כתב אישום בעבירת סירוב לבדיקת שכרות: כנגד הנאשם הוגש כתב אישום בגין סירוב לביצוע בדיקת שכרות וזאת כשבעברו של הנאשם שתי הרשעות בעבירות אלכוהול, קצין המשטרה פסל את רישיונו של הנאשם והחרים את רכבו למשך 30 ימים תוך הזמנת הנאשם לדין בהליך שיפוט מהיר.


פנייה לעורך דין תעבורה חזי כהן


הנאשם שהבין שהוא עומד בפני תיק בו הוא צפוי לרצות מאסר מאחורי סורג ובריח פנה אל משרדנו שיספק פתרון לבעיה. לאחר פגישה עם הלקוח ושמיעת גרסתו לדברים היה ברור שישנו קושי ראייתי ניכר, משרדנו פנה בבקשה דחופה לבית המשפט לתעבורה בתל אביב לקביעת דיון דחוף בבקשה לביטול הפסילה המנהלית של קצין המשטרה.


פסלו לכם את הרישיון מנהלית, אף פעם אל תתייאשו


בעת צילום חומר הראיות בתיק נדהמנו לגלות כשלים משמעותיים וחריגים בחומר הראיות המצוי בתיק שכלל כשלים שיש בהם לזכות את הנאשם. בסופו של יום בית המשפט דחה את הבקשה והשאיר את החלטת קצין המשטרה במקומה.


משרדנו שהאמין בחפותו של הלקוח פנה בערר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שמה הוחלט לקבל את הערר לאור הכשלים המצויים בתיק החקירה, הפסילה של קצין המשטרה וצו תפיסת הרכב קוצרו ל-21 ימים בלבד וזאת למרות העובדה שבעברו של הלקוח ישנן שתי הרשעות בעבירות של נהיגה בשכרות ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים וזאת בנוסף לעבר תעבורתי מכביד.


פסילה עד תום ההליכים


לרוב כשמדובר בעבירת שכרות חוזרת המדינה נוקטת בהליך בו היא מבקשת מבית המשפט לפסול את הנאשם עד לתום הבירור המשפטי בעניינו. במקרה הספציפי הזה, לאור העובדה שבית המשפט המחוזי קיצר את הפסילה המנהלית של קצין המשטרה המדינה לא הגישה בקשה לפסול את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו וזאת על אף העובדה שבעברו של הנאשם עבר תעבורתי מכביד ביותר הכולל שתי עבירות שכרות.


התמודדות עם כתב האישום בבית המשפט לתעבורה


בכתב האישום שהוגש לבית המשפט לתעבורה משרדנו פנה אל משרדי התביעה המשטרתית שהציעה לסגור את התיק בתיקון כתב האישום לעבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול וזאת לצד פסילה של 11 חודשים וכן רכיבי ענישה נוספים, הצעה שנדחתה מצדנו על הסף מה שהוביל לכפירה בכתב האישום וקביעת התיק להוכחות בפני בית המשפט לתעבורה בתל אביב.


לאחר הליך משא ומתן נוסף בין עו"ד חזי כהן לגורמי התביעה המשטרתית ובטרם תחילתו של הליך הוכחות במסגרתו היו אמורים להעיד השוטרים שערכו את דו"ח ההזמנה לדין והיה ברור לכולם שהשוטרים יצטרכו להתמודד עם חקירה נגדית צולבת השכילה התביעה המשטרתית לרדת מעבירת אלכוהול ולתקן את כתב האישום לעבירה של חוסר שליטה ברכב תוך הסכמה עונשית לפסילה של 3 חודשים בניכוי 21 ימי הפסילה המנהלית אותה ריצה הנאשם, פסילה על תנאי וקנס סמלי על סך 1,500 שקלים בלבד.


חשוב לדעת שהרצון להגיע להסדר טיעון נובע מתוך רצון לקנות סיכון עבור הלקוח, שכן הסיכון הקטן ביותר להרשעת הנאשם בעבירת שכרות קל וחומר כשבעברו שתי הרשעות בעבירות דומות הייתה מעמידה את הלקוח בסיכון מוחשי לעונש מאסר ארוך וממושך וכן פסילת רישיון למשך שנים.


הסדר טיעון לפיו כתב האישום תוקן לעבירה שאינה עבירת אלכוהול וכן הסכמה עונשית על רכיב הפסילה למעשה קנתה ללקוח סיכון מיותר בניהול הליך שבסופו איש לא יודע מה תהיה התוצאה.


בתי המשפט לתעבורה רואים את עבירת הנהיגה בשכרות בחומרה יתרה וזאת על אחת כמה וכמה כשמדובר בעבירת שכרות חוזרת. מן הפסיקה אנו למדים כי ישנן דוגמאות רבות בהן נאשמים שהורשעו בעבירת שכרות שלישית ויותר מצאו עצמם נשלחים אל מאחורי סורג ובריח תוך פסילת רישיון הנהיגה למשך שנים.


בחינה נכונה ומושכלת של התיק על ידי עורך דין לתעבורה מאפשרת קבלת החלטה מושכלת באשר לאסטרטגיה המשפטית שיש לנקוט בתיק. הראיה לכך הוא המקרה שלפנינו בו עו"ד חזי כהן בחן את חומר הראיות ובנה אסטרטגיה משפטית שבסופה הושגה תוצאה מיטבית עבור לקוח המשרד.


תת"ע 5691-09-15