שלום רב, להלן מצב התלונה שנשלחה למנכ"ל חברת "אשת טורס" אשמח ליעוצם בנוגע לדרכיי פעולה בנושא. יום רביעי 19 אוקטובר 2011 לכבוד: חברת התיירות "אשת טורס" לידי: מנכ"ל אשת טורס אפרים קרמר / קארין מנהלת פניות הציבור. הנדון: ביטול עסקה מס' 272557 וביטול דמי ביטול מלאים על סך 1996$ בתאריך 18/10/11 בשעה 09:40 התקשרנו למוקד שירות הלקוחות של אשת טורס בסניף הראשי של תל אביב, ושוחחנו עם נציגה בשם ליגל ונתנו את פרטי כרטיס האשראי על מנת לבצע הזמנה לחבילת נופש לכריתים. פרטי החבילה אשר שאושרו הם יציאה בתאריך 19/10/11 בשעה 15:10 וחזרה לתל אביב בתאריך 23/10/11 בשעה 01:40. (מצ"ב פרטי ההזמנה כפי שרשומים אצלכם באתר). הוזמנו 2 חדרים – סה"כ מחיר 1996$. ליגל שלחה את אישור קבלת ההזמנה בשעה 09:44 המציין כי ההזמנה התקבלה אך עדיין אין אישור על הטיסות והמלון מול הספקים וברגע שתהיה קבלת אישור אנו נעודכן מיידית במייל. בשעה 11:00 לערך ליגל התקשרה על מנת להודיע שיש אישור מהספקים. בשעה 13:27 התקשרה יוליה מחברת "נתור" הסבירה כי יש שביתה ביוון והודיעה לנו כי הטיסה הוקדמה ביום, כלומר במקום הטיסה המקורית (19/10/11 בשעה 15:10) הטיסה יוצאת ב18/10/11 בשעה 18:00. כלומר בהתחשב שצריך להיות 3 שעות לפני הטיסה בשדה התעופה, נוצר מצב שנותנים לנו טווח של שעה וחצי לעזוב את הכול, לארוז ולמצוא דרך להגיע לשדה. יש לציין כי כולנו היינו בעבודה באותו הרגע ולא היה באפשרותנו לעזוב את העבודה בלי התראה מוקדמת. התראה של שעה וחצי – אין זהו זמן סביר והגיוני! יש לציין כי שאלנו את יוליה ממתי יודעים מהשביתה הזו ותשובתה :" כבר משעות הבוקר". הוסבר ליוליה כי האדם הסביר לא יכול להגיע לשדה התעופה בהתראה כזאת ושאם זה המצב אנו מעוניינים לבטל את העסקה למרות כל הצער שבעניין (יש לציין כי טיול זה תוכנן כירח דבש לאחר חתונת אחד הזוגות). יוליה ציינה כי ביטול העסקה מתבצע מול חברת "אשת טורס". התקשרנו לחברת אשת טורס וענה לנו אשר הוסבר לו המקרה הבעייתי וביקשנו ממנו לבטל לנו את העסקה ותגובתו הייתה: "איך ליגל לא ידעה מהשביתה? אני אעביר לך אותה". בשיחה עם ליגל ביקשנו לבטל את העסקה והופתענו לשמוע כי עקב ביטול העסקה נחויב בדמי ביטול מלאים על סך 1996 דולר! הסברנו שוב ושוב כי אנחנו לא יכולים בשום אופן לעזוב את הכול ולטוס בלי התראה מוקדמת למעסיקים שלנו, ללא ביטוח, ללא הוצאת כסף מקומי מהבנק וכדומה. נתקלנו בחוסר שיתוף פעולה והבנה מצד אשת טורס גם לאחר שהועברנו לדרגים גבוהים יותר וששוחחנו עם שרי מנהלת המשמרת ורן מנהל המשמרת. נתקלנו בתשובות לא הגיוניות שהשביתה היא "כוח עליון" ושהם לא יכולים לעזור לנו. לאחר בדיקות מצידנו בתקשורת השביתה ידועה כבר מיום קודם. כך שנוצר מצב שחברת "אשת טורס" מכרה לנו חבילת נופש שאינה עונה לצרכינו ביודעין שאנו לא יכולים לטוס עקב השביתה. אנו מניחים כי הנציגה ליגל עשתה טעות אנוש בכך שלא בדקה אם יש שביתה או לא, אך אנו חושבים שחברת אשת טורס שמציגה את עצמה חברה "מכובדת" חייבת לספוג את הדמי ביטול הללו עקב טעות מצידה. יש לציין כי כן הוצע לנו "פתרון" מצד חברת אשת טורס לטוס ביום שישי 21/10/11 ולחזור ביום שני 24/10/11. אך מבחינתנו פתרון זה לא פתרון הולם, משום שזה צורך מאיתנו להפסיד 2 ימי עבודה (שלא היה ברור לנו שבכלל נקבל אישור מהעבודה להפסיד ימים אלו (. ועוד יותר נדהמנו לשמוע כי על השינוי הזה כל אחד צריך להוסיף 25 דולר, סה"כ 100$ להזמנה. יש לציין כי באתר חבילה זו בתאריכים החדשים עלתה 430$ לאדם כלומר היא עלה פחות ב- 70 דולר מהמחיר המקורי ששילמנו. ההיגיון הסביר אומר שהיינו צריכים לקבל החזר על ההפרש ולא להוסיף עוד כסף. לאחר בדיקות מסתבר שחברות תיירות אחרות כבר ידעו על השביתה שעומדת להתקיים ב19/10/11 מתאריך 17/10/11 והחלו לטפל בכל ההזמנות. מתוך כתבה ב"דה מרקר" שפורסמה בתאריך 18/10/11 שפורסמה ב18:56: "דנה לביא, סמנכ"לית השיווק של חברת הדקה ה-90, סיפרה כי "אתמול בשעות הערב (17/10/11) המאוחרות החלו להגיע אינדקציות שהשביתה ביוון אכן תצא לפועל. טיפלנו במעל למאה הזמנות של אנשים שהיו צריכים לצאת ב-19.10 לכרתים ורודוס. שוחחנו עם כל אחד והסברנו שצפויה שביתה וכדאי להם לצאת יום קודם..." אנו נוטים להניח כי המידע על השביתה היה ידוע לכל חברות התיירות ולא נמנע מחברת "אשת טורס" בלבד. ועל חברת אשת טורס יש לקחת אחריות על טעויות נציגת ליגל אשר לא ציינה בפנינו אף פעם אחת, יש ישנו סיכוי שתתקיים שביתה ביוון ושיהיו שינויים בטיסות. לאחר אין סוף שיחות התייאשנו מכל המצב ואמרנו שמקסימום נבקש חופש / מחלה כדי שלא נפסיד לפחות את ה1996$ והסכמנו לטוס בתאריך 21/10/11. שוחחנו אתמול בערך בשעה 18:30 עם רן מנה
שלום רב,
בכל הכבוד פורום זה אינו מחליף יעוץת משפטי פרטני ואין באפשרותנו לעיין בעיון רב בתוכן המכתב הנ"ל.
יחד עם זאת ניכרת פניה מפורטת המבססת עילת תביעה כנגד החברה.
ממליצה להמתין לתגובתם ולהחליט כיצד לפעול בהתאם לכך.
בהצלחה!
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
האם ניתן להגיש נגד חברת תיירות תלונה במשטרה בגין קבלת דבר במרמה?
מה ההשלכות של הגשת תלונה במשטרה נגד חברה?
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום ישי, ממה שאתה מתאר נראה כי אכן קמה לך זכאות לפיצוי בהתאם לחוק שירותי תעופה בעקבות ביטול הטיסה. עם זאת, יש לקבל ממך מספר פרטים נוספים על מנת להבין את התמונה בצורה ברורה יותר. משום שלעיתים תקלה ...
המשך תשובה