכות העבודה שתיעשה, תהיה גם היא נמוכה.

 

זמינות ונוחות


אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת עורך דין לעסקת נדל"ן, הוא זמינות ונוחות. עורך הדין צריך להיות זמין לכם טלפונית, במייל, או בכל אמצעי תקשורת אחר שמתאים לכם. לא פעם, מתפתים לקוחות לפנות למשרד עורכי דין גדול ומגלים כי עליהם להמתין ימים רבים ואף שבועות, עד שהם מצליחים להשיג את עורך הדין המטפל בהם.

 

זהו אחד היתרונות של משרדי עורכי דין קטנים יותר אשר מציעים לצד ייעוץ משפטי מקצועי, גם יחס אישי ללקוח. ומה בדבר הנוחות? הכוונה היא לכך כי רצוי לבחור במשרד עורכי דין, אשר נמצא בסמוך או במרחק נסיעה נוח ממקום העבודה שלכם, או ממקום מגוריכם. כך, כאשר עולה הצורך להיפגש עם עורך הדין, להביא מסמכים וכדומה, תוכלו לעשות זאת בקלות, בלי שהדבר יטריח אתכם יתר על המידה.