בליל ה 14/1/15 בדרכו לעיר אילת נתפס נהג תושב הצפון על ידי משטרת התנועה כאשר הוא דוהר במהירות של לא פחות מ 200 קילומטר לשעה יחד עם שלושה נוסעים ברכבו, השוטרים אשר ארבו בכביש הערבה לא האמינו למראה עיניהם כאשר מכמונת המהירות הציגה את מהירות הנסיעה, הנהג נעצר במקום, רכבו הוחרם, והובא להארכת מעצר בפני שופט ביום שלמחרת בבית משפט השלום באילת.

 

בדיון שהתקיים ביקש נציג המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו של הנהג והצהיר כי בכוונתם להגיש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים לאור חומרת העבירה, שכן נשקפת סכנה של ממש לציבור אם ישוחרר הנהג ממעצר, נטען כי נהג אשר דוהר במהירות כה מופרזת מסכן נהגים רבים ואילו לא נתפס בזמן יכול היה להיגרם נזק רב ואף תאונת דרכים קשה.

 

נציג המשטרה ציין כי אדם אשר נוהג במהירות כה גבוהה לא ניתן לתת בו אמון כלשהו ואם ישוחרר ישוב ויבצע את אותו המעשה בדיוק לפיכך לא ניתן לשחררו ואף לא בתנאים מגבילים.

 

הנהג, אשר יוצג על ידי עורך דין גיא קמרי טען בפני בית המשפט כי אמנם מדובר בעבירת תנועה חמורה אך לא מתקיימת עילת מעצר במקרה הנדון, ולחלופין ניתן להסתפק בחלופת מעצר.

 

עוד נטען כי אין כל סיבה שבגינה יישאר החשוד במעצר, המשטרה לא הציגה כל פעולת חקירה לפיה נדרשת הישארותו בתנאי מעצר של ממש, ובמידה והיתה רוצה המשטרה להגיש כתב אישום בגין העבירה היה עליה להגישו באותו היום ומשלא עשתה זאת אין לה לבוא בטענות אלא כלפי עצמה. בא כוחו של הנהג הוסיף כי ניתן לתת אמון בנהג לפיו לא ישוב ויחזור לנהוג במהירות מופרזת ואין כל תועלת בהשארתו מאחורי סורג ובריח.

 

הנהג נסע במהירות של 200 קמ"ש, יותר מכפליים מעל המהירות המותרת

 

השופט קבע כי מדובר בעבירה חמורה ואדם אשר נוהג במהירות מופרזת של 200 קילומטר לשעה נוטל על עצמו סיכון בלתי סביר ומסכן את ציבור הנהגים בכבישים, אך קיבל את טענותיו של הסנגור המלומד והוחלט כי בנסיבות האמורות ניתן להסתפק בחלופת מעצר ושחרר את הנהג לביתו.

 

בתי המשפט בישראל אינם מקלים ראש בעבירות תנועה מסוג זה במיוחד כאשר מדובר בנהיגה מופרזת במהירות כפולה מהמותר בחוק ויש אף שכינו התנהגות זו "כמהירות במטרה להרוג", הפסיקה מחמירה עם נהגים פזיזים וזאת למרות שבפועל לא נגרם נזק חמור שהסתיים בפציעה או חלילה מוות, נקבע במקרים רבים כי אדם אשר ביודעין מסכן נהגים אחרים נוטל על עצמו סיכון בלתי סביר וככל שמהירות הנהיגה גבוהה כך מתחזקת הסברה כי הנהג מודע למעשיו או לפחות צופה את האפשרות שהתנהגותו עלולה לגרום לתוצאה חמורה כאפשרות קרובה לוודאי, מכאן גישתו של בית המשפט אשר מטיל עונשים מחמירים בעבירות מעין אלו על מנת לייצר הרתעה אפקטיבית כלפי נהגים מלעבור על חוקי התנועה.

 

מ"י 3611-01-15