כאן המקום לציין כי מומלץ מאוד לפנות רק לעורך דין שעוסק ומתמחה בתחום המשפטי הקשור לכם, בין אם זה רשלנות רפואית או נזקי גוף למיניהם. מאידך, לא מומלץ לפנות לעורך דין שעוסק במספר תחומי משפט שונים כגון, מקרקעין, הוצאה לפועל, דיני משפחה, פלילי, ונזקי גוף, שכן המומחיות, המקצועיות, הידע והניסיון לרוב יהיו מוגבלים לעומת עורך הדין שעוסק רק בתחום הספציפי שאתם מחפשים.


מתי כדאי לפנות לעורך דין?


עצה שנייה שחשוב לחלוק היא שמומלץ מאוד לפנות לעורך דין מומחה כמה שיותר סמוך לאחר הפגיעה או מקרה הרשלנות הרפואית, וזאת על מנת שיוכל הוא ללמוד את המקרה על בוריו ולייעץ לכם איך ניתן יהיה לבנות את הבסיס לתיק המשפטי על הדרך הטובה ביותר, עניין שיכול לארוך מספר חודשים.


בנוסף, עורך דין שעוסק ומתמחה ברשלנות רפואית ודיני נזיקין לרוב גם יכול להמליץ על מומחים רפואיים ומוסדות רפואיים שמניסיונו יכולים להעניק לכם את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. כאן חשוב לעמוד על משמעות חשיבות הפניה לגורמים הרפואיים הטובים ביותר וזאת על מנת להחזיר את המצב הרפואי לקדמותו עד כמה שאפשר מאחר והבריאות היא הדבר החשוב ביותר.


בנוסף, פנייה לגורמים הרפואיים הטובים ביותר תקל עליכם להשיג את חוות הדעת הרפואית הטובה ביותר לצורך התיק המשפטי.


עצה נוספת וחשובה לא פחות, חשוב מאוד לפנות אך ורק לעורך דין שהינו חבר בלשכת עורכי הדין בישראל, ואסור בתכלית האיסור לפנות לחברות וגופים שמפרסמים שהינם מעניקים שירותים משפטיים מאחר ויתכן שהן מסיגות את גבול מקצוע עריכת הדין ואינן מוסמכות כלל לייצג אתכם בבתי המשפט ובוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי.


חשוב לציין כי לשכת עורכי הדין בישראל נלחמת בגופים אלה ועושה לילות כימים על מנת למגר את התופעה של הגופים האלה ובכדי שלא יפילו קורבנות נוספים ברשת הפרסום האגרסיבית שבה הם נוקטים.


ייתכן שאתם גם מתלבטים האם לבחור במשרד עורכי דין גדול שמעסיק מספר עורכי דין או לבחור במשרד עורכי דין בוטיק שמנוהל על ידי הבעלים של המשרד. חשוב לומר כי בהמשך לאמור לעיל בעניין מקצועיות עורך הדין, מומלץ לפנות למשרד עורכי דין בוטיק, שם עורך דין בכיר יטפל בתיק מתחילתו ועד סיומו ואין חשש שהתיק יועבר לטיפול מתמחים ומתלמדים כמו שיכול לקרות במשרדים גדולים.


בנוסף, זמינות עורך הדין לשאלות, בקשות וטענות שלכם במהלך הטיפול המשפטי הינה מאוד חשובה שכן כל תיק משפטי יכול להתפתח למספר כיוונים ולכן חשוב לשמור על קשר ישיר, אישי ורצוף עם עורך הדין המטפל והמייצג.


מהן העלויות הצפויות במסגרת הטיפול המשפטי?


עצה אחרונה ומסכמת למאמר זה טמונה בשאלה כמה יעלה הטיפול המשפטי. בתחום הרשלנות הרפואית ונזקי הגוף התשובה נחלקת לשניים והיא די פשוטה. בכל מה שקשור לטיפול המשפטי מול המוסד לביטוח לאומי, החוק מגביל את שכר טרחת עורך הדין מבחינת אחוזים ומבחינת שנים.


בדומה לכך, בתאונות דרכים רגילות ובתאונות דרכים שהן תאונות עבודה, החוק מגביל את שכר טרחת עורך הדין לפי ההתקדמות בטיפול המשפטי. בנוגע לתאונת עבודה ורשלנות רפואית, אמנם אין הגבלה בחוק לשכר טרחת עורך הדין, אך בדרך כלל המשרדים המתמחים והמובילים בתחומים אלה גובים לרוב שכר טרחה דומה.


לפיכך, גורם זה אינו צריך להיות הגורם המכריע בבחירת עורך הדין וזאת כי עורך דין מנוסה ומומחה יכול בהחלט לזכות עבורכם בפיצוי משמעותי יותר מעורך דין לא מנוסה שיוריד את אחוז שכר הטרחה שהוא גובה על מנת לקבל את התיק לטיפולו.


מאת עורך הדין נידאל עבד אלגאפר

הבהרה: המידע שמובא במאמר זה אינו בגדר ייעוץ משפטי כלל אלא מידע כללי לטובת הציבור