חוק רישוי עסקים, תשכ"ח- 1968 מונה את רשימת העסקים טעוני הרישיון וניתן ללמוד עוד מהחוק, התקנות והצווים על דרישות הרשויות ביחס לכל עסק.


חברה שפנתה אלי לצורך טיפול בכתב אישום שניתן נגדה בגין העדר רישיון עסק והארכת מועד צו הסגירה, הציגה בפני כי רשות כיבוי אש מסרבת להעניק רישיון עסק מהסיבה שאין אישור כיבוי אש.


יצוין כי, המקום בו נוהל העסק, נרכש מידי חברה אחרת המתמקצעת באותו סוג ממש של עיסוק ואשר החזיקה ברישיון עת ניהלה את המקום.


חידוש הרישיון חייב מתן הארכת מועד צו הסגירה וזאת התאפשר הודות להסכם שנערך בין תאגיד המים במקום לצורך הגדלת לחץ המים לבין אותה חברה, באופן זה פעל משרדי לקבלת הארכת מועד צו הסגירה במקום.


עוד הוכח שהנאשמים שכנגדם ניתן כתב אישום בגין ניהול עסק ללא רישיון אינם אחראים והכל לפי גבולות החוק.


באופן זה ממש אפשר משרדי קבלת הארכת מועד צו הסגירה והאריכו עד להשלמת הליך הרישיון כולו.


ובניינו, לא דומה הליך הוצאת רישיון עסק לעסק מסוג סופר מרקט לדרישות המיועדות לחנות למכירת משקאות אלכוהוליים. כך למשל, בעוד גיליון הדרישות בסופרמרקט יכלול התניות רבות בתחום כיבוי האש, דווקא עסק בתחום מכירת משקאות אלכוהוליים, יהא בעל התניה והתחייבות של איסור מכירת המשקאות משעה 23:00 והלאה.


פעמים רבות בהליך הוצאת הרישיון, בעל העסק עשוי להיתקל בקשים בהוצאת אישור אחד או יותר להשלמת גיליון הדרישות


כך למשל, רשות הכיבוי יכולה לדרוש את בעל העסק להפעיל במקום העסק לחץ מים גבוה מהקיים והדבר גורר את בעל העסק להוצאות, או למשל, מחלקת הנדסה לא מעניקה אישור אלא לאחר הסדרת חריגות בנייה או פירוק החריגות.. ואתה כבעל עסק עדיין מתעקש לקיים את העסק אבל דרושה לך שהות נוספת.


איך ניתן לבלום את הרשות מלנקוט בהליכי סגירת העסק?


וגרוע מכך, מה קורה, אם בזמן שבו אתה מבקש להשלים הליך הרישיון מתקבל כתב אישום נגד העסק ונגדך כמי שמנהל אותו?


הקשיים הללו ועד רבים אחרים גורמים לבעלי עסקים להשתהות בהוצאת הרישיון ובזמן זה לנהל את עסקם בלא רישוי הגם שהדבר נוגד את החוק ובזמן זה הם חשופים לצו סגירה ולקנסות מנהלים ועוד.


הצורך בהארכת מועד צו סגירה לעסק נדרש כאשר לבעל העסק קיימים כבר מספר אישורים אולם טרם הושלמו כלל האישורים הדרושים לצורך קבלת הרישיון עצמו ומכאן דרושה עבודה של עו"ד המתמקצע בתחום רישוי עסקים שיש ביכולתו לסייע מול הגורמים השונים עד לקבלת הרישיון ו/או הארכה לפי המוקדם.


יש גם לציין כי מחודש 01/2017, חלה רפורמה בתחום כיבוי האש, כך שבעלי עסקים מסוימים (בעלי רמת סיכון אש נמוכה) יכולים להצהיר על עמידתם בדרישות כיבוי האש בהתאם למפרט החל עליהם וזאת לצורך קבלת רישיון עסק.


מי יהיה רשאי להצהיר בתצהיר?


1. כאמור בעלי עסקים מסוימים - לפי מפרט.


2. מי שלא הגיש תצהיר כוזב.


3. מי שלא הפר תנאי או חדל להתקיים תנאי מדרישות כיבוי האש של עסקו.


4. מי שלא חל בעסקו שינויים מהותיים מהמצב שהוצג על ידו לרשות הכיבוי.


5. כמו כן יתבקש להגיש תצהיר כמופיע באתר כיבוי אש.

 

משרדי מייצג בהצלחה בעלי עסקים שהוגש כנגדם כתב אישום וצו סגירה של העסק ופועל למול הרשויות השונות ללא לאות עד לחתירה להשגת רישיון כדין וביטול ומחיקה של כתב אישום כנגד בעלי העסק.